וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ונתניהו חייכו למצלמות, אבל התחמקו מהפיל שבחדר

גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי השניים דנו בעיקר בסוגיות ביטחוניות, אך בניגוד למצופה נתניהו סירב לברר מה הצעד האחרון של אובמה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, קלינטון וטראמפ לא ביקשו להיפגש עם ראש הממשלה - אך ייענו בחיוב אם כן

ספק 500

"כמו זוג ותיק שכבר מכיר אחד השני" ו"כמו הזוג של החבובות" - כך הגדירו גורמים בכירים בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו לניו יורק את פגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שככל הנראה תהיה הפגישה האחרונה של השניים בכובעיהם הנוכחיים. לדברי הגורמים, השיחה שערכו אמש (רביעי) נתניהו ואובמה, שארכה פחות משעה, עסקה בעיקר באתגרים ובהתפתחויות ביטחוניות אזוריות, ופחות בנושא ההתנחלויות והסכסוך הישראלי-פלסטיני, והם הגדירו את הפגישה "כפגישה חיובית".

אחד מהגורמים הבכירים הגדיר את סוגיית הסכסוך כ"פיל שהיה בחדר". לדבריו, "יש פיל, נתניהו ידע שיש פיל, אובמה ידע שיש פיל, וכל אחד מהם יודע שהשני יודע שיש פיל". בניגוד למצופה, נתניהו לא ניסה לברר אצל הנשיא אובמה מהן תכניותיו בנושא הישראלי-פלסטיני בארבעת החודשים האחרונים לכהונתו - מה שמוגדר בישראל כ"שאלת נובמבר". החשש בירושלים הוא שבתקופה שבין הבחירות לנשיאות ארצות הברית לכניסת הנשיא החדש לתפקידו, אובמה יבחר לקדם מהלך אחרון בנושא הישראלי-פלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה לנתניהו: "ארצות הברית מודאגת מהבנייה בהתנחלויות"
אחרי שהבטיח את ביטחון ישראל: אובמה מתפנה להישג האחרון מול נתניהו
גולת הכותרת - הפגישה הטעונה עם אובמה: נתניהו יוצא לאו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום פגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובאמה בניו יורק. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ויתרו על פגישה בארבע עיניים. אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשונה מהמקובל, לא נערכה פגישה בארבע עיניים, והמנהיגים נפגשו רק בפורומים נרחבים בליווי יועציהם. בהקשר של הבחירות הקרובות בארצות הברית, הגורם הבכיר אמר כי אף אחד מהמועמדים לנשיאות לא ביקש להיפגש עם ראש הממשלה במהלך שהותו בניו יורק, וכי במידה והיו מבקשים הוא היה נענה.

בפתח הפגישה, הודה נתניהו לאובמה על הסכם הסיוע הביטחוני לעשור הקרוב, ולדברי הגורמים בפמליה, רוב הפגישה עסקה בנושאים ביטחוניים כמו מלחמת האזרחים בסוריה, ובכלל זה התיאום הישראלי עם רוסיה וזליגת הירי האחרונה לרמת הגולן, כמו גם המשך הפיקוח על יישום הסכם הגרעין עם איראן. "ישראל וארצות הברית מתואמות יותר ממה שאתם חושבים", אמר אחד הגורמים. "יש הרבה נושאים שאי אפשר לפרט אותם שקשורים לביטחון ולמודיעין, שיתוף פעולה עמוק מאוד ודו-סטרי".

לדברי הגורמים, במרבית הנושאים הייתה הסכמה בין הצדדים, פרט לנושא ההתנחלויות. בפגישה העלה הנשיא אובמה את נושא ההתנחלויות ואמר כי הן מאיימות על היכולת ליישם את פתרון שתי המדינות. נתניהו דחה את הביקורת והציג לנשיא את תפיסתו לפתרון הסכסוך, "מינוף אותם יחסים שמתפתחים בינינו לבין העולם הערבי במהירות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קרי ואבו מאזן בפגישה בניו יורק. רויטרס
צפוי לשאת נאום לוחמני. אבו מאזן בפגישה עם ג'ון קרי בניו יורק, השבוע/רויטרס

לטענת נתניהו, "זה יוצר אפשרויות שונות ממה שהיה קיים עד היום. מעולם לא היה אינטרס ערבי כל כך מובהק להגיע להבנות ולשיתוף פעולה איתנו". עם זאת, הגורם הבכיר הדגיש כי "חילוקי הדעות בנושא ההתנחלויות בין נתניהו ואובמה מוכרים. זה לא היה עיקר השיחה ולא רוב השיחה, אלא שולי השיחה".

נתניהו צפוי להיפגש גם עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, ולהעביר את המשך היום בהכנות לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. לדברי גורם בפמליית נתניהו, הוא מתכוון לכתוב את נאומו עד הרגע האחרון. נתניהו יעלה לנאום שעות ספורות בלבד אחרי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שלפי ההערכה בישראל מתכוון לשאת נאום לוחמני, בו יקרא לקהילה הבינלאומית למלא את ציפיות עמו לקבלת מדינה וירמוז שלוחות הזמנים מתקצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully