וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בנאום באו"ם: "העולם צריך לנקוט צעדים נגד פתהוללה גולן"

נשיא טורקיה נשא דברים בעצרת הכללית של הארגון ותקף את מנהיג הדת הגולה המואשם בניסיון ההפיכה הכושל: "רוב האומות כאן נמצאות תחת איום הטרור של גולן". על המלחמה בסוריה: "2.7 מיליון פליטים נמצאים בטורקיה, לא קיבלנו סיוע מהאיחוד האירופי"

צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן נאם היום (שלישי) בעצרת הכללית של האו"ם. בדבריו התייחס לניסיון ההפיכה הכושל ולמנהיג הדת הגולה פתהוללה גולן, למלחמת האזרחים בסוריה ולמשבר הפליטים ולסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

"ב-15 ביולי היינו חשופים לניסיון הפיכה של ארגון טרור, שהרג יותר מ-200 אזרחים ופצע אחרים", אמר ארדואן בפתח דבריו. "הפרלמנט שלנו ומתחם הנשיאות הופצץ עלי ידי ארגוני טרור באמצעות מטוסים, טנקים דרסו אנשים, מסוקים פתחו באש על אזרחים. הצלחנו לסכל את ניסיון ההפיכה. לכן אני גאה באומתי, כי אומתי סיכלה את הניסיון הזה תוך סיכון חיים והם היו נחושים להגן על הדמוקרטיה. הם השליכו את גופם מול הטנקים, ואני עומד כאן בעקבות העמידה האיתנה של אומתנו".

לקריאה נוספת:
הפרידה של אובמה, שובו של ארדואן: העצרת הכללית של האו"ם יוצאת לדרך
טורקיה ביקשה רשמית מארה"ב להסגיר גולן בקשר לניסיון ההפיכה
בתום שבוע של שקט יחסי: צבא אסד הכריז על סיום הפסקת האש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2016. רויטרס
"אני גאה באומה שלי". ארדואן בעצרת הכללית של האו"ם, הערב/רויטרס

לדבריו, האיום הטמון בגולן, ששוהה בארצות הברית, עלול להתפשט מטורקיה למדינות נוספות. "דור חדש זה של ארגון טרור הוא איום על כל מדינות העולם שבו הארגון נוכח. היום, רוב המדינות כאן באו"ם נמצאות תחת איום של ארגון טרור זה. האסטרטגיה שלהם היא השפעה על החברה. אני קורא לכל האומות לנקוט בצעדים נגד ארגונו של פתהוללה גולן. זה ברור, אך מחר זה עלול להיות מאוחר מדי בשבילכם".

על מלחמת האזרחים בסוריה ומשבר הפליטים אמר ארדואן: "המצב ההומניטרי בסוריה מגיע לשנתו השישית. עד היום נהרגו 600 אלף איש ורבים נאלצו להגר. רבים מצאו מקלט במדינות אחרות, 2.7 מיליון במדינתי. הם התקבלו בברכה ומעולם לא שאלנו למה הם הגיעו – לא סגרנו את השערים בפניהם, שכן הם נמלטו ממטוסי קרב והפגזות. המערב לא עשה כך, יתר העולם לא, אבל אנו כן כי אנו אנושיים ומול כזו זוועה אנו מחויבים להשאיר את שערינו פתוחים. הסורים מותשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ירי ארטילרי של צבא טורקיה לעבר עמדות של הכורדים בצפון סוריה, 16 בפברואר 2016. AP
"לאף אחד לא צריכות להיות תכניות לגבי סוריה". כוחות טורקיים תוקפים בסוריה/AP

לדברי ארדואן, אירופה והעולם כולו נטשו את טורקיה והשאירו אותה לבדה במשבר ההומניטרי. "עד היום בזבזנו מיליונים על פליטים, ויחד עם ארגונים לא ממשלתיים המספר מגיע לחמישה מיליארד. האו"ם נתן רק 500 מיליון. לא קיבלנו כלום מהאיחוד האירופי. הוא התחייב והקצה 170 מיליון דולר ליוניצ"ף, וזה הכול. לא קיבלנו כל סיוע. הסורים הם שכנינו ואחינו, ולא יכולנו להישאר בשקט. 2.7 מיליון פליטים כרגע במדינתו, ועוד 300 אלף עיראקים חיים במדינה, ואנו לא מפלים אותם.

"נמשיך לספק כל סוגי התמיכה לפליטים, ואנו מצפים שכל מי שהתחייב להעניק תמיכה שיעשה זאת", הוסיף ארדואן במבט לעתיד. "אני מתפלל שהעצרת הזו תשמיע את הקול הזה ליתר העולם, כי התרומה של הקהילה הבינלאומית לא צריכה להסתכם בסכום זה. אני רוצה לקרוא לכל המדינות שמאמינות שהפליטים הם סכנה – החומות לא יסייעו לכם, זה מאמצים לשווא. יש לפתור את המצב במדינה אחת ולתמיד. אין לנו זמן לבזבז".

ארדואן התייחס גם ל"מגן הפרת", המבצע הצבאי של טורקיה בסוריה. "אנו תומכים באי-פילוגה של סוריה. סוריה שייכת לסורים, אף אחד לא צריך שיהיו לו תכניות לשטח הסורי. ה-PKK (המחתרת הכורדית בטורקיה) וה-PYD (המיליציה הכורדית בסוריה) לא לוחמים בדאעש (המדינה האסלאמית). אני קראתי להקמת אזור ביטחון עם סוריה, שלנו הגבול הארוך ביותר עמה. היינו סבלנים מאוד, אך בגזיאנטפ, ילד בן 14 נשלח על ידי דאעש והתפוצץ. 56 איש נהרגו. היינו סבלניים עד אותו הרגע, ואז אמרנו מספיק והתחלנו במבצע. ראשית בג'ראבלוס, והרחבנו אותו לעיירה א-ראי. אנשי ג'ראבלוס ניצלו מהטרור, והם יכלו לשוב לבתיהם".

על הסכסוך בין ישראל והפלסטינים אמר: "צריך לאפשר לעם הפלסטיני להקים מדינה פלסטינית שמזרח ירושלים בירתה, בהתבסס על פתרון שתי המדינות. זו מחויבות בינלאומית. על ישראל לכבד את קדושת הר הבית ולסיים עם ההפרות במקום. ננסה להרוויח מנרמול היחסים עם ירושלים כדי לסייע לתהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully