וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישון לילה: צה"ל חילץ עשרות חסידים שנכנסו לקבר יוסף ונרגמו

23.8.2016 / 7:17

כ-60 חסידים נכנסו למתחם באוטובוס הנושא לוחית רישוי פלסטינית, מבלי תיאום מראש וללא אבטחה. עם כניסתם לשכם החלו פלסטינים ליידות אבנים על הרכב ולוחמי הנח"ל הוזעקו למקום. צה"ל: "הכניסה לשטחי A מסוכנת ומהווה עבירה פלילית"

כתבת שטח של אמיר בוחבוט – ליווי כוחות צהל לשכם וקבר יוסף. מור שאולי
30 חרדים עוכבו לחקירה. כוחות צה"ל בקבר יוסף/מור שאולי

כ-60 חסידי ברסלב נכנסו הלילה (שלישי) לקבר יוסף שבשכם באוטובוס שעליו לוחית רישוי פלסטינית, ללא תיאום מראש עם צה"ל וללא אבטחה. עם כניסתם לעיר, נרגם האוטובוס באבנים והנהג נמלט מהמקום והותיר את הקבוצה בשטח. לוחמי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל הגיעו למקום כדי לאבטח אותם מחשש לחייהם וכוחות רפואה העניקו טיפול לשני בני אדם שנפגעו באורח קל מפגיעת האבנים, אחד מהם בן 17 ופונה לבית החולים שניידר שבפתח תקווה.

צה"ל מאשר כניסה לתפילות בקבר יוסף בתיאום מראש, ולשם כך מתארגן כוח גדול לאבטח את המתפללים. לא מדובר במקרה ראשון שבו נכנסים חסידים לתפילה ללא תיאום ומסכנים את חייהם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אישה הרה נמצאה ללא רוח חיים בביתה שבגליל; בעלה נעצר בחשד לרצח
באישון לילה: צה"ל חילץ עשרות חסידים שנכנסו לקבר יוסף ונרגמו
חילופי דירות ותחפושות: כך כמעט חמק ממשפטו עו"ד המואשם בגניבה

קבר יוסף בשכם, אפריל 2011. אורי לנץ
לא הפעם הראשונה שבה קבוצה נכנסת למתחם ללא תיאום. קבר יוסף ב-2011/אורי לנץ

בתום האירוע עוכבו יותר מ-30 חסידים על ידי הכוחות, עד שהגיעה המשטרה למקום. בעת ההמתנה, ניסו כמה חסידים להימלט לכיוון הר ברכה, אך נתפסו.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מדגיש כי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A הינה מסוכנת ומהווה עבירה על החוק". מהמשטרה נמסר: "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה. כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully