וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: יש להעניק לאלאור אזריה חנינה כדי שלא יישב יום אחד בכלא

9.10.2016 / 0:41

שר החינוך אמר כי "תהליך החקירה זוהם באופן חמור כאשר ראש הממשלה ושר הביטחון חרצו את גורלו" של החייל המואשם בהרג מחבל פצוע. "הוא לא היה חף מפשע, מדובר במחבל שרצה לרצוח יהודים". באופוזיציה תקפו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

שר החינוך נפתלי בנט אמר אמש (שבת) כי אם החייל אלאור אזריה, המואשם בהרג מחבל פצוע, יורשע במעשה, יש להעניק לו חנינה באופן מידי. באופוזיציה תקפו את דבריו של יו"ר הבית היהודי, שרק ביום חמישי האחרון עורר סערה אחרת כשאמר שיש "למסור את הנפש" כדי לספח את יהודה ושומרון לשטח ישראל.

"צריך להעניק חנינה לאלאור אזריה מבלי שיישב יום אחד בכלא, אם הוא יורשע", כתב יו"ר הבית היהודי בפייסבוק. "אני עוקב מקרוב אחר כל התהליכים שהתנהלו מול אלאור, והגעתי למסקנה זו. תהליך החקירה זוהם באופן חמור כאשר ראש הממשלה ושר הביטחון דאז חרצו את גורלו בטרם משפט". לטענת בנט, "הצבא גם פרסם תחקיר צבאי תוך כדי חקירת מצ"ח, בניגוד לחוק השיפוט הצבאי, מה שגם זיהם את התהליכים".

לקריאה נוספת בנושא
החייל שטלטל מדינה שלמה והגדיר מחדש את השסע הישראלי
מפקד אוגדת עזה לשעבר על אזריה: "לא נראה שהוא ירה כדי להרוג"
אביו של אזריה בכה, נתניהו הבטיח משפט הוגן: האזינו לשיחה המלאה

השר נפתלי בנט, ישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
תומך באזריה. שר החינוך בנט בישיבת ממשלה בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

בהמשך כתב בנט עוד ארבע סיבות שבגינן הוא סבור שאין לאפשר מצב שבו אזריה ירצה עונש מאסר. "אזריה ומשפחתו שילמו כבר מחיר כבד מנשוא", טען והוסיף כי יהיה זה מסר ללוחמים. "אין חייל שלא מבין כבר שאסור לירות במחבל מנוטרל, מצד שני הכרחי לתת גב ללוחמים שלנו שנמצאים בשטח, ומסכנים את חייהם אל מול גל טרור רצחני. יש לזכור כי לא מדובר באיש חף מפשע. מדובר במחבל שמטרתו הייתה לרצוח יהודים". שר החינוך כתב עוד כי מדובר במקרה "קל לאין ערוך מפרשת קו-300, שם הוענקו חנינות עוד טרם משפט. זה הדבר הנכון לעשות. הגיע הזמן שאלאור יחזור הביתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
דיון בעניינו של אלאור אזריה – בית הדין הצבאי ביפו 27.9. מגד גוזני
"שילמו מחיר כבד מנשוא". אזריה ומשפחתו בדיון בחודש שעבר/מגד גוזני

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), אלוף במילואים, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שר החינוך ממשיך לנהל מלחמה פוליטית מכוערת במוסר הלחימה של חיילי צה"ל והליכי המשפט, כיאה למדינה שבה אנחנו רוצים לחיות".

חברת סיעתו, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי "הדיבורים של בנט מבהירים את כל ההבדל בינו לבין מנחם בגין, שאל המהלך שלו ניסה להשוות את הסיפוח שהוא מציע. לבנט יש אפס תכנית ואפס אחריות לגורלה של מדינת ישראל". לדבריה, "מדינת ישראל צריכה הנהגה אחראית ולא את המופע המשיחי והמפונק שמסכן את מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), גם הוא אלוף במילואים, הצטרף לביקורת. "השר בנט עלה כבר על דוכן הכנסת לספר לכולנו שהתקשר לאבא של אלאור אזריה. לקח 48 שעות עד שראש הממשלה הודיע לאומה שגם הוא שוחח עם הוריו של החייל", אמר. "הערב שר החינוך קרא להעניק לו חנינה. אני מניח שיקח יומיים וראש הממשלה יקרא להעניק לו צל"ש. זאת אינה מנהיגות, זאת שיטה המערערת את האמון בדרג הבכיר בצה"ל ופוגעת באושיות המשפט במדינת ישראל".

לדבריו, "העימות העצוב והשקוף כל כך בין ביבי לבנט על איסוף הקולות מהימין הקיצוני מערער את האמון בצה"ל. השניים האלו מקריבים את האמון במערכת הפיקוד בצבא ובמערכת המשפט במדינת ישראל. הרי ברור לכולם שזה לא השלב של חנינה, אולי אלאור אזריה יצא זכאי? גם לפוליטיקה חייבים שיהיו גבולות כשזה נוגע לאחריות לאומית. למדינת ישראל - וגם לציונות הדתית - מגיעה מנהיגות אחראית יותר".

מנגד, גורמים בקואליציה שיבחו את דבריו של בנט. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שפרסם עצומה שקוראת לנשיא להעניק חנינה לאזריה, אמר: "אני שמח שבנט מצטרף לקריאתי לחון את אלאור אזריה, שאותה יזמתי עוד מתחילת הפרשה, אך בניגוד לדבריו אסור להמתין להרשעתו ואין להרשיע אותו כלל. בפרשת קו 300 חנן הנשיא את בכירי השב"כ עוד טרם משפט. ההנהגה הבינה את הנזק שמשפט והכרעת דין עשויים לייצר. אם אנחנו רוצים לדאוג לחיילינו ולשמש דוגמא לדור הצעיר שעתיד להתגייס, צריך לחון אותו מיד".

ח"כ נאווה בוקר (הליכוד), ששלחה מכתב לראש הממשלה שבוע לאחר התקרית ובו קראה לו לשקול חנינה, אמרה: "אני שמחה לראות שדרישתי לשחרור החייל בחנינה ללא משפט, דרישה שהצבתי באופן עקבי מתחילת הפרשה, צוברת תמיכה.
היום זה היה בנט שחזר על דברי באופן מדויק, ואף השתמש בהשוואה לאירוע של קו 300 שאותו הזכרתי שוב ושוב כשדרשתי לשחרר את החייל".

לדברי בוקר, "חייל, גם אם טעה בשיקול הדעת, אין לענות אותו בהליך משפטי מיותר כמו זה המתנהל כיום נגד אלאור אזריה. אלאור ירה במחבל שניסה לרצוח את חבריו. גם הוא וגם משפחתו משלמים מחיר כבד והגיע הזמן לסיים את הפרשה הזאת ולשחרר את החייל והמשפחה מהסבל ומהעוול שנגרם להם. אני קוראת שוב, ואמשיך כך עד לתום הפרשה- לסיים את ההליך המיותר הזה ולשחרר את אלאור לביתו".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully