וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למען אל-אקצא": המחבל מי-ם הקליט צוואה לפני הפיגוע

פואד סלאמה

9.10.2016 / 15:44

רשת אל-קודס המזוהה עם חמאס פרסמה סרטון, שלא ברור מתי הוקלט, ובו נראה המחבל שרצח שני בני אדם מדבר על מניעיו. "כל מה שעשיתם ופשעתם נגד העם הפלסטיני לא יעזור לכם"

צלמים זמניים מורשים

"ביום הדין ישאלו אותנו מה עשינו למען מסגד אל-אקצא" - כך אמר המחבל שביצע היום (ראשון) את פיגוע הירי בירושלים, שבו נרצחו שוטר ואישה כבת 60, בצוואה מוקלטת. לא ברור מתי צולם הסרטון, שפורסם ברשת אל-קודס המזוהה עם חמאס. המחבל, בן 39 מסילוואן שבמזרח הבירה ובעל תעודת זהות כחולה, נורה למוות לאחר שפתח באש בשתי זירות בעיר ופצע עוד שישה אנשים.

"כל מה שעשיתם ופשעתם נגד העם הפלסטיני לא יעזור לכם", אמר המחבל. "אנחנו חזקים ועומדים מולכם בירושלים ובאל-אקצא. הרחקתם אותנו מירושלים וחזרנו. הרחקתם אותנו מהמסגד וגם חזרנו". לפי כלי תקשורת פלסטיניים, המחבל אמור היה להתייצב היום לריצוי מאסר בבית כלא בגין תקיפת שוטר. לאחר הפיגוע, יצאו בני משפחה של המחבל וחילקו ממתקים בבית חנינא שבירושלים. גם ברצועת עזה חגגו את האירוע בחלוקת ממתקים לתושבים.

לקריאה נוספת על הפיגוע
יוסי התחתן רק לפני ארבעה חודשים: "זוכרים את הצחוק שלך"
המחבל מי-ם היה אמור להתייצב היום בכלא; חמאס: "מתאבלים על השהיד"
פיגוע בירושלים: שני הרוגים וחמישה פצועים בשתי זירות ירי; המחבל חוסל

עם טשטוש: ריאיון עם המחבל מהפיגוע בירושלים - ללא תרגום. מערכת וואלה! NEWS
"הרחקתם אותנו מהמסגד וגם חזרנו". המחבל בסרטון/מערכת וואלה! NEWS

המחבל נידון בעבר לשנת מאסר לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לטרור בפייסבוק ונכנס בשערי הכלא בינואר שנה שעברה. בין היתר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ירושלים על לוע של הר געש ועומדת להתפוצץ. ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד". חמאס בירך על פיגוע הירי וטען כי "זוהי תגובה טבעית על פשעי הכיבוש". לדברי הארגון, "חמאס מתאבל על בנו השהיד".

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, שני בניו של המחבל נעצרו במחסום קלנדיה בעקבות הפיגוע, וכן גם אחיו, שנעצרו בירושלים. עוד דווח כי כוחות הביטחון עצרו שני קרובי משפחה נוספים של המחבל בעת ששהו במסגד אל-אקצא בבירה. כמו כן דווח כי בעקבות הפיגוע נעצר ראש "מועדון האסיר הפלסטיני" בירושלים, נאסר קוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת פיגוע הירי בירושלים. גבעת התחמושת, 9 באוקטובר 2016. הלל מאיר/ TPS, תצפית TPS
שני בני אדם נרצחו. זירת הפיגוע בירושלים, היום/תצפית TPS, הלל מאיר/ TPS

בכתב אישום שהוגש נגד המחבל בשנה שעברה יוחסו לו 14 עבירות של הסתה לאלימות או לטרור ושמונה עבירות של תמיכה בארגון טרור. המחבל הואשם כי פרסם בחשבון הפייסבוק שלו קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון בישראל, וכן דברי שבח, אהדה עידוד ותמיכה כלפי מעשי טרור וכלפי מבצעיהם, וכן פרסם דברי שבח, אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור שונים, מנהיגיהם וסמליהם והביע תמיכה והזדהות עם מחבלים ומבצעי פיגועים.

על פי כתב האישום, התכנים שפרסם המחבל זכו להבעת תמיכה והזדהות על ידי גולשים אחרים שנחשפו אליהם, שחלקם אף שיתפו אותם בחשבונותיהם שלהם. עוד נטען, כי המחבל פרסם את התכנים המסיתים בתקופה מתוחה ב-2014, שבה אירעו חטיפת ורצח שלושת הנערים גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, וחטיפת ורצח הנער מוחמד אבו חדיר במהלך מבצע "צוק איתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully