וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הסכם עם צה"ל: חרדים קיצונים התפרעו בבית הרב יוזם המתווה

8.9.2016 / 8:30

קבוצת של עשרה צעירים המשתייכים ל"נטורי קרטא" פלשו לבית רב העיר קריית גת, זרקה פשקווילים ותקעה בשופרות. זאת במחאה על ההסכם שיזם משה הבלין עם הצבא ולפיו יותר חסידי חב"ד יתגייסו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבוצת החרדים בעת הכניסה לביתו של הרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה חרדים המשתייכים לזרם "נטורי קרתא" נעצרו אמש (רביעי) לאחר שקבוצה של עשרה קיצוניים פלשה לביתו של רב העיר קריית גת וראש ישיבת חב"ד בעיר, הרב משה הבלין, והפרה על פי החשד את הסדר. זאת, לטענת חברי הקבוצה, מאחר שהרב הבלין הוא אחד מיוזמי ההסכם שנחתם לאחרונה בין חסידות חב"ד בישראל לצה"ל - כך שיותר חסידי חב"ד ייאלצו להתגייס בעתיד לצה"ל, בין אם בתום תקופת לימודיהם ובין אם לאחר סיום שליחותם בחו"ל.

במהלך האירוע החשודים צעקו, זרקו פשקווילים ותקעו בשופרות. אשתו של הרב אף נזקקה לטיפול רפואי בגלל המהומה בביתה. החשודים סירבו להזדהות בעת חקירתם, ומהמשטרה נמסר כי היא צפויה לבקש היום את הארכת מעצרם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דרעי מקדם: כל העסקים בת"א ייסגרו בשבת, למעט שלושה מתחמי קניות
"רק חשבתי איך אצא משם בריא": חייל חרדי הותקף בידי קיצונים. תיעוד
באישון לילה: צה"ל חילץ עשרות חסידים שנכנסו לקבר יוסף ונרגמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפושקווילים שהושלכו בביתו של הרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה חתמו רבני חב"ד על הסכם עם צה"ל, כך שרוב הבחורים בחסידות בישראל, בתום תקופת לימודיהם בישיבה ולאחר שנתיים של שליחות כרווקים בחו"ל - יתגייסו לצה"ל. עד כה, הבחורים שהיו יוצאים מישראל היו מסתבכים עם הצבא עם חזרתם לארץ.

לפי ההסכם, שמעורר גם התנגדות מסוימת בתוך החסידות בארץ, 15% מבחורי החסידות יקבלו פטור לכל חייהם. השאר יקבלו אישור לצאת לשליחות בחו"ל למשך שנתיים רק אחרי שלמדו שש שנים בישיבה. עם חזרתם, תהיה להם אפשרות להמשיך ללמוד למשך שנתיים נוספות או להתגייס. במשך התקופה הזו יהיו חייבים הבחורים להשתתף בהשתלמויות וקורסים מטעם צה"ל וסביב גיל 26 הבחורים יהיו חייבים בגיוס לצה"ל. ההסכמה לכך מטעם רבנים בכירים בחב"ד, בהם הרב הבלין, באה מתוך סבירות גבוהה שבחורים בגיל זה יהיו נשואים וה"סכנות הרוחניות" שיש לכאורה לטענתם בצה"ל בגיל צעיר יותר כבר יהיו כאלה שהם יוכלו להתמודד איתם

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן גינה את תקיפת הרב הבלין. "אני רואה בחומרה רבה את התפשטותם של פעילים מהציבור החרדי, הנלחמים נגד אלו שתומכים בגיוס לצה"ל ובחיילים החרדים עצמם. אני שב וקורא לרשויות המדינה להתייחס ברצינות רבה מאוד למעשי אלימות אלו ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים להפסיקם. פגיעה ברב עיר זו עליית מדרגה ואסור לנו לעבור עליה בשתיקה", אמר בן דהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully