וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה ביקשה רשמית מארה"ב להסגיר גולן בקשר לניסיון ההפיכה

13.9.2016 / 12:00

רשת NTV המקומית דיווחה כי אנקרה הגישה את הבקשה רשמית לוושינגטון, חודשיים לאחר המרד להפלת ארדואן. נשיא טורקיה מאשים את המטיף הגולה כי תכנן את ניסיון ההפיכה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טורקיה הגישה לארצות הברית בקשה רשמית להסגרת המטיף פתהוללה גולן המואשם על ידי הרשויות באנקרה כי הנהיג את ניסיון ההפיכה הכושל ביולי - כך דיווחה היום (שלישי) רשת הטלוויזיה המקומית NTV. טורקיה כבר ביקשה להסגיר את המטיף - שמכחיש את מעורבותו - אך על בסיס טענות אחרות שלא קשורות להפיכה.

טורקיה טוענת כי גולן, השוהה בפנסילבניה, תכנן את הקשר להפלת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן שבמהלכו הסתערו מורדים בצבא על מבני ממשל וצבא לפני חודשיים בניסיון להפיל את המשטר. המטיף היה בעבר בעל בריתו של הנשיא, אולם לפני כמה שנים חל ביניהם קרע ומאז מאשים אותו ארדואן בניסיון לחתור תחתיו.

ארדואן שוחח על הסוגייה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בשבוע שעבר, אז נפגשו השניים בשולי פסגת ה-G20 שהתקיימה בסין. גורם אמריקני בכיר אמר כי אובמה הבהיר לו שההחלטה תתקבל על ידי בתי המשפט בארצות הברית, ולא על ידי הממשל. הסוגיה העיבה על היחסים בין שתי המדינות החברות בנאט"ו

מאז ניסיון ההפיכה הכושל, טוהרו עשרות אלפי אנשים, בהם גנרלים, חיילים, פוליטיקאים, מורים, עיתונאים ועובדי מדינה. הם הואשמו בתמיכה בגולן, אולם רבים מהם היו מבקריו של ארדואן ושל מדיניותו ומהלך זה נתפס כניסיון להשתיק את האופוזיציה לשלטונו.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן ואובמה נפגשו לראשונה מאז ניסיון ההפיכה: "השותפות חזקה"
ביידן לארדואן בביקור בטורקיה: "מתנצל שלא הגעתי מוקדם יותר"

המטיף פתהוללה גולן בביתו במדינת פנסילבניה. פברואר 2014. רויטרס
מכחיש קשר לניסיון ההפיכה. גולן בארה"ב, 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully