וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי קרא לסיום הסכסוך: "הזדמנות לדף חדש בהיסטוריה"

21.9.2016 / 5:30

בנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם הפציר נשיא מצרים בישראל ובפלסטינים לחקות את "הדוגמה הנפלאה" מההסכם בין ישראל לארצו. לדבריו, הצדדים צריכים להסכים על פתרון שיאפשר לשתי מדינות להתקיים בשלום זו לצד זו

צילום: רויטרס

(אובמה באו"ם: "ישראל יודעת שלא תוכל להחזיק בהתנחלויות לעד")

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, התייחס הלילה (רביעי) לסכסוך הישראלי-פלסטיני והפציר בצדדים לחקות את "הדוגמה הנפלאה" מההסכם בין ישראל למצרים. בנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק אמר כי על ישראל והפלסטינים להסכים על פתרון שיאפשר להם להתקיים בשלום כשתי מדינות, זו לצד זו.

"זו הזדמנות אמיתית לכתוב דף חדש בהיסטוריה של אזורנו ולנוע לעבר שלום", אמר א-סיסי. הוא הדגיש בפני הנוכחים באולם כי הוא נוטש את נאומו הכתוב שהוכן מראש, כדי להפציר בצדדים להגיע לשלום ולסגסוג עבור ישראל והפלסטינים.

מלך ירדן עבדאללה קרא לישראל לפתוח במשא ומתן עם הפלסטינים, וקרא שלא להפר את הסטטוס קוו במקומות הקדושים. "ההגנה על ירושלים היא דאגה מרכזית וכל העיר הזו חשובה לדתי ולעולם. זו עדיפות עבורי ועבור כל המוסלמים, ואנו דוחים תקיפות על אתרים קדושים של נוצרים ומוסלמים בעיר הקדושה. אני אמשיך להגן על המקומות האלה ולעמוד נגד כל ההפרות של קדושתן, כולל באל-אקצא".

לקריאה נוספת:
אובמה נאם באו"ם: "ישראל יודעת שלא תוכל להחזיק בהתנחלויות לעד"
ארדואן בנאום באו"ם: "העולם צריך לנקוט צעדים נגד פתהוללה גולן"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נואם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק,  21 בספטמבר 2016. רויטרס
"הזדמנות לנוע לעבר שלום". נאום א-סיסי, הלילה/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש בנאומו באו"ם כי שני הצדדים נושאים באחריות לסכסוך המתמשך. "כמובן שישראלים ופלסטינים יהיו במצב טוב יותר אם הפלסטינים ידחו את ההסתה ויכירו בלגיטימיות של ישראל, ואם ישראל תכיר בעובדה כי אינה יכולה להחזיק בהתנחלויות ולכבוש אדמות של פלסטינים לעד", אמר אובמה.

היום צפוי אובמה להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשולי העצרת באו"ם. סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן בן רודס אמר הלילה כי בפגישה יעלה אובמה את חששותיו לגבי הפעילות בהתנחלות. הוא הוסיף כי ארצות הברית כבר הציגה בעבר את דאגותיה לגבי ההתנחלויות ולגבי אפשרות קיום מדינה פלסטינית לנוכח הפעילות בהתנחלויות. "אני בטוח שהנשיא אובמה יעשה זאת גם היום", אמר.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נואם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק,  21 בספטמבר 2016. רויטרס
נאום א-סיסי, הלילה/רויטרס

גם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס לנושא הישראלי-פלסטיני. בנאומו אמש אמר: "צריך לאפשר לעם הפלסטיני להקים מדינה פלסטינית שמזרח ירושלים בירתה, בהתבסס על פתרון שתי המדינות. זו מחויבות בינלאומית. על ישראל לכבד את קדושת הר הבית ולסיים עם ההפרות במקום. ננסה להרוויח מנרמול היחסים עם ירושלים כדי לסייע לתהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully