וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 50 הרוגים בפיגוע התאבדות בגן אירועים במזרח המדינה

עשרות בני אדם נפצעו בפיצוץ, שאירע בזמן חתונה באולם בעיר גזיאנטפ. אף ארגון עוד לא קיבל אחריות אך ארדואן האשים את דאעש בביצוע הפיגוע. "אין שום הבדל בין תומכי גולן, הכורדים ודאעש"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

50 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות שאירע אמש (שבת) בגן אירועים בעיר גזיאנטפ שבמזרח טורקיה, בזמן שבמקום התקיימה חתונה. בפיצוץ נפצעו 94 בני אדם נוספים. לפי שעה אף ארגון עוד לא קיבל אחריות על הפיגוע.

לאחר הפיצוץ זרמו לזירה צוותי רפואה רבים שהחלו בהענקת טיפול לפצועים וכן כוחות משטרה רבים. לפי דיווחים, ממדי ההרס במקום עצומים. מאות מתושבי האזור הגיעו לזירת האירוע ופתחו בתפילות לשלומם של הפצועים.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן האשים את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באחריות לפיגוע. בהצהרה כתובה כתב ארדואן ש"אין שום הבדל" בין תומכיו של המטיף המוסלמי פתהוללה גולן, אותו הוא מאשים בניסיון ההפיכה הכושל במדינה, לוחמי ארגון המורדים הכורדי (PKK) ואנשי דאעש.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
מת אחיו של הילד שתמונת חילוצו בחאלב זעזעה את העולם
טראמפ מחזר אחרי קולות השחורים: "מה יש לכם להפסיד?"
תחיית המוות: העונש החמור מכולם צובר פופולריות חדשה בעולם

פיגוע התאבדות באולם אירועים בזמן חתונה בעיר גזיאנטפ במזרח טורקיה 21 אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
עשרות נפצעו. גופתו של אדם שנרצח בפיגוע הלילה/צילום מסך, טוויטר

"מדובר בטבח שבוצע באכזריות חסרת תקדים", אמר מושל גזיאנטפ, עלי ירליקאיה, "אבל אנחנו מאוחדים נגד הטרור". בטרם קבע ארדואן כי דאעש הוא האחראי לפיגוע, רמזו בכירים במערכת הפוליטית בטורקיה לכך. השר ממפלגת השלטון בטורקיה סאמיל טייר וחבר פרלמנט נוסף, מחמט טוגרול, מטעם מפלגת הכורדים האשים את דאעש בפיצוץ משום שלדבריו, החתונה הייתה של כורדים.

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, גינה מוקדם יותר את הפיגוע שלדבריו, "הפך מסיבת חתונה שמחה למקום של אבל". הוא נשבע "לגבור על המתקפות השטניות". "לא משנה מה שם ארגון הטרור שאחראי לכך, אנחנו כעם, כמדינה, נרדוף ונמשיך במאבק הנחוש נגדו", אמר.

"זו הייתה מתקפה ברברית", הוסיף סגן ראש הממשלה בטורקיה, מחמט סימסק, "הרבה קבוצות טרור, המחתרת הכורדית, דאעש ותומכיו של גולן, פועלים בטורקיה. בעזרת האל, אנחנו נתגבר על זה". סימסק נסע יחד עם נציגי משרד הבריאות במדינה לבקר את הפצועים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פיגוע התאבדות באולם אירועים בזמן חתונה בעיר גזיאנטפ במזרח טורקיה 21 אוגוסט 2016. AP
"מתקפה ברברית". זירת הפיצוץ, הלילה/AP

הפיגוע הקטלני מתרחש חודש בלבד לאחר ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה שפגע באופן ניכר ביציבות במדינה. הממשלה הטילה את האחריות לניסיון ההפיכה על איש הדת פתהוללה גולן שנמצא בפנסילבניה שבארצות הברית.

ביום חמישי האחרון אירעה סדרת פיצוצים גם כן במזרח המדינה, שגבתה את חייהם של 12 בני אדם. יותר מ-200 נפצעו ונזק רב נגרם למבנים הסמוכים לאירועים. לפי החשד, המחתרת הכורדית (PKK) אחראית לשורת המתקפות.

(עדכון ראשון: 00:39)

פיגוע התאבדות באולם אירועים בזמן חתונה בעיר גזיאנטפ במזרח טורקיה 21 אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
ממדי הרס עצומים/צילום מסך, טוויטר
פיגוע התאבדות באולם אירועים בזמן חתונה בעיר גזיאנטפ במזרח טורקיה 21 אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ, הלילה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully