וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שנהרג בפיגוע הובא למנוחות: "בן שלי, אני לא צריך לקבור אותך"

10.10.2016 / 0:18

רס"ם יוסי קירמה, שנורה למוות בחילופי האש אתמול בירושלים, נטמן בנוכחות מאות בני משפחה, חברים ושוטרים, ובהם המפכ"ל אלשיך והשר ארדן. "איבדתי בן בכור וגם חבר", ספד לו אביו. אשתו: "איך העולם ימשיך להסתובב בלעדיך?"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אוהד פיטר

רב-סמל מתקדם יוסי קירמה, שוטר יס"מ שנהרג אתמול(ראשון) בחילופי אש עם המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים, הובא למנוחות בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. במקום נכחו המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפקד המחוז ניצב יורם הלוי וראש העירייה ניר ברקת. קירמה התגייס למשטרה לפני כארבע שנים והותיר אחריו אישה, הורים ושני אחים.

עוזי, אביו של יוסי, אמר קדיש על בנו ומירר בבכי. "אני אוהב אותך, בן שלי", אמר. "אני לא צריך לקבור אותך. יוסי, היית חבר שלי, אתה יודע את זה. עכשיו אתה לא נמצא, אתה לא איתנו יותר, איך אפשר לשרוד? גם הבן שלי הבכור, גם קרוי על שם אבא שלי, גם חבר שלי. מה אני אעשה עכשיו? איך אני אמשיך מפה? נשמה שלי, אני כל כך אוהב אותך. אתה החיים שלי".

יוסי קירמה, הרוג מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
קירמה/צילום מסך, פייסבוק
הלווית יוסי קירמה – נורה למוות בפיגוע בירושלים. נועם מושקוביץ
"יש עד היום, ויש מהיום". הלווייתו של קירמה/נועם מושקוביץ

בהמשך, התייחס לרעייתו של יוסי, שנישא לה רק לפני ארבעה חודשים. "את הצוואה שלך אני אעניק לה, אני אעזור לה ואתמוך בה. היא הבת שלי לכל דבר. אני אוהב אותך, יוסי", אמר. "אנשים פה יודעים כמה נשמה היית. יום אחר לא היית רואה אותי - למחרת הייתי כועס אם לא היית נפגש איתי. היית חבר שלי, תנוח על משכבך בשלום. יש עד היום, ויש מהיום. מהיום זה לא מה שהיה עד היום. בלעדיך זה לא יהיה. לא יהיה. חיים שלי, חיים שלי אתה. תודה".

רעייתו, נוי, מיררה בבכי על דוכן ההספדים. "יוסי שלי, תראה כמה אנשים באו רק בשבילך. הלב שלי. הלב שלי מתנפץ לרסיסים", אמרה. "כמה תכנונים היו לנו, בית וילדים. אהבת אותי יותר ממה שאני אוהבת את עצמי. היית הגב שלי, הכתף שלי. ומה עכשיו? אני מסתכלת על כולם. היית נאהב על כולם, היית מספר אחת של כולם, מספר אחת שלי. אני לא יודעת איך העולם ימשיך להסתובב בלעדיך. אני אוהבת אותך ואתה תהיה בלב שלי עד שאמות".

זירת פיגוע הירי בירושלים. גבעת התחמושת, 9 באוקטובר 2016. הלל מאיר/ TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע/תצפית TPS, הלל מאיר/ TPS
"אנחנו מבקשים ממך סליחה שלא שמרנו עליך כמו ששמרת עלינו"

שי חסיד, בן דודו של יוסי, אמר כי "הלב מתפוצץ ומרגיש שעוד שניה תיכנס בדלת עם המדים והנשק, ותשאל מה נשמע". הוא הוסיף בהספד: "תמיד האמנת שביטחון המדינה הוא בראש ובראשונה ועם הערכים האלו התגייסת לגבעתי ושירתת שם שלוש שנים. אבל זה לא הספיק לך, יוסי. רצית לתת יותר למדינה שכה הערכת, ולכן התגייסת ליס"מ אופנועים שכה אהבת. רק לפני חמישה חודשים התחתנת עם נוי, שאותה הכרת לפני 15 שנה ואיתה הרגשת מלך העולם.

"למשפחה היית עמוד האש, ולחברים הציר המחבר והמאגד את כולם יחד. יוסי, מי יעשה לנו ערבי שירה וריקודים, מי יתכנן נסיעה לאילת וחו"ל? ובכל זאת אתה לא כאן. ואין בלתך, היית אוויר לנשימה של כולם, המרכז של הבית והרוח החיה. מבקשים ממך סליחה שלא שמרנו עליך כמו ששמרת עלינו".

הלווית יוסי קירמה – נורה למוות בפיגוע בירושלים. נועם מושקוביץ
"למשפחה היית עמוד האש, ולחברים הציר המחבר והמאגד את כולם יחד"/נועם מושקוביץ

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ספד גם הוא לקירמה. "מול אויבנו אנחנו עומדים בקומה זקופה. מתוך העצב הנורא אנחנו אומרים שהטרור לא ינצח אותנו. ירושלים היא בירתנו ואנחנו נפתח אותה ונבנה אותה. הטרור לא יזיז אותנו מעולם ממטרה זו. נמשיך לחזק את החיים", אמר. "אני בטוח שהממשלה והמשטרה יפעלו להגברת הרתעה, האכיפה והסיכול אל מול אלו שמנסים פעם אחר פעם לפגוע בנו ובחיי השוטרים שלנו. נגביר גם את המאבק בהסתה ברשתות החברתיות, זו שמטפחת את תרבות השהידים. נמשיך לפעול בערבות הדדית, באחריות, באחדות, בעוצמה ובנחישות. נמשיך בשגרת חיינו במהלך חגי תשרי. לא נבטל אירועים, לא נהסס ולא ניכנע לעולם".

המפכ"ל אלשיך ספד לקירמה ואמר: "יוסי, אתה וחבריך חתרתם למגע מכל כיוון מיד עם רגע הישמע היריות. ניצלת את האופנוע כדי לצמצם מרחק לרכב היורה ולנטרל את המחבל. בעודך מנסה להתקרב לרכב עם האופנוע, הצרור שלו השיג אותך שניות ספורות לפני שחבריך הגיעו מרכב מקביל, הסתערו על רכב המחבל וחיסלו אותו.

"פעם אחר פעם זכית להגן בגופך על אזרחי ישראל. הפעם, לחתירה למגע היה מחיר אישי כבד ששילמת בחייך כדי להציל חיי אחרים. רק ביום חמישי האחרון מונית לסגן מפקד צוות ביס"מ והשיח על קורס הקצינים העתידי היה על השולחן. עמיתך מספרים על חוש ההומור המשובח שלא נטש אותך אף פעם ועל האופטימיות המיוחדת שפיזרת. בבית העלמין הזה חלקה מיוחדת לשוטרים, ואנחנו מתכנסים כמשפחה שכולה אחת. משפחת קירמה היקרה, ההקרבה של יוסי היא אינה אנונימית - יש לו משפחה, אישה, אחים והורים. אבלכם אבלנו".

הלוויה יוסי קירמה – הר הרצל – נהרג בפיגוע בירושלים. נועם מושקוביץ
הלוויה יוסי קירמה – הר הרצל – נהרג בפיגוע בירושלים/נועם מושקוביץ

השר ארדן נשא דברים גם הוא. "יוסף, אתה וחבריך לא הייתם חייבים לעמוד בקו החזית. איש לא כפה זאת עליכם. עמדו לפניך אפשרויות רבות וקלות לאינספור לשרת. בטוחות יותר. מה הביא אותך לקחת על עצמך את האחריות הזו ולשלם מחיר כה יקר? נראה לי שהתשובה נמצאת אצלכם, עוזי ואתי (ההורים, א"ס), באופן שבו גידלתם איש צעיר כה מעורר השראה. פירות החינוך ניכרו כבר כשבחר להתגייס לגבעתי ובהמשך כשהחליט להתגייס לחוד החנית של המשטרה - היס"מ. החלטות אלו צומחות מבית גידול ספוג בערכים", אמר.

"זאת לא הפעם הראשונה שאתה עומד בגבורה מול המבחן העליון יוסי, לפני כשנה זיהית מחבלים שהתכוונו לבצע פיגוע בגן ילדים. צמרמורת עולה במעלה הג?ו למחשבה על מה שהיה קורה אם לא היית שם. גם שם חתרת למגע ומנעת אסון כבד. חבריך מעידים שהיית קשוב, אהוד, פתוח לדעות שונות, חייכן, אופטימי, איש של אנשים, וזה מתיישב עם התכונות שהפגנת אז, בסיכול הפיגוע, וגם היום. לא כובשים את ראש הסלע אם אין קבר במורד. הבנת את בחירת דורנו, שנגזר עלינו לאחוז בחרב ולא לנשום ולא לישון על משמר ישראל.

"נוי היקרה, רק לפני חודשים אחדים נישאת ליוסי. חיים מבטיחים עמדו לפניכם. בחרת להקים בית עם בחור כארזים. איך ננחם אותך? אין נחמה בלכתו בלא עת של אדם מוערך אלא בידיעה שחי חיי טעם וערך, והותיר אחריו טביעות רגליים ברורות בדרך האמת והישר. אדם שנפרד מאיתנו בנסיבות טרגיות ושוברות לב, אך גם כאלו שמבטאות את כל הטוב והנאצל שיש בנפש האנוש, וזאת הייתה נפשו של יוסי. אין לי אלא להתחייב בפניך שנעשה כל שלאל ידינו, שנפילתך, כמו חייך, תהיה מרובת טעם - נמשיך לטפס אל ראש הסלע ולא נתייאש ולא נישבר. נמשיך לבנות את הבית הלאומי, לפתח את הארץ ולשמור על ציון".

הלוויה יוסי קירמה – הר הרצל – נהרג בפיגוע בירושלים. נועם מושקוביץ
"אין נחמה בלכתו בלא עת של אדם מוערך אלא בידיעה שחי חיי טעם וערך"/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום החלו חבריו של קירמה להיפרד ממנו בעמוד הפייסבוק שלו. "אני עדיין לא מעכל ולא תופס", כתב חברו. "אי אפשר לתאר בכמה מילים מי ומה היית. כולך עולם שלם וכל כך מיוחד". חבר אחר, ששירת איתו בעבר, כתב: "אני עדיין הוזה, חושב שזה חלום. אני זוכר את הימים שהיינו יושבים, עושים חאפלות ביחד, את התקופה ששירתנו ביחד, את הצחוק שלך. אוהב אותך".

קירמה קיבל ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים לפני כשנה כשעצר אדם שתכנן לבצע פיגוע דקירה. המקרה אירע בדצמבר, אז הבחין קירמה במהלך סיור בגזרת ירושלים באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר. קירמה ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע פיגוע דקירה.

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016/רויטרס

הבוקר הגיע המחבל, בן 39 מסילוואן בעל תעודת זהות כחולה, ברכב לתחנה הסמוכה לגבעת התחמושת בירושלים ופתח באש לעבר העוברים והשבים. הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיוון צומת קלרמון גנו וירה לעבר אישה שהייתה בתוך רכבה. בהמשך הוא נסע לכיוון שייח ג'ראח, לשם הגיעו כוחות רבים של משטרה.

בפיגוע נפצעו שלושה במצב בינוני: אישה כבת 50 עם פצע בפלג גופה העליון ובני 68 ו-30 שנורו בגפיים. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

המחבל אמור היה להתייצב היום לריצוי מאסר בבית כלא בגין תקיפת שוטרים. הוא נידון בעבר לשנת מאסר לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לטרור בפייסבוק ונכנס בשערי הכלא בינואר שנה שעברה. בין היתר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ירושלים על לוע של הר געש ועומדת להתפוצץ. ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד". חמאס בירך על פיגוע הירי וטען כי "זוהי תגובה טבעית על פשעי הכיבוש".

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016/רויטרס

ההרוגה הנוספת בפיגוע היא לבנה מליחי, בת 60 מירושלים שנהרגה הבוקר בפיגוע הירי בבירה. היא הותירה אחריה בעל, שלוש בנות ושישה נכדים. מליחי עבדה בכנסת יותר מ-30 שנה, ומהמשכן נמסר כי עובדיו הוותיקים זוכרים אישה חמה מאד, אהובה על הכול, מסורה, אכפתית וצנועה. גם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010, המשיכה לבנה מליחי להיות בקשר עם הכנסת והמשיכה להשתתף באירועי הכנסת השונים ממש עד לימים אלה.

(עדכון ראשון: 17:26)

פיגוע ירי בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. הלל מאיר/ TPS, תצפית TPS
פיגוע ירי בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016/תצפית TPS, הלל מאיר/ TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully