וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנים מקום למורדים: 38 אלף אסירים טורקים ישוחררו מהכלא

הממשלה בטורקיה הורתה על שחרור על תנאי לאסירים שהפגינו התנהגות טובה ושנותרו להם עד שנתיים מאסר, אך הדגישו כי לא מדובר בחנינה. מאז ניסיון ההפיכה עצרו ועיכבו הרשויות יותר מ-35 אלף איש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ארדואן הכריז על מצב חירום בטורקיה, בחודש שעבר)

טורקיה פרסמה צו ממשלתי שיסלול את הדרך לשחרור כ-38 אלף אסירים. מדובר בצעד שנועד ככל הנראה לצמצום אוכלוסיית בתי הכלא במטרה לפנות מקום למתכנני ניסיון ההפיכה הרבים שנעצרו. הצווים שהוצאו היום (רביעי) כוללים צעדים לשחרור על תנאי של אסירים שהפגינו התנהגות טובה ושנותרו להם שנתיים מאסר או פחות.

מאז ניסיון ההפיכה ב-15 ביולי עצרה ועיכבה טורקיה כ-35 אלף בני אדם בחשד למעורבות בתכנון ובביצוע. 10,000 עצורים מחכים למשפט בעניינם. הצווים לא יחולו על אסירים שהורשעו בעבירות של רצח, אלימות במשפחה, התעללות מינית או עבירות נגד המדינה. שר המשפטים בקיר בוזדג מסר בחשבון הטוויטר שלו כי הצעד יוביל לשחרורם של 38 אלף בני אדם. הוא הדגיש כי לא מדובר בחנינה אלא בשחרור על תנאי של אסירים.

הבוקר פרסמה ממשלת טורקיה שני צווים במסגרת מצב החירום שיוביל להדחתם של 2,000 שוטרים ומאות אנשי צבא ועובדי רשות התקשורת הלאומית החשודים במעורבות בניסיון ההפיכה. הצוותים כוללים החלטה לסגירת רשות התקשורת וכן החלטה נוספת שמסמיכה את הנשיא למנות ראש הכוחות המזוינים.

מעצר חשודים במעורבות ניסיון ההפיכה בטורקיה. איסטנבול, 17 ביולי 2016. AP
מעצרים של חשודים בתכנון ההפיכה/AP

בתוך כך, טורקיה ממשיכה להפגין הפשרה ביחסה למשטר הסורי. במהלך דברים שנשא בפרלמנט הטורקי ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר: "כמו שהבאנו לנורמליזציה ביחסינו עם ישראל נביא לנורמליזציה ביחסים עם סוריה". יילדרים הציב שני תנאים לנורמליזציה כזו. האחד הוא שמירת האחדות הטריטוריאלית של טורקיה וסוריה והשני קביעה כי המשטר החדש בסוריה לא יהיה עדתי.

"הם (רוסיה וארה"ב) רוצים להקים מדינה כורדית על גבולנו על מנת לבודד אותנו מהעולם הערבי ומהמזרח התיכון", הוסיף יילדרים. "הם רוצים שנוותר על טריטוריה בדרום טורקיה". בריאיון לעיתון "קראר" שלשום הצהיר יילדרים כי "מדיניותה החדשה של טורקיה כלפי סוריה, והתקרבותה לאיראן, יכולים להוביל לפתרון פוליטי לסכסוך בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully