וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הפתעה בשרוול: נתניהו ידבר על טרור, בעולם מעדיפים לעסוק בהתנחלויות

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית ראש הממשלה בניו יורק

22.9.2016 / 13:17

ראש הממשלה, שנאומיו באו"ם מלווים מדי שנה בגימיקים מאיור הפצצה ועד מפגן השתיקה, יתמקד בדבריו במאבק בטרור האסלאמיסטי. בעולם יש לחץ גובר על ההתנחלויות, כפי שהראו אובמה ובאן קי-מון, אך נתניהו ינסה לשכנע שזה לא הסיפור

ספק 500

(בווידאו: פגישתו של נתניהו עם אובמה בניו יורק, אמש)

לפני שבע שנים היו אלה השרטוטים של מחנה ההשמדה אושוויץ, ב-2012 הגיע ציור הפצצה והקו האדום, שנתיים לאחר מכן צילום של ילדים פלסטינים ליד משגרי רקטות של חמאס בעזה, וב-2015 – מפגן שתיקה. הגימיקים והאמצעים הרטוריים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומיו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כבר הפכו לשם דבר, וגם להיום בערב (שעון ישראל) כשיעלה לדוכן הנואמים העולמי בפעם השביעית מאז שובו ללשכת ראש הממשלה הוא הבטיח הפתעה. נראה כי את הקדימונים לנאומיו הוא אוהב כמעט כמו את הדבר האמיתי.

בניגוד לשנים עברו, שבהן הגרעין האיראני היה הנושא המרכזי בנאומי נתניהו, ישנם נושאים אחרים לעשות מהם חגיגה בימים שאחרי ההסכם בין איראן למעצמות. אחרי שנה הלומת טרור – בישראל, באירופה ואפילו פה בניו יורק – המאבק בטרור האסלאמיסטי יתפוס קרוב לוודאי חלק חשוב מהנאום. לו היה יכול, ייתכן שזה היה כל הסיפור.

לקריאה נוספת:
א-סיסי קרא לסיום הסכסוך: "הזדמנות לדף חדש בהיסטוריה"
אחרי שהבטיח את ביטחון ישראל: אובמה מתפנה להישג האחרון מול נתניהו
פרידה של אובמה, שובו של ארדואן: העצרת הכללית של האו"ם יוצאת לדרך

בנימין נתניהו ראש הממשלה נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
גימקים שהפכו לשם דבר. נתניהו מציג את האיום האיראני בעצרת הכללית של האו"ם, 2012/רויטרס

ואולם הסבלנות של הקהילה הבינלאומית לקיפאון בתהליך בין ישראל לפלסטינים הולכת ופוקעת. כפי שניתן היה ללמוד מנאומי הפתיחה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון, מדיניותה של ישראל בשטחים הן הסיפור הלוהט שישראל מככבת בו השנה בעצרת.

רצה הגורל וסדר הנואמים שיבץ את נתניהו מרחק נואם אחד בלבד מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לפי ההערכה, אבו מאזן מכין נאום תוקפני ולוחמני, שיפציר בעולם לשים קץ לכיבוש ולתקן את עוולותיו. בימים האחרונים נתניהו שוקד על ניסוח מילותיו לעולם, אך את הטאץ' הסופי הוא ייתן רק בדקה האחרונה, אחרי שיישמע את נאומו של אבו מאזן. למזלו, המילה האחרונה תהיה שמורה לו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בניו יורק.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לא רצה לבזבז זמן על חילוקי הדעות. נתניהו ואובמה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אם כך, נתניהו רוצה לדבר על טרור, אבל כולם רוצים לדבר על התנחלויות. דווקא בפגישה עם הנשיא אובמה, למרות האזהרות, ההתנחלויות לא תפסו את הנושא מרכזי. ראש הממשלה העדיף לדון על נושאים ביטחוניים, ולא לבזבז זמן מיותר על חילוקי הדעות. אובמה אמר לנתניהו כי ההתנחלויות הן מכשול אמתי לשלום, אבל נתניהו בשלו – לא רוצה לשמוע.

מבחינתו, היחסים המתפתחים עם העולם הערבי – ובראשן מצרים וסעודיה – הן ההוכחה שלא כך הדבר. הוא מזהה אינטרס ערבי מובהק להתקרב לישראל, וסבור כי 30-20 התנחלויות מחוץ לגושים הן לא מה שיעמוד בדרך למטרה, אלא סירובם של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולוותר על זכות השיבה. גם אם ייקח זמן עד שישכנע, הוא משוכנע שבסוף האמת שלו תנצח.

משכנע את המשוכנעים

הקמפיין של נתניהו נגד הביקורת על ההתנחלויות החל מוקדם יותר החודש. ראש הממשלה פרסם את סרטון "הטיהור האתני", שבו טען כי מי שתומך בפינוי התנחלויות כחלק מהקמת מדינה פלסטינית עתידית למעשה תומך בטיהור אתני של יהודים בגדה המערבית. בבית, הוא זכה לתשואות ושבחים מחבריו לנשק בסיעות הימין ובוחריהם, אך העולם לא מיהר להשתכנע, והסרטון התקבל בזעם בממשל האמריקני וגם באו"ם.

לפי אותו מודל, גם הנאומים של נתניהו באו"ם מתפרצים לדלת פתוחה ומשכנעים את המשוכנעים, אבל פחות את המתנגדים - ולא משנה בכמה גימיקים או אביזרים ישתמש. מנגד, כמו סרטון "הטיהור האתני", נאום מוחץ של ראש הממשלה נגד ההתעקשות של העולם על סוגיית ההתנחלויות אולי יגרום להפסד של עוד כמה נקודות בחוץ, אבל לצבירה של לא מעט בקרב הקהל הביתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully