וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במילווקי לאחר שצעיר נורה על ידי שוטרים: "לשחורים נמאס"

יותר ממאה בני אדם התפרעו בעקבות ירי קטלני בצעיר על עבר פלילי שהיה חמוש באקדח, במהלך מרדף משטרתי. ההמונים הציתו ניידת וירו בכלי נשק רבים, ושוטר אחד אף נפגע בראשו מלבנה שהושלכה לעבר הכוח

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר ממאה מפגינים התפרעו אמש (שבת) במילווקי שבארצות הברית במחאה נגד אירוע נוסף שבו נורה למוות צעיר במהלך מרדף משטרתי. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, ההרוג הוא צעיר שחור בן 23, אולם המשטרה לא מסרה מידע רשמי בנוגע לזהותו. המפגינים יידו לבני בניין, ירו באמצעות כלי נשק רבים ואף הציתו תחנת דלק בשעות הלילה. המשטרה בעיר, הגדולה ביותר במדינת וויסקונסין, מסרה כי השוטר ירה בחשוד, שהיה חמוש.

לפי תחנת המשטרה בעיר, המרדף אחר החשוד התרחש לאחר שהוא נעצר במחסום של משטרת התנועה אחר הצהריים. עוד נטען כי היה לו עבר פלילי עשיר שבו מעצרים רבים, וכי הוא היה חמוש באקדח גנוב. עם זאת, לא נמסר אם ירה או איים על חיי השוטרים באופן כלשהו.

בעקבות המקרה, ניפצו המפגינים את שמשותיה של ניידת והציתו ניידות נוספת, מעט לפני שהעלו באש את אחת מתחנות הדלק בעיר. תחילה, כוחות הכיבוי לא הצליחו להתמודד עם הלהבות בשל היריות הרבות שנשמעו באזור. "זאת קריאת אזהרה", טען חבר מועצת מילווקי קליף קייני. "לתושבים השחורים של מילווקי נמאס. נמאס להם לחיות תחת דיכוי".

עוד בוואלה! NEWS:
המועמד שתומך בבדלנות, שאכטות וחופש הפרט יכריע את הבחירות בארה"ב?
אימאם מוסלמי ואדם נוסף נורו למוות מחוץ למסגד בניו יורק
מתקפה ברכבת בשוויץ: לפחות שישה נפצעו מהצתה ומדקירה

הפגנות אלימות על ירי בחשוד שבמהלכן הוצתה תחנת דלק במילווקי שבארצות הברית. 13 באוגוסט 2016. AP
תחנת אוטובוס שנעקרה ממקומה בזמן המהומות, מילווקי, אמש/AP

שוטר אחד נפגע בראשו מלבנה שהושלכה לעבר ניידת משטרה שחלונותיה נופצו. כמו כן, המפגינים יידו אבנים והמשיכו לירות לעבר הניידות גם כשהכוח ניסה להשתלט על ההמון, שעל פי התקשורת המקומית מנה יותר ממאה בני אדם.

בעקבות האירועים נעצר מספר לא ידוע של בני אדם. אחד השוטרים שהיה מעורב בירי בחשוד, שהצית את המחאה, נמצא במעצר מנהלי בזמן חקירתו וכל עת שהמקרה נבדק בידי משרד התובע המחוזי של מילווקי.

בחודשים האחרונים התעוררו הפגנות אלימות רבות ברחבי ארצות הברית בעקבות ירי של המשטרה באזרחים, רבים מהם ממוצא אפרו-אמריקני. מחאות בעלות אופי דומה התרחשו בערים דאלאס, באטון רוז', פרגוסון, ניו יורק ואוקלנד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות אלימות על ירי בחשוד שבמהלכן הוצתה תחנת דלק במילווקי שבארצות הברית. 13 באוגוסט 2016. AP
כבאים לא הצליחו להשתלט על האש במשך זמן רב. תחנת הדלק שהוצתה במילווקי/AP
ניידת ששמשותיה נופצו מלבנה שהושלכה בזמן הפגנות אלימות על ירי בחשוד במילווקי. 13 באוגוסט 2016. רויטרס
ניידת ששמשתה הקדמית נופצה מלבנה שהושלכה/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully