וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גאים ושמחים במה שעשה אבא": בת המחבל מירושלים מתגאה בפיגוע

בת המחבל פרסמה סרטון ובו היא משבחת את הפיגוע שביצע אביה: "יהיה בכניסה לגן עדן". המשפחה חילקה סוכריות בירושלים, ותושבי עזה חגגו גם הם את הפיגוע. חמאס: "תגובה טבעית לפשעי הכיבוש"

עריכה: מתן חדד

בתו של מבצע הפיגוע היום (ראשון) בירושלים, שרצח שני בני אדם ופצע עוד שמונה, שיבחה את מעשיו של אביה בסרטון שפורסם ברשתות הפלסטיניות. "בעזרת האל אבא שלנו יהיה הערב בכניסה לגן עדן. אנחנו מאוד גאים ושמחים במה שעשה אבא", אמרה הבת בסרטון שפרסמה. בתוך כך, משפחת המחבל חילקה היום ממתקים בבית חנינא, ותושבי רצועת עזה חילקו גם הם סוכריות לציון הפיגוע. ארגון חמאס בירך על הפיגוע ואמר כי מדובר ב"תגובה טבעית על פשעי הכיבוש" וכי "חמאס מתאבל על בנו השהיד". בתוך כך, וושינגטון פרסמה הודעת גינוי חריפה לפיגוע.

המחבל הקליט צוואה ובה אמר כי "ביום הדין ישאלו אותנו מה עשינו למען מסגד אל-אקצא". בסרטון, שלא ברור מתי צולם, נראה המחבל אומר "כל מה שעשיתם ופשעתם נגד העם הפלסטיני לא יעזור לכם. אנחנו חזקים ועומדים מולכם בירושלים ובאל-אקצא. הרחקתם אותנו מירושלים וחזרנו. הרחקתם אותנו מהמסד - וגם חזרנו". בין שאר הדברים, כתב המחבל בעמוד הפייסבוק שלו "ירושלים על לוע של הר געש ועומדת להתפוצץ. ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
מפרץ חיפה: חמישה מפעלים נבדקו - ובכולם נמצאו חריגות זיהום
לאחר המרד בקואליציה: קבוצה של בני הפלשמורה עושה דרכה לישראל
ליברמן קורא לקואליציה להחרים את הרשימה המשותפת; נתניהו תומך

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. AP
זירת הפיגוע/AP
קרובי משפחתו של המחבל מהפיגוע בירושלים בו נהרגו יוסי קירמה ולבנה מליחי – מחלקים ממתקים במזרח ירושלים. ספק 500
מחלקים ממתקים במזרח ירושלים לאחר הפיגוע/ספק 500
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעזה חוגגים את הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל, בן 39 מהכפר סילוואן ששמו ופרטיו נאסרו לפרסום, אמור היה להתייצב היום לריצוי עונש מאסר בגין תקיפת שוטרים. הוא נידון בעבר לשנת מאסר לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לטרור בפייסבוק. בכלי תקשורת פלסטינים דווח כי שני בניו של המחבל נעצרו במחסום קלנדיה בעקבות הפיגוע, ואחיו נעצרו בירושלים. עוד דווח כי כוחות הביטחון עצרו שני קרובי משפחה נוספים של המחבל בעת שהיו במסגד אל-אקצא בבירה. כמו כן, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי בעקבות הפיגוע נעצר ראש "מועדון האסיר הפלסטיני" בירושלים, נאסר קוס.

בפיגוע נהרג רב-סמל מתקדם יוסי קירמה, שוטר יס"מ במהלך חילופי אש עם המחבל. קירמה קיבל ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים לפני כשנה כשעצר אדם שתכנן לבצע פיגוע דקירה. המקרה אירע בדצמבר, אז הבחין קירמה במהלך סיור בגזרת ירושלים באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר. קירמה ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע פיגוע דקירה.

בפיגוע נרצחה גם לבנה מליחי, בת 60 מירושלים. היא הותירה אחריה בעל, שלוש בנות ושישה נכדים. מליחי עבדה יותר מ-30 שנים בכנסת, וגם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010 המשיכה להשתתף באירועי הכנסת. בפיגוע נפצעו שלושה בני אדם במצב בינוני: אישה כבת 50 עם פצע בפלג גופה העליון ובני 68 ו-30 שנורו בגפיים. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully