וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אוגדת עזה לשעבר על אזריה: "לא נראה שהוא ירה כדי להרוג"

27.9.2016 / 11:24

תא"ל (במיל') שמואל זכאי אמר בבית הדין כי נראה שאזריה ירה משום שחש סכנה לחייו. סנגורו של אזריה טען כי לא היתה הצעה לגישור. פסיכיאטר שבדק את אזריה ציין: "היה עייף בעת האירוע אך לא באופן חריג". עדכונים שוטפים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

שלב העדויות במשפטו של אלאור אזריה, החייל שנאשם בהריגת מחבל מנוטרל לאחר פיגוע בחברון בחודש מרץ, נפתח היום (שלישי) עם עדותו של מפקד אוגדת עזה לשעבר תת-אלוף (במיל') שמואל זכאי, שהעיד לטובת החייל היורה ומשמש עד מומחה מטעם ההגנה. עם סיום עדותו שוחח תא"ל זכאי עם כלי התקשורת ואמר כי הוא קובע שאזריה פעל באופן סביר "ואין שום מקום להאשים אותו בהריגה".

פרופ' מרק וייזר שבחן את מצבו הנפשי של אזריה לאחר האירוע מעיד בבית הדין. בהמשך לטענת סנגוריו של אזריה שטענו כי החייל הגיע לזירת הפיגוע כשהוא סובל מחסך שינה, טען פרופ' וייזר כי הוא אינו חולק שהיה חסך בשינה, אך ציין כי לא היה משמעותי או חמור וכי אזריה לא סבל מליקוי קוגנטיבי אחר שהשפיע עליו בזירה.

מוקדם יותר היום העיד מפקד אוגדת עזה לשעבר, תא"ל (במיל') זכאי. במהלך עדותו אמר זכאי כי "האופן שבו תועד אזריה יורה בסרטונים, נראה שירה בגלל שהיה מצוי תחת סכנה". הוא ציין עוד כי "ירי ללא סיבה, רק כדי להרוג, זה פסול ואני מתנגד לו בכל תוקף". עם זאת, הוא הוסיף כי "כשטען הנאשם שהוא ביצע את הירי במחבל בגלל שחשב שהוא נושא על גופו מטען הרי שזאת סיבה סבירה בנסיבות העניין לפתיחה באש". לדבריו, מפקד הפלוגה יכול היה למנוע את הירי אם היה מגביל את הוראות הפתיחה באש בזירה. "אם היה מגביל בצורה ברורה את הירי - הוא היה נמנע", אמר זכאי.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של אזריה בכה, נתניהו הבטיח משפט הוגן: האזינו לשיחה המלאה
החייל שנפצע בפיגוע העיד במשפט אזריה: "גם אני רציתי לוודא הריגה"
קצין ההנדסה של חטיבת יהודה במשפט אזריה: "הגזרה רוויה במטענים"

דיון בעניינו של אלאור אזריה – בית הדין הצבאי ביפו 27.9. מגד גוזני
שמואל זכאי/מגד גוזני

במהלך החקירה הנגדית של התביעה התבקש תא"ל זכאי לתאר את הירי של אזריה במחבל. "ראיתי בימי חיי אנשים שיורים כדי להרוג", אמר זכאי, "לשמחתי כולם אינם חיילי צה"ל. אזריה נראה כאחד שיורה ירי מושכל".

זכאי מתח ביקורת על מפקד חטיבת חברון אלוף-משנה יריב בן-עזרא, שהשתמש במושג "איום ייחוס", שלדבריו אינו מונח צבאי, אלא מונח מעולם האבטחה. "לא סביר שמפקד יגדיר לחייליו דרך פעילות של אויב כאיום ייחוס", אמר מפקד אוגדת עזה לשעבר, "מדובר בטעות מבצעית ומקצועית". הוא הוסיף עוד כי הבין מעדויות שונות כי מפקד האוגדה הגביל את הוראות הפתיחה באש "בשל החשש שירי יגרום לנפגעים רבים שיוסיפו שמן על גל ההסתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אביו של אלאור אזריה בא מבית החולים לתמוך בבנו בבית הדין, ספטמבר 2016. בנייה ויינברגר, מערכת וואלה! NEWS
אביו של אלאור אזריה, צ'רלי, בא מבית החולים לתמוך בבנו/מערכת וואלה! NEWS, בנייה ויינברגר

תא"ל זכאי הוסיף בעדותו כי הוא סולד מהמתקפות האישיות על נגד התובע. "הוא קצין שממלא תפקידו נאמנה ואין מקום להתקפות אישיות עליו", אמר גבאי, "אני סומך על בית הדין שיבצע תפקידו נאמנה".

בתום עדותו של זכאי אמר סנגורו של אזריה, עו"ד אייל בסגליק, כי בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת, לא נעשתה כל הצעה לגישור בתיק. הוא ציין כי בחפותו של אזריה תומכים עדים רבים שלא מכירים זה את זה, זאת בניגוד לראייה היחידה של התביעה, לדבריו, המסתמכת על "הסרטון הערוך של 'בצלם' שיש בו חורים שחורים".

בין עדותו של זכאי לזו של פרופ' וייזר עלה לדוכן העדים מפקד צוות כוננות בחברון בנייה ויינברגר שצילם תמונות בעמדה בה בוצע הפיגוע.

עדכונים מבית המשפט:

ביום ראשון העידו במשפט מנכ"ל מד"א אלי בין והחייל שנפצע בפיגוע. בין התייחס בעדותו לנוהל הארגון בזירה שבה קיים חשש למטען. "לא ניגשים למפגע עד שהוא לא זוכה או הוסר חשש ממטען", אמר בין בעדותו. עוד אמר בין, כי לאחר האירוע ביצעו תקיר ועדכנו את הנהלים. "עם זאת, עמדנו על כך שיהיה מגע פיזי עם המפגע ולא להסתפק במבט בעת זיכוי הזירה".

החייל שנפצע בפיגוע העיד כי ניסה בעצמו "להשלים את הנטרול" של המחבל, אך לא הצליח בגלל מעצור בנשק. "אחרי שהמ"מ נטרל אותו הבנתי שהוא לא יקום, אבל אם יש עליו מטען - רציתי לוודא שהוא לא יוכל להפעיל אותו", סיפר החייל בעדותו. הוא תיאר על דוכן העדים את רגעי הפיגוע ואת הרגע בו הגיעו המחבלים למחסום. "הם התקרבו לעמדה ליד ואני מזהה שמשהו לא בסדר - הם לא עצרו בקו, ניסו להתחמק מהמגנומטר", סיפר החייל, "ברגע שהמ"מ אמר להם לעצור ולחזור אחורה, הם נעמדו והסתכלו אחד על השני. שלחתי יד לנשק, אחד הוציא סכין רץ למ"מ וניסה לדקור אותו. המ"מ תפעל מעצור וירה במחבל. בזמן הזה, שאלתי איפה המחבל השני והרגשתי שתי דקירות בכתף וביד".

(עדכון ראשון: 09:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully