וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ואובמה נפגשו לראשונה מאז ניסיון ההפיכה: "השותפות חזקה"

שני המנהיגים נועדו בשולי ועידת ה-G20 בסין ברקע המתיחות בין שתי המדינות. נשיא טורקיה הבהיר כי ימשיך להיאבק בכורדים בסוריה, ועמיתו האמריקני הבטיח לסייע בהעמדתם לדין של מתכנני המרד - מבלי להזכיר את שמו של גולן

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגש היום (ראשון) עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לראשונה מאז ניסיון ההפיכה הכושל שאירע ביולי ובזמן של מתיחות בין שתי בעלות הברית. השניים נועדים בשולי ועידת G20 שנפתחה היום בעיר האנגג'ואו שבסין.

אובמה הבטיח לו כי וושינגטון תעבוד יחד עם אנקרה כדי להבטיח כי מתכנני המרד יעמדו לדין, ברקע הדרישה של טורקיה להסגרת המטיף פתהוללה גולן הגולה בארצות הברית. ואולם, הנשיא האמריקני לא התייחס מפורשות ליריבו של ארדואן, שמואשם על ידיו בתכנון ההפיכה. סוגיית הסגרתו גרמה למתיחות רבה בין שתי המדינות, ואובמה הביע תקווה כי "השותפות החזקה" תימשך.

ארדואן, מצדו, אמר כי ארצו נחושה במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והמיליציה הכורדית בסוריה (YPG), שאותה הוא מחשיב לארגון טרור. ה-YPG נתמכים בידי וושינגטון, שדרשה מאנקרה שלא לתקוף אותם במסגרת מבצע "מגן הפרת" שהיא מנהלת בצפון סוריה זה שבוע וחצי.

לקריאה נוספת בנושא
המבצע מתרחב: טורקיה פתחה חזית נוספת בצפון סוריה
טורקיה: אין הפסקת אש עם הכורדים בסוריה, הם טרוריסטים

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא ארצות הברית ברק אובמה ב-G20, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
פגישה מתוחה. אובמה וארדואן, היום/רויטרס

ארדואן נפגש בשולי העצרת גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, גם זאת לראשונה מאז ניסיון ההפיכה. דובר מטעם הממשלה בברלין מסר כי השניים שוחחו על היחסים בין שתי המדינות, שהיו מתוחים עוד קודם לקשר הכושל שאירע ב-15 ביולי.

"מרקל וארדואן שוחחו על היחסים בין גרמניה לטורקיה, על יישום הסכם המהגרים בין האיחוד האירופי לטורקיה ועל החשש המשותף שלהם מהמלחמה המתמשכת בסוריה", אמר הדובר. הוא לא ציין אם מרקל וארדואן דנו בסירובה של טורקיה לאפשר למחוקקים גרמנים לבקר חיילים גרמנים המוצבים בבסיס אינג'רליק.

ההחלטה התקבלה בעקבות ההכרה של הפרלמנט הגרמני ברצח העם הארמני, שעוררה זעם רב באנקרה. עם זאת, שר החוץ של גרמניה פרנק וולטר-שטיינמאייר ניסה אתמול להפיג במעט את המתיחות כשאמר שההחלטה של הפרלמנט אינה מחייבת את הממשלה בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully