וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שבוע של שקט יחסי: צבא אסד הכריז על סיום הפסקת האש

המשטר טען כי "ארגוני הטרור" לא עמדו בדרישות ההסכם הרוסי-אמריקני, ואילו האופוזיציה טענה כי הצבא הסורי הפר את הפסקת האש פעמים רבות. האו"ם "מאוכזב" מכך שהסיוע ההומניטרי לא הגיע לחאלב. ארה"ב: "פועלים להארכת הפסקת האש"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

גורמים בכירים בארגוני האופוזיציה הסורית טענו אתמול (שני), פחות מיממה לאחר סיום תוקפה של הפסקת האש במדינה, כי היא הסתיימה בפועל וכי הכוחות מתכוננים לחידוש הלחימה. הפסקת האש, בתיווך ארצות הברית ורוסיה, הסתיימה באופן רשמי אמש בשעה 23:59 (שעון מקומי), אולם לפי שעה לא דווח על חידוש הלחימה בהיקף מלא. עם זאת, הצדדים לא הכריזו על הארכת הפסקת האש, מעבר לשבוע הראשון שבו החזיקה.

בהודעה רשמית מצבא סוריה שנמסרה הערב, הכריז המשטר הסורי באופן רשמי על סיומה של הפסקת האש. לטענת צבא אסד, "ארגוני טרור", המונח השגור בפי המשטר בהתייחסות לכל ארגוני האופוזיציה, לא עמדו בדרישות ההסכם, והפרו את הפסקת האש יותר מ-300 פעמים. טענות דומות נשמעו גם מצד המורדים בנוגע למשטר, במיוחד בנוגע להעברת הסיוע לחאלב, שלא הושלמה גם לאחר שבעה ימים של הפסקת אש. במקביל, צבא סוריה טען כי עבור כוחות צבא אסד, שמירה על הפסקת האש הפכה ל"חסרת משמעות", לאור ההפרות הרבות מצד המורדים.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה מאז תחילת הפסקת האש בסוריה: תקיפה אווירית בחאלב
אחרי תקיפת הקואליציה: דאעש הפיל מטוס קרב סורי בדיר א-זור
הסיוע לא מגיע - והמחלוקת בין ארה"ב לרוסיה מעיבה על ההסכם בסוריה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשדה התעופה הבינלאומי בביקשק, קירגיזסטן, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
הפסקת האש הפכה ל"חסרת משמעות". פוטין, אתמול/רויטרס

זמן קצר לפני הודעת הצבא הסורי מסר שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי כי "הפסקת האש הבסיסית מחזיקה מעמד, למרות שהיא שברירית". בתום פגישה עם דיפלומטים מהוותיקן בניו יורק, הוסיף קרי: "אנו מחכים לעדכון מהצוות שלנו, שנפגש כעת עם הרוסים בז'נבה". יתרה מכך, הוא העריך כי סיוע הומניטרי יועבר היום לשמונה עיירות נוספות.

תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, סטיבן אובריאן, מסר היום כי הוא "כואב ומאוכזב" מכך שמשאיות הנושאות סיוע הומניטרי והמתינו בגבול סוריה-טורקיה בשבוע האחרון לא הורשו להגיע לחאלב הנצורה. "קרוב ל-275 אלף בני אדם נותרו לכודים בעיר, ללא מזון, מים, מקלט או סיוע רפואי", הבהיר אובריאן.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר הערב כי מטוסי קרב של חיל האוויר הרוסי או הסורי הפציצו 35 יעדים בעיר חאלב ובכפרים סמוכים מאז שהסתיימה הפסקת האש. באחת התקיפות נפגעו משאיות סיוע. דווח על מספר לא ידוע של הרוגים ושל פצועים. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה הערב כי וושינגטון פועלת להאריך את הפסקת האש. בנוסף, תפעל ארצות הברית לספק משלוחי סיוע הומניטרי נוספים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הריסות מתקיפה ברובע אל-ווער, חומס, סוריה, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
הריסות ברובע אל-ווער של חומס לאחר מתקפה אווירית של צבא אסד, אתמול/רויטרס
הריסות מתקיפה ברובע אל-ווער, חומס, סוריה, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
"הפסקת האש הבסיסית מחזיקה מעמד". נזק מתקיפה אווירית בחומס, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר, התייחס לראשונה נשיא סוריה בשאר אסד לתקיפה שביצעו מטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית נגד בסיס צבאו ביום שבת האחרון, שבה נהרגו עשרות חיילים, וטען כי היא "הפרה חמורה" של הפסקת האש, שנעשתה כדי לסייע לארגון "המדינה האסלאמית" במלחמתו במשטר הסורי. סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנ"א, דיווחה כי במהלך פגישה עם סגן שר החוץ האיראני, חוסיין ג'אבר אנסארי, אמר אסד כי "ככל שסוריה משיגה התקדמות בשטח, המדינות המתנגדות לה מגבירות את התמיכה שהן מעניקות לארגוני המורדים".

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", אנסארי הבהיר במהלך הפגישה כי "איראן נחושה לספק לסוריה את כל המשאבים הנחוצים לה במאבקה הקריטי נגד הטרור". שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו טען היום כי "ההסכם הרוסי-אמריקני הוא שברירי במיוחד, אך הוא חייב להשאיר שביב של תקווה". לדבריו, "רק על בסיס זה יכולה הקהילה הבינלאומית להתקדם".

הפסקת אש בחאלב, סוריה. ספטמבר 2016. רויטרס
"איראן נחושה לספק לסוריה את כל המשאבים הנחוצים לה במאבקה". חאלב, שלשום/רויטרס

גם בחיזבאללה דחו את הטענה האמריקנית כי התקיפה כוונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית", ופגעה בטעות בצבא אסד. בהודעה שפרסם הארגון הלבנוני נאמר כי ההודעה האמריקנית היא "זריית חול בעיניים", ונטען כי הקואליציה שמובילה ארצות הברית למלחמה בדאעש היא תעלול תעמולתי, כאשר בשטח היא למעשה מסייעת בתקיפותיה לארגוני הטרור. היום אישר גם משרד ההגנה של בריטניה כי מטוסיו השתתפו בתקיפה.

בנוסף לכך, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הכריז אתמול על פתיחתו של מבצע נוסף בשיתוף כוחות האופוזיציה הסוריים נגד דאעש, במטרה להתקדם לעבר אזור אל-באב, שמצפון-מזרח לחאלב, בצפונה של סוריה. לדבריו, המתקפה תמשיך עד שהאזור "כבר לא יהווה איום" לטורקיה. בחודש שעבר החל צבא טורקיה במבצע קרקעי נרחב בשטח סוריה, באזור הסמוך לגבולן המשותף של המדינות.

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully