וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 52 עדים: הסתיים שלב ההוכחות במשפטו של אלאור אזריה

1.11.2016 / 17:56

עם סיום מסירת עדויותיהם של 21 עדי תביעה ו-31 עדי הגנה, תם השלב הארוך במשפטו של החייל המואשם בהריגת מחבל. בעוד שלושה שבועות יחל שלב הסיכומים, שאחריו הכרעת הדין. "ערוכים להמשך המלחמה"

באדיבות ערוץ 20

(שיחת הטלפון בין נתניהו לאביו של אזריה)

שלב ההוכחות במשפטו של החייל אלאור אזריה המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון הסתיים היום (שלישי) בבית הדין הצבאי ביפו. שלב זה הגיע לסיומו לאחר שפתולוגית המכון לרפואה משפטית, ד"ר הדס גיפס, סיימה את עדותה. במהלך שלב ההוכחות העידו בפני שלושה שופטי בית הדין 52 עדים, מהם 21 מטעם התביעה ו-31 מטעם ההגנה.

בשבועות הקרובים צפויים הצדדים לסכם את טענותיהם בפני בית הדין, כאשר הכרעת הדין צפויה להינתן בחודשים הקרובים. לפי לוח הזמנים המתוכנן להמשך המשפט בעניינו של אזריה, עד שבוע הבא, 7 בנובמבר, נדרשת התביעה להגיש את סיכומיה בכתב לבית המשפט. הסנגוריה המשפטית תגיש את סיכומיה עד ה-20 בנובמבר. המשפט יתחדש בעוד שלושה שבועות, ב-23 לחודש, עם שלב הסיכומים בעל פה בבית הדין.

לקריאה נוספת:
פרקליטו של אזריה כתב לעד: "אתה יכול לסייע בחיסול המח"ט"
בדרך לחנינה, "הילד של כולנו" יצטרך לשכנע שפעל לטובת הציבור
בנט: יש להעניק לאלאור אזריה חנינה כדי שלא יישב יום אחד בכלא

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
"זה היה שלב סיזיפי וקשה". אזריה בדיון בעניינו/מגד גוזני

אחד מסנגוריו של אזריה, אילן כ"ץ, התייחס בתום הדיון לסיומו של שלב ההוכחות. "אנחנו בשלב לפני הסיכומים והכרעת הדין. אני יודע שמדובר בהליך סיזיפי וקשה, ואנחנו ערוכים להמשך המלחמה", אמר, "הראיות עונות על השאלה. פרט למ"פ ושני עדים שהעידו מפי השמועה, אין עד שסותר את גרסתו של אלאור. הטענה של ההגנה מן הצדק לביטול כל ההליך הזה עומדת בעינה". לדברי סנגוריו של אזריה, "תפקיד התביעה הוא להוכיח אשמה וברור שהם לא הצליחו בכך. ההגנה הטילה יותר מספק סביר על קו התביעה".

"תפקיד התביעה הוא להוכיח אשמה וברור שלא הצליחו"

בין העדים הבולטים במשפטו של אזריה היה החייל שנפצע באותו הפיגוע שאישר את דברי עורכי דינו של אזריה, לפיהם הוא בעצמו ניסה לנטרל את המחבל, אך לא הצליח לעשות כן בשל מעצור בנשק. "אחרי שהמ"מ נטרל אותו הבנתי שהוא לא יקום, אבל אם יש עליו מטען רציתי לוודא שהוא לא יוכל להפעיל אותו", אמר החייל.

עד נוסף מטעם ההגנה היה פרופ' יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שבחוות דעת שהגיש קבע כי אזריה הוא לא האחראי הישיר למותו של המחבל, שהיה מנוטרל על הקרקע בעת הירי. המסמך של ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר נכתב על בסיס נתיחת גופת המחבל, שביצעה ד"ר גיפס, ונראה כי היא סותרת את מסקנותיה. "לא יודע מתי המחבל מת", הבהיר פרופ' היס, "אני יודע שכשהקליע פגע בו הוא היה מת. לא היו נזקים בראש שיכולים להצביע על מוות".

מפגינים למען אלאור אזריה, מחוץ לבית הדין הצבאי, יפו. נובמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שבתי בנדט
הפגנת תמיכה למען אזריה מחוץ לבית הדין הצבאי ביפו, הערב/שבתי בנדט , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

עד משפיע מטעם התביעה היה מפקד פלוגתו של אזריה, רב-סרן תום נעמן, שטען כי לאחר הירי הוא שאל את אזריה מי אישר לו לירות. לטענתו, אזריה השיב: "המחבל הזה היה חי והוא היה צריך למות". עד מפתח נוסף מטעם התביעה הוא מפקד גדוד שמשון, שבו אזריה משרת, סגן-אלוף דוד שפירא. עדותו, כמו עדויות נוספות מטעם התביעה, ניסו להוכיח כי גרסתו של אזריה לחשש ממטען חבלה על גופו של המחבל, מה שלדבריו גרם לו לירות לעבר המחבלף נשמעה רק לאחר שהתייעץ עם עורכי דינו. "ניסיתי להבין מדוע הוא ביצע את הירי", אמר סא"ל שפירא בעדותו. "הוא אמר לי שהוא זיהה את המחבל זז ולידו סכין. אזריה לא דיבר על חשש ממטען, רק מסכין שהייתה בסמוך למחבל".

מחוץ לבית הדין הצבאי ביפו התכנסו הערב מפגינים שבאו להביע תמיכה באזריה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "עם ישראל לא נוטש חייל בשדה הקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully