וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מחזר אחרי קולות השחורים: "מה יש לכם להפסיד?"

21.8.2016 / 1:09

המועמד פנה לאוכלוסייה האפרו-אמריקנית ואמר כי הם סובלים תחת השלטון הדמוקרטי. "הם חוזרים לארמונות אחרי הבחירות", אמר. במקביל, תחקיר חושף כי חברותיו מחזיקות בחוב של 650 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ מתייחס להפגנות השחורים, השבוע)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, פנה שלשום (שישי) לציבור האפרו-אמריקני וקרא לו לתמוך במועמדותו לנשיאות. "מה יש לכם להפסיד?", תהה טראמפ, בנאום שנשא בעיירה דיימנודל שבמישיגן. "הקהילות האפרו-אמריקניות סובלות תחת השלטון הדמוקרטי. אתם חיים בעוני, בתי הספר שלכם לא טובים, אין לכם עבודה, 58% מהצעירים אצלכם לא עובדים, מה לעזאזל יש לכם להפסיד?.

"הערים העניות בארצנו מנוהלות על ידי דמוקרטים זה 50 שנה", הוסיף איל הנדל"ן. "הפוליטיקאים שלהם ייצרו רק עוני, חוסר בעבודות, בתי ספר כושלים ובתים שבורים. הגיע הזמן שהפוליטיקאים הדמוקרטים יישאו באחריות למה שעשו לקהילות האלה. הדמוקרטים לקחו את קולכם כמובן מאליו, ואחרי הבחירות הם חוזרים לארמונות שלהם בוושינגטון. הם לא עושים דבר למענכם, אם תמשיכו להצביע לאותם אנשים תקבלו בדיוק את אותן התוצאות".

לדברי טראמפ, אם הוא ישב בחדר הסגלגל בינואר, כעבור ארבע שנים, לכשיעמוד לבחירה מחודשת, 95% מהאוכלוסייה האפרו-אמריקנית תתמוך בו. כמו כן, הוא הדגיש כי אם ייבחר לתפקיד הבכיר הוא ייצר מקומות עבודה לקהילת השחורים.

עוד כתבות בנושא:
המדינות שיכריעו את הקרב: מה יש לטראמפ ולקלינטון לחפש באוהיו?
לאחר מינויים חדשים וחשיפות על עברו: מנהל קמפיין טראמפ התפטר
טראמפ בהתנצלות נדירה: מתחרט על דברים שאמרתי ופגעו באנשים

דונלד טראמפ נואם בכנס בחירות 7 אוגוסט 2016. AP
"הדמוקרטים לקחו את קולכם כמובן מאליו". טראמפ/AP

לפי נתוני מכון המחקר PEW מהשבוע, 85% מהמצביעים האפרו-אמריקנים מתכוונים להצביע למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ורק 2% טענו כי יצביעו לטראמפ. נתונים דומים נרשמו בשתי מערכות הבחירות הקודמות: לפי נתוני אוניברסיטת קורנל, 4% מהאפרו-אמריקנים הצביעו לג'ון מקיין הרפובליקני, שהתמודד מול ברק אובמה ב-2008, ו-6% הצביעו למיט רומני שהתמודד מול אובמה ב-2012. בשתי מערכות הבחירות שקדמו לאלה שבהן היה מועמד אובמה, הנשיא השחור הראשון, עמד שיעור ההצבעה בקרב שחורים למועמד הרפובליקני על 9% ו-11% בהתאמה.

מדובר בפעם השנייה ביממה שבה מקדיש המועמד חלק נכבד מנאומו בניסיון לפנות לקהילה האפרו-אמריקנית, במטרה להגדיל את בסיס התמיכה שלו. ביום חמישי בלילה ביקר טראמפ במדינת ויסקונסין, והתחייב כי יפעל למען ביטחונם של כל התושבים אם ייבחר, תוך התייחסות נרחבת למצבה של האוכלוסייה השחורה במדינה. הביקור הגיע על רקע העימותים האלימים בין כוחות משטרה ובין מפגינים שחורים בעיר מילווקי שבמדינה, במחאה על אירוע שבו נורה למוות צעיר שחור במהלך מרדף משטרתי.

הפגנות אלימות על ירי בחשוד שבמהלכן הוצתה תחנת דלק במילווקי שבארצות הברית. 13 באוגוסט 2016. AP
ביקור טראמפ הגיע על רקע האירועים האלימים בויסקונסין. מילווקי, השבוע/AP

מדינות נוספות שחשובות לטראמפ מבחינת הקול האפרו-אמריקני הן "המדינות המתנדנדות", ובמיוחד קרולינה הצפונית, שבה יש כ-21% שחורים, וכן אוהיו ופלורידה, שבהן ישנם 12% ו-15% שחורים בהתאמה. אבל לא רק אחר קולותיהם של האפרו-אמריקנים מחזר טראמפ: המועמד נפגש אתמול גם עם תומכים ממוצא היספני ועם נציגי המפלגה הרפובליקנית, במטרה לכונן קבוצת מנהיגים היספאניים שתייעץ לו.

בהודעת יו"ר הוועידה הרפובליקנית, ריינס פריבוס, נכתב כי "הוועידה הרפובליקנית הלאומית מצטרפת להכרה של הקמפיין של טראמפ בקבוצה המגוונת של מנהיגים היספנים שנותנים לנו בנדיבותם מזמנם ומכשרונם, כחלק מהמועצה ההיספנית הלאומית המייעצת לטראמפ". בפגישה השתתפו גם נציגים מבית הנבחרים ב-12 מדינות שונות, וכן כמה כמרים.

פגישה של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ עם מועצת האזרחים ההיספניים המייעצת לו במגדלי טראמפ שבמנהטן, אוגוסט 2016. רויטרס
מחזר גם אחר הקול ההיספני. טראמפ בפגישתו עם גורמים היספניים במנהטן/רויטרס

שלשום ביקר המועמד הרפובליקני גם בבאטון רוז' שבלואיזיאנה. המדינה מתמודדת זה יותר משבוע עם הצפות ענק, במה שהוגדר בארצות הברית כאסון הטבע הגדול ביותר מאז הסופה סנדי ב-2012. הסופה בלואיזיאנה גבתה את חייהם של לפחות 13 בני אדם והותירה אלפים ללא קורת גג. טראמפ הגיע ללואיזיאנה מלווה בסגנו המיועד, מייק פנס, וחילק לתושבים אספקה וציוד שהוא תרם.

במהלך הביקור, מתח טראמפ ביקורת על כך שהנשיא אובמה טרם קטע את חופשתו על מנת להגיע לאזורים המוצפים. מושל לואיזיאנה, ג'ון אדוארס, המשתייך למפלגה הדמוקרטית, אמר כי הוא מעדיף שהנשיא לא יגיע כרגע לבקר במדינה, משום שהדבר יגרום להסחת דעת. "אני מעדיף שאנשים יתמקדו בעבודה ולא באבטחת הנשיא", אמר המושל. בתגובה, תקף מקורבו של טראמפ, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, את אדוארס ואמר: "הביקורת שלו היא לחלוטין לא עקבית עם הביקורת שהושמעה בשעתו נגד הנשיא ג'ורג' בוש, שלא הגיע לניו אורלינס מיד אחרי הוריקן קטרינה. העיקרון המנחה של מנהיגות היא להגיע לאזור אסון ולהושיט עזרה".

ובינתיים, במפלגה הדמוקרטית, הודיע הסנאטור ברני סנדרס כי יצטרף בחודש הבא לאירועי בחירות במטרה להביע תמיכה במועמדותה של קלינטון לנשיאות. סנדרס היה יריבה העיקרי של קלינטון במהלך עונת הפריימריז, וניצח אותה ב-23 אזורי הצבעה. בין היתר הוא מתח ביקורת על מה שהגדיר "בעיות בשיקול הדעת" של קלינטון. בחודש שעבר, הודיע על תמיכה במועמדותה של קלינטון באירוע בניו המפשייר. "אני מצפה לזה", הוא אמר בריאיון לוושינגטון פוסט, "אני מאמין שדונלד טראמפ יהיה נשיא אסון. אני רוצה לעשות ככל שביכולתי לעזור לקלינטון".

הניו יורק טיימס: חברותיו של טראמפ חייבות 650 מיליון דולר

בתוך כך, תחקיר חדש של הניו יורק טיימס מעלה כי החברות בבעלותו של המיליארדר הניו יורקי מחזיקות בחוב של 650 מיליון דולר לפחות, חלקם ל"בנק אוף צ'יינה", הנמצא בבעלות ממשלת סין, ולבנק ההשקעות גולדמן זאקס. לפי התחקיר, מדובר בסכום כמעט כפול מהסכום שעליו הצהיר בדוחות הכספיים הפדרליים שהגיש.

עם זאת, ציינו בניו יורק טיימס, "העובדה שבדוחות הכספיים מופיע כי לטראמפ ישנם חובות נמוכים בהרבה ממה שמצאנו היא לא אשמתו של מר טראמפ, אלא פונקציה של מה שהטופס דורש מהמועמדים להצהיר עליו, וכיצד".

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully