וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נהרגו ומאות נפצעו בסדרת מתקפות של הכורדים במזרח טורקיה

18.8.2016 / 15:00

שלושה חיילים נהרגו ושישה נפצעו כשמטען מאולתר הופעל סמוך לכלי רכב צבאי במחוז ביטליז. שתי מכוניות תופת התפוצצו בסמוך לתחנות משטרה בשני מחוזות אחרים. אנקרה מאשימה את המחתרת הכורדית

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: הרוגים ופצועים בפיגועי מכוניות תופת במזרח המדינה)

סדרת פיצוצים במזרח טורקיה גבתה ביממה האחרונה את חייהם של 12 בני אדם, בהם לפחות ארבעה אנשי משטרה ושלושה חיילים. יותר מ-200 בני אדם נפצעו ונזק רב נגרם למבנים בשרשרת האירועים שהחלה במהלך הלילה. לפי החשד, המחתרת הכורדית (PKK) אחראית לשורת המתקפות.

שלושה חיילים נהרגו ושלושה נפצעו בפיצוץ מטען מאולתר שהופעל בשעות הצהריים בסמוך לכלי רכב צבאי שנסע בעיר היזאן במחוז ביטליז שבמזרח המדינה. בבוקר מכונית תופת התפוצצה סמוך לתחנת משטרה בעיר אלזיג, גם היא במזרח המדינה. בפיצוץ נהרגו שלושה שוטרים ויותר ממאה נפצעו. הפיצוץ אירע כמה שעות לאחר ששלושה בני אדם - שני שוטרים ואזרח - נהרגו בפיצוץ דומה במחוז הסמוך לגבול עם איראן.

שר הביטחון של טורקיה פיקרי איזיק אמר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו כי המחתרת הכורדית אחראית למתקפה. ברשת CNN בשפה הטורקית דווח כי ההרוגים הם אנשי משטרה. למבנה נגרם נזק רב ועשן סמיך היתמר מעל מקום הפיצוץ. סגן ראש עיריית אלזיג מהמט וורול אמר לכלי תקשורת מקומיים כי כמה מכוניות שחנו בסמוך נפגעו ועלו באש.

עוד באותו עניין:
דיווח: הסיכום היחיד בין פוטין לארדואן – מניעת התקדמות הכורדים
"טרוריסטים עלולים להשתלט על פצצות גרעין אמריקניות בטורקיה"
מפנים מקום למורדים: 38 אלף אסירים טורקים ישוחררו מהכלא

זירת פיגוע התאבדות במרדין, טורקיה, 10 באוגוסט 2016. AP
זירת פיגוע במחוז מרדין, בשבוע שעבר/AP

אתמול נהרגו שלושה בני אדם ו-40 נפצעו כשמכונית תופת אחרת התפוצצה סמוך לתחנת משטרה במחוז ואן סמוך לגבול של טורקיה עם איראן. אף גורם לא קיבל אחריות לפיצוצים. בצילומים מחגיגות חתונה שהתרחשה בסמוך למקום האירוע נראים החוגגים נמלטים בבהלה לאחר שהפיצוץ הרעיד את המקום.

סבב האלימות האחרון באזור פרץ לפני כשנה לאחר שקרס הסכם הפסקת האש בין אנקרה לבין המחתרת הכורדית המוגדרת ארגון טרור על ידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי. מאז נהרגו יותר מ-600 אנשי ביטחון טורקים ואלפי פעילים במיליציה הכורדית, כך לפי סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. ארגוני זכויות אדם מציינים כי גם אזרחים לא מעורבים נהרגו בעימותים בין המיליציה לכוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 12:30)

צפו: חוגגים נמלטים לאחר שפיצוץ הרעיד את אולם השמחות

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה
  • pkk

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully