וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים שפלשו לבית רב קריית גת הואשמו בתקיפה: "הדפו אותו והשתוללו"

13.9.2016 / 15:21

לפי כתב האישום, שלמה זלמן, יהודה לייב ומנחם מנדל נכנסו בכוח לבית רב העיר משה הבלין במחאה על חתימת הסכם לגיוס תלמידי ישיבה. עוד נטען כי צעקו עליו "עוכר ישראל" ו"ומוכר נשמות", תקעו בשופרות והשליכו כרוזים בדירתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הואשמו בתקיפה. הכרוזים שהשליכו הנאשמים בביתו של הרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד שלמה זלמן, יהודה לייב ומנחם מנדל, חרדים המתנגדים לגיוס תלמידי ישיבות, לאחר שפלשו לביתו של רב העיר קריית גת וראש ישיבת חב"ד בעיר, הרב משה הבלין. השלושה, המשתייכים לזרם "נטורי קרתא", הואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התקהלות אסורה, תקיפה ובעבירות נוספות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין חן עסיס לביא, הנאשמים הגיעו במיניבוס מבית שמש לביתו של הבלין בקריית גת על רקע אישור הסדר עם צה"ל בדבר גיוס תלמידי ישיבות בידי בית הדין הרבני של חב"ד. עם הגעתם לביתו, נטען כי נכנסו בכוח לדירתו של הבלין, דחפו אותו, השתוללו, תקעו בשופרות, זרקו בתוך הבית כרוזים וצעקו לעברו שהוא גנב ועוכר ישראל. עוד הטיחו הנאשמים ברב כי הוא "בושה למשפחת הרב מלובביץ', מוכר נשמות ומקבל עבורן 600 שקלים, מעביר ילדים על דעתם" ועלבונות נוספים.

במהלך האירוע, נטען בכתב האישום, השלושה אף תקפו את אשתו של הרב שנזקקה לטיפול רפואי בשל המהומה בביתה. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את זלמן עד תום ההליכים, ואילו בעניינם של לייב ומנדל ביקשה להאריך את מעצרם בתנאים מגבילים.

עוד בוואלה! NEWS:
פיירברג שוחררה למעצר בית ותורחק מהעירייה: "בדתה ראיות"
ספר מוכר מכיכר המדינה בתל אביב נעצר בחשד לאונס שתי נשים
ההותר לפרסום שמו של הגניקולוג מהשרון המואשם באונס מטופלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרדים בכניסה לביתו של הבלין, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע, ובמסגרתו תקיפת הרב, התרחש ברקע חתימת רבני חב"ד על הסכם שלפיו רוב הבחורים בחסדירות ישראל, בתום תקופת לימודיהם בישיבה ולאחר שנתיים של שליחות כרווקים בחו"ל, יתגייסו לצבא. עד כה, הבחורים שהיו יוצאים מישראל חוו קשיים מול צה"ל עם חזרתם ארצה.

לפי ההסכם, שמעורר גם התנגדות מסוימת בתוך החסידות בארץ, 15% מבחורי החסידות יקבלו פטור לכל חייהם. השאר יקבלו אישור לצאת לשליחות בחו"ל למשך שנתיים רק אחרי שלמדו שש שנים בישיבה. עם חזרתם, תהיה להם אפשרות להמשיך ללמוד למשך שנתיים נוספות או להתגייס. במשך התקופה הזו יהיו חייבים הבחורים להשתתף בהשתלמויות וקורסים מטעם צה"ל וסביב גיל 26 הבחורים יהיו חייבים בגיוס לצה"ל. ההסכמה לכך מטעם רבנים בכירים בחב"ד, בהם הרב הבלין, באה מתוך סבירות גבוהה שבחורים בגיל זה יהיו נשואים וה"סכנות הרוחניות" שיש לכאורה לטענתם בצה"ל בגיל צעיר יותר כבר יהיו כאלה שהם יוכלו להתמודד איתם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully