וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח נתעב": עובדי הכנסת נפרדים מלבנה; יוסי התחתן רק לפני 4 חודשים

יוסי קירמה, שוטר יס"מ בן 29, נהרג במהלך חילופי האש עם המחבל. רק לפני שנה, קיבל ציון לשבח על מעצר של חשוד בתכנון פיגוע. לבנה מליחי, בת 60, עבדה במשך 30 שנה במשכן: "עובדי הכנסת המומים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

"המשפחה אבלה וכואבת עדיין מנסים לעכל את הבשורה המרה", כך אמר היום (ראשון) הראל, אחיינה של לבנה מליחי, בת 60 מירושלים שנהרגה הבוקר בפיגוע הירי בבירה. היא הותירה אחריה בעל, שלוש בנות ושישה נכדים. היא תובא למנוחות ב-19:30 בגבעת שאול. בפיגוע נהרג גם רס"מ יוסי קירמה, שוטר יס"מ בן 29 ממבשרת ציון, במהלך חילופי אש עם המחבל.

"אנחנו שולחים תנחומים למשפחת ההרוג והחלמה לפצועים", מסר הראל מבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה של דודתו. "אנו מבקשים להתפלל לעילוי נשמתה, נודה אם תתנו למשפחה זמן ומרחב להתפלל בימים נוראים אלו".

לקריאה נוספת:
פיגוע בירושלים: שני הרוגים וחמישה פצועים בשתי זירות ירי; המחבל חוסל
המחבל מי-ם היה אמור להתייצב היום בכלא: "ירושלים עומדת להתפוצץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אישה מסורה ואכפתית". מליחי/מערכת וואלה, צילום מסך

מליחי עבדה בכנסת יותר מ-30 שנה, ומהמשכן נמסר כי עובדיו הוותיקים זוכרים אישה חמה מאד, אהובה על הכול, מסורה, אכפתית וצנועה. גם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010, המשיכה לבנה מליחי להיות בקשר עם הכנסת והמשיכה להשתתף באירועי הכנסת השונים ממש עד לימים אלה.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, שלח תנחומים למשפחתה. "עובדי הכנסת המומים מהרצח הנורא וכואבים יחד עם משפחתה של לבנה מליחי שרבים בכנסת הכירו היטב", אמר. "תנחומיי בשם כול משפחת הכנסת. יהי זכרה ברוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

השוטר שקיבל לפני כשנה - כשסיכל פיגוע בבירה

קירמה, השוטר שנהרג במהלך חילופי האש, התגייס למשטרה לפני כארבע שנים והותיר אחריו אישה, הורים ושני אחים. קירמה קיבל ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים לפני כשנה כשעצר אדם שתכנן לבצע פיגוע דקירה. המקרה אירע בדצמבר, אז הבחין קירמה במהלך סיור בגזרת ירושלים באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר. קירמה ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע בפיגוע דקירה. הלווייתו תתקיים הערב בשעה 17:30, בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

יוסי קירמה, הרוג מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. באדיבות המשפחה
יוסי קירמה, השוטר שנהרג בפיגוע/באדיבות המשפחה

על עמוד הפייסבוק של קירמה כבר החלו חבריו להיפרד ממנו. "אני עדין לא מעכל ולא תופס", כתב חברו. "אי אפשר לתאר בכמה מילים מי ומה היית. כולך עולם שלם וכל כך מיוחד". חבר אחר, ששירת איתו בעבר, כתב: "אני עדיין הוזה, חושב שזה חלום. אני זוכר את הימים שהיינו יושבים, עושים חאפלות ביחד, את התקופה ששירתנו ביחד, את הצחוק שלך. אוהב אותך".

הבוקר הגיע המחבל, בן 39 מסילוואן בעל תעודת זהות כחולה, ברכב לתחנה הסמוכה לגבעת התחמושת בירושלים ופתח באש לעבר העוברים והשבים. הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיוון צומת קלרמון גנו וירה לעבר אישה שהייתה בתוך רכבה. בהמשך הוא נסע לכיוון שייח ג'ראח, לשם הגיעו כוחות רבים של משטרה. בחילופי האש בין הצדדים נהרג המחבל ונפגע שוטר יס"מ.

יוסי קירמה, הרוג מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
קירמה על רקע ירושלים/צילום מסך, פייסבוק
פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. AP
זירת הפיגוע בירושלים, היום/AP

בפיגוע נפצעו שלושה במצב בינוני: אישה כבת 50 עם פצע בפלג גופה העליון ובני 68 ו-30 שנורו בגפיים. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

המחבל אמור היה להתייצב היום לריצוי מאסר בבית כלא בגין תקיפת שוטרים. הוא נידון בעבר לשנת מאסר לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לטרור בפייסבוק ונכנס בשערי הכלא בינואר שנה שעברה. בין היתר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ירושלים על לוע של הר געש ועומדת להתפוצץ. ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד". חמאס בירך על פיגוע הירי וטען כי "זוהי תגובה טבעית על פשעי הכיבוש".

(עדכון ראשון: 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully