וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המרד בקואליציה: קבוצה של בני הפלשמורה הגיעה לישראל

10.10.2016 / 0:13

המחאה של הח"כים נגוסה ואמסלם נשא פרי, וקבוצה ראשונה מתוך 1,300 עולים נחתה בישראל. העולים התקבלו בטקס חגיגי בנתב"ג ויועברו למרכז קליטה בצפת. לאחר תהליך הגיור יקבלו העולים אזרחות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

(בווידאו: חבר הכנסת דודי אמסלם על העלאת בני הפלשמורה)

הקבוצה הראשונה מתוך 1,300 בני הפלשמורה שיגיעו מאתיופיה לישראל נחתה אתמול (ראשון) בישראל. העולים התקבלו בטקס חגיגי לכבוד בואם במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר וח"כ אברהם נגוסה (הליכוד). לאחר הטקס הועברו העולים למרכז קליטה בצפת. הגעתה של הקבוצה הראשונה, שמונה 63 עולים, באה לאחר מאבקים בקואליציה בנושא, שכללו מרד של הח"כים נגוסה ודוד אמסלם (הליכוד). השניים הפעילו לחצים רבים על ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שיזרז את העלאת בני הקהילה. חברי הקבוצה הגיעו לארץ בטיסות שמומנו בסיוע תרומה ייעודית מטעם ארגון השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים.

בטקס קבלת הפנים אמר יו"ר הסוכנות שרנסקי כי הגעת הקבוצה משלימה "עלייה היסטורית" שהתחילה עם מבצעי העלייה משה ושלמה. "כשם שהבאנו את הטיסה היום, כך נביא את שאר המשפחות להתאחד עם יקיריהם בארץ", אמר שרנסקי. "לצעירים שהגיעו היום אני מבקש לומר שאנחנו כמובן נעזור לכם ולמשפחותיהם להיקלט בארץ, אבל העתיד נתון בידיכם", הוסיף.

יו"ר הסוכנות הביע את תקוותו כי הצעירים מקרב הקבוצה יתגייסו בעתיד לשירות בצה"ל. "אתם רואים פה חיילים ממוצא אתיופי. יוצאי אתיופיה הם מהמצטיינים בשליחי הסוכנות היהודית ונמצאים בחזית המאבק למען ישראל בקמפוסים בארצות הברית", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
יוסי התחתן רק לפני ארבעה חודשים: "זוכרים את הצחוק שלך"
"למען אל-אקצא": המחבל מי-ם הקליט צוואה לפני הפיגוע
ליברמן קורא לקואליציה להחרים את הרשימה המשותפת; נתניהו תומך

נושא: 63 בני הפלשמורה עלו לישראל והתקבלו בטקס במעמד שרת הקליטה סופה לנדבר ויו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, 9 באוקטובר 2016. משרד העלייה והקליטה, מערכת וואלה! NEWS
"נהוג לברך ברוכים הבאים, אך לכם מתאימה הברכה 'ברוכים השבים'". העולים בטקס קבלת הפנים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, משרד העלייה והקליטה

בטקס נשאה דברים גם השרה לנדבר שאמרה כי משרדה יפעל להבטיח את השתלבות העולים בחברה הישראלית. "נהוג לומר כי בהגעה למדינה חדשה מברכים ברוכים הבאים. אך עבורכם, הברכה המתאימה היא ברוכים השבים", אמרה. עוד הוסיפה השרה כי תפעל יחד עם אנשי הסוכנות היהודית, והיו"ר שרנסקי, לסייע לעולים. "רבות כבר סופר על העלייה מאתיופיה, על האצילות של בני הקהילה, על תעצומות הנפש. בתפקידי אני גם ראיתי צדדים נוספים – את האהבה האינסופית שיש לכם למדינת ישראל", אמרה.

בניגוד לבני העדה האתיופית שעלו לארץ בשנות ה-70, ומשתייכים לקהילת ביתא ישראל, בני הפלשמורה לא עולים מכוח חוק השבות אלא מכוח חוק הכניסה. עם הגעתם הם צפויים לקבל מעמד תושבות, ורק כאשר יעברו גיור כהלכה הם יקבלו את האזרחות הישראלית.

לצורך המבצע הקימה הסוכנות היהודית משרדים באדיס אבבה, בירת אתיופיה, והפעילה במקום צוות עובדים. זאת, למרות המצב הביטחוני המתוח במדינה והמהומות הנרחבות, שבעקבותיהם פרסם משרד החוץ אזהרת מסע חמורה.

נושא: 63 בני הפלשמורה עלו לישראל והתקבלו בטקס במעמד שרת הקליטה סופה לנדבר ויו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, 9 באוקטובר 2016. משרד העלייה והקליטה, מערכת וואלה! NEWS
63 עולים מתוך 1,300 הצפויים להגיע לישראל. טקס קבלת הפנים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, משרד העלייה והקליטה

בעבר הקפיאה הממשלה את יישום ההחלטה להעלות 9,000 מבני הפלשמורה, בנימוק שהיא לא לוותה בציון מקור תקציבי. עם זאת, לאחר מאבקם של חברי הכנסת נגוסה ואמסלם, שבעקבותיו הצליחה האופוזיציה לנצח את הקואליציה בהצבעה אחת, הוחלט בחודש אפריל להעלות 1,300 מבני הקהילה לאחר שנמצא סעיף תקציבי מתאים.

גורם לשעבר במשרד החוץ מתח ביקורת נגד מבצע ההעלאה. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר הגורם כי לפני כשנתיים הוחלט שהעלייה המאורגנת תיפסק "וצריך לעמוד בזה". הוא הוסיף כי קיימים לחצים מכל מיני צדדים, ועל המדינה לעמוד בזה. לדבריו, גם באתיופיה לא רואים בעין יפה את מבצע העלייה. "הם לא מצליחים להבין מדוע ישראל לוקחת להם אזרחים אתיופים. זה לא ברור להם. מה הסיבה לכך? תארו לעצמכם מצב שמחר קנדה מוציאה הודעה שהיא מעלה כל ישראלי שרוצה להגר. מה יגיד ראש הממשלה? שרוצים לחסל את מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully