וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' היס במשפט אזריה: "כשהקליע פגע במחבל הוא כבר היה מת"

15.9.2016 / 19:19

ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר העיד מטעם ההגנה במשפטו של החייל, וטען כי דוח הנתיחה מעורר ספקות רבים. בכיר במד"א העיד כי דווח להם שהמחבלים בזירה מתים. אמו של אזריה אמרה בדמעות: "עוד מעט ישאלו איך ילדתי אותו"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: עדות פרמדיק מזירת הירי במשפטו של אזריה, בתחילת החודש)

שלב העדויות מטעם ההגנה במשפטו של אלאור אזריה נמשך היום (חמישי) בבית הדין הצבאי ביפו. בין היתר, העיד פרופ' יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, במשפטו של הלוחם הנאשם בהרג מחבל. בחוות דעת שהגיש היס בתחילת החודש נקבע כי אזריה הוא לא האחראי הישיר למותו של המחבל, שהיה מנוטרל על הקרקע בעת הירי.

פרופ' היס הדגיש כי הסתמך בחוות דעתו על נתיחת הגופה, אולם התחשב בחוות הדעת הקודמת. "לא יודע מתי המחבל מת", הבהיר, "אני יודע שכשהקליע פגע בו הוא היה מת. לא היו נזקים בראש שיכולים להצביע על מוות". בהתייחסות לחוות דעת אחרות, טען: "לא יכול להיות שקליע שעובר דרך המוח של אדם חי לא ישאיר דימומים, משהו שאפשר להסתמך עליו".

בהתייחסות לעדותה של ד"ר הדס גיפס, אשת המכון לרפואה משפטית, הבהיר: "לא יכול לעבור קליע ולא ישאר בתעלת הקליע דימומים. יכול להיות שד"ר גיפס ראתה בדמיונה, או שחשבה שראתה דימומים. הטענה שלה בעדותה בלי שהדבר מופיע בנתיחה גורמת לי להרגשה לא נוחה, שאי אפשר לקבל כמו תורה מסיני. יש לאפשר לרופא אחר לראות את זה".

לקריאה נוספת:
חייל במחלקה של אזריה העיד: "המפקדים לא ניהלו את האירוע כראוי"
בלי לשלוף שפן מהכובע, ההגנה של אזריה לא תצליח לתקן את הנזק
הסמ"פ של אזריה: "החיילים חוששים לפתוח באש"

אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. מאצ'י הוף
אזריה בכניסה לבין הדין הצבאי ביפו, החודש/מאצ'י הוף

העד הראשון בדיון היה רונן בשארי, סגן ראש אגף מבצעים במד"א, שחיבר את תחקיר הארגון על האירוע. עם הגשת התחקיר הפנימי לבית הדין טענו בתביעה כי המסמך לא קביל מאחר שהמסמך נכתב על פי עדות שמיעה. לטענת בשארי, לא מדובר בדוח חקירה פנימי, אלא בממצאי ועדת בדיקה שבאה לבחון את התנהלות הצוותים לאור נהלי הארגון.

בחקירה הנגדית אמר בשארי כי בדיווח שהגיע למד"א נמסר על חייל פצוע ועל שני מחבלים מנוטרלים. לדבריו, נהג האמבולנס, עופר אוחנה, סבר שהמחבלים הרוגים ועל כן העניק טיפול רק לחייל. כמו כן טען כי מפקדי הרפואה בשטח אמרו שמלבד החייל לא היה למי להעניק טיפול. "הוא חבר לחובש הפלוגתי, העניק טיפול לחייל ולאחר שהעלו אותו לאמבולנס נגמר תפקידו בזירה. אף גורם צבאי לא הפנה לפצוע נוסף. מנוטרל זה הרוג", אמר. הדברים למעשה מסייע להגנה להוכיח שהמחבל לא נהרג מהירי של אזריה.

במהלך עדותו של ד"ר יששכר הרמן, הפסיכיאטר שפגש את אזריה לאחר מעצרו, עורכי הדין הפנו אליו שאלות רבות בנוגע לחייל. בהפסקה בדיון, לבקשתו של הרמן, אמו של אזריה, אושרה, אמרה בדמעות: "בושה וחרפה. עוד מעט ישאלו אותי איך ילדתי אותו".

פרופסור יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, לפני עדותו במשפטו של אלאור אזריה, ספטמבר 2016. שבתי בנדט
"אי אפשר לקבל את זה כמו תורה מסיני". היס בבית הדין, היום/שבתי בנדט

לפי הדוח של היס, אזריה אינו אחראי ישירות למותו של המחבל. "פגיעת הקליע בראשו של המחבל נגרמה, קרוב לוודאי, לאחר המוות". המסמך של ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר נכתב על בסיס נתיחת גופת המחבל, שביצעה ד"ר הדס גיפס, ונראה כי היא סותרת את מסקנותיה.

כפי שפורסם לראשונה בערוץ הראשון, בחוות הדעת כתב היס כי "על סמך הנתונים מנתיחת הגופה ובהתחשב במסקנות חוות דעתו של פרופסור דב שמעון, סביר להניח שמותו של המנוח נגרם מכשל נשימתי חריף בשילוב עם תסחיף אוויר ללב ולמוח בעקבות פגיעה בריאה הימנית על ידי שני קליעים".

רונן בשארי סגן ראש אגף מבצעים במד?א שכתב את תחקיר מד?א על הירי בחברון על ידי אלאור אזריה. בית הדין הצבאי ביפו 15 בספטמבר 2016. מתוך הטוויטר של שבתי בנדט, מערכת וואלה!
מחבר הדוח רונן בשארי. בית הדין הצבאי ביפו, הבוקר/מערכת וואלה!, מתוך הטוויטר של שבתי בנדט

ביום שני האחרון התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן למשפטו של אזריה וגיבה את האחרון. "בלי קשר לחיילי צה"ל, במדינה דמוקרטית כל אדם זכאי כל עוד לא הורשע בבית משפט – בטח ובטח כשמדובר בחיילים שנמצאים במשימה שעם ישראל שלח אותם ונמצאים תחת לחץ תוך חיכוך עם אוכלוסייה עוינת והתמודדות עם טרור. חייבים להבין שיכול להיות שאחד מהם טועה.

"המערכת הצבאית השיפוטית חייבת לפסוק בלי קשר לשום לחץ. מצפה שבית הדין הצבאי יצליח להתעלם מכל הרעשים ויפסוק בהתאם לעובדות ובהתאם לאירועים כפי שהיו. בכל מקרה, נעמוד לצדו של החייל גם אם הוא טעה".

(עדכון ראשון: 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully