וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המשבר בקואליציה: מבצע העלאת בני הפלשמורה יחל בשבוע הבא

6.10.2016 / 15:11

הקבוצה הראשונה, שתכלול 63 מתוך 1,300 בני השבט שיעלו מאתיופיה לישראל, תנחת בראשון הקרוב בנתב"ג. החלטת הממשלה בנושא התקבלה לאחר מרד שהובילו הח"כים נגוסה ואמסלם מהליכוד, שהוביל להפסד לאופוזיציה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

ביום ראשון הקרוב צפויים לנחות בנתב"ג 63 מבני הפלשמורה – הקבוצה הראשונה מתוך 1,300 בני השבט שיגיעו מאתיופיה לישראל, במסגרת החלטת הממשלה בנושא. תחילת מבצע ההעלאה של הסוכנות היהודית מגיע לאחר מאבקים בקואליציה בנושא, שכללו מרד שבו פתחו הח"כים אברהם נגוסה ודוד אמסלם (הליכוד), שהפעילו לחצים רבים על ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שיזרז את העלאת בני הקהילה.

בניגוד לבני העדה האתיופית שעלו לארץ בשנות ה-70, ומשתייכים לקהילת ביתא ישראל, בני הפלשמורה לא עולים מכוח חוק השבות אלא מכוח חוק הכניסה. עם הגעתם הם צפויים לקבל מעמד תושבות, ורק כאשר יעברו גיור כהלכה הם יקבלו את האזרחות הישראלית.

לצורך המבצע הקימה הסוכנות היהודית משרדים באדיס אבבה, בירת אתיופיה, והפעילה צוות עובדים. זאת, למרות המצב הביטחוני המתוח במדינה והמהומות הנרחבות, שבעקבותיהם פרסם משרד החוץ אזהרת מסע חמורה.

לקריאה נוספת:
ח"כ אמסלם: "סיפרו לנתניהו שקרים על עליית בני הפלשמורה"
העלאת בני הפלשמורה מפלגת את העדה האתיופית
"הם יתפקדו לליכוד – ונתחזק": האינטרסים מאחורי העלאת הפלשמורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני הפלשמורה שהגיעו לישראל ב-2003/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה הקפיאה בעבר את יישום ההחלטה להעלאת 9,000 בני הפלשמורה, בנימוק שהיא לא לוותה בציון מקור תקציבי. עם זאת, לאחר המאבק של הח"כים נגוסה ואמסלם, שבעקבותיו הפסידה הקואליציה לאופוזיציה בהצבעה אחת והתקשה לגייס רוב בכמה הצבעות נוספות, הוחלט באפריל האחרון להעלות 1,300 מבני השבט לאחר שנמצא סעיף תקציבי מתאים. ההטסה של בני הפלשמורה נעשית בעזרת תרומה ייעודית של השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים.

גורם לשעבר במשרד החוץ יצא בשיחה עם וואלה! NEWS נגד מבצע ההעלאה. "לפני שנתיים הגענו להסכמה שהעלייה המאורגנת תיפסק וצריך לעמוד בזה", אמר. "ישנם לחצים מכל מיני צדדים ומדינת ישראל צריכה לעמוד בזה ולא להתרגש, צריך לשים לזה סוף". לדברי הגורם, גם באתיופיה לא רואים את המבצע בעין יפה. "הם לא מצליחים להבין מדוע ישראל לוקחת להם אזרחים אתיופים, זה לא ברור להם. מה הסיבה לכך? תארו לעצמכם מצב שמחר קנדה מוציאה הודעה שהיא מעלה כל ישראלי שרוצה להגר. מה יגיד ראש הממשלה? שרוצים לחסל את מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully