וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הוביל עצרת פרו-ישראלית בשבדיה: "הממשלה שלכם בצד הלא נכון"

28.8.2016 / 20:25

יו"ר "יש עתיד" ממשיך במאמציו למתג את עצמו כ"שר חוץ הצללים" של ישראל, והוביל הפגנה בבירה בהשתתפות חברי פרלמנט. במהלך העצרת תקף ישירות את שרת החוץ השבדית: "צריכה להיות מודאגת מזכויות האדם בגדה ובאיראן"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: דיון באולפן וואלה! NEWS על ההחלטה לאסור על כניסת בכירים שבדים לישראל, בתחילת השנה)

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, הוביל היום (ראשון) עצרת פרו-ישראלית בשטוקהולם, בירת שבדיה, שהפכה בחודשים האחרונים למרכז כובד בפעילות הדה-לגיטימציה נגד ישראל. "אם ההתקפה על היהודים מנותקת מהעובדות, ומבוססת רק על דעות קדומות, אז יש לזה שם – אנטישמיות", אמר לפיד בהפגנה, בה נכחו תומכי ישראל, חברי פרלמנט שבדים ונציגי הקהילה היהודית במדינה. זאת, במסגרת מאמציו של לפיד למתג את עצמו כ"שר חוץ הצללים" של ממשלת ישראל.

"הממשלה שלכם, ובעיקר שרת החוץ שלכם, נמצאים היום בצד הלא נכון של ההיסטוריה ובצד הלא נכון של המוסר", הוסיף, בהתייחסו לקו האנטי-ישראלי, לטענתו, שנוקטת הממשלה הנוכחית בשבדיה. במהלך ההפגנה תקף לפיד ישירות את שרת החוץ מרגוט וולסטרום ואמר כי "אם שרת החוץ השבדית מודאגת ממצב זכויות האדם במזרח התיכון, היא צריכה לדבר על השימוש שנעשה בילדים כטרוריסטים או כמגן אנושי, על אפליה נגד קהילת הלהט"ב ברשות הפלסטינית, על ההסתה שמופצת ברשות הפלסטינית נגד יהודים, על ניצול הנשים ברצועת עזה או על מצב זכויות האדם באיראן".

עוד בוואלה! NEWS:
מנכ"ל משרד החוץ ביקר במדינה מוסלמית שאין לישראל יחסים עמה
ישראל נגד הגינוי של טורקיה לתקיפה בעזה: "כדאי שתחשוב פעמיים"
מצרים: שר החוץ לא אמר שהרג ילדים פלסטינים זה לא טרור

הפגנת תמיכה בישראל בשקהולם – בהשתתפות ח"כ יאיר לפיד. יש עתיד, מערכת וואלה! NEWS
"צריכים את האנשים שרואים מעבר לשקרים". לפיד/מערכת וואלה! NEWS, יש עתיד

לפיד פנה לקהל התומכים שהגיע לעצרת ואמר כי "לא קל להיות תחת התקפה, במיוחד כאשר היא לא צודקת, לא מבוססת על עובדות ולא הוגנת". לדבריו, "אנחנו צריכים את האנשים שרואים מעבר להונאה והשקרים".

שבדיה נחשבת לאחת המדינות העוינות ביותר כלפי ישראל בעולם, ומפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית במדינה התבטאה לא מעט נגד מדיניות ישראל בחודשים האחרונים. היחסים בין המדינות החריפו בעקבות גל הטרור האחרון בשטחי ישראל והגדה המערבית, שגרר התבטאויות שנויות במחלוקת מפי שרת החוץ וולסטרום. בין היתר, האשימה וולסטרום את ישראל בהוצאות להורג ללא משפט של פלסטינים המבצעים פיגועי דקירה. ההתבטאויות גררו שורה של שיחות נזיפה דיפלומטיות במשרד החוץ בירושלים, והשגריר הישראלי אף הוחזר לישראל להתייעצויות.

הפגנת תמיכה בישראל בשקהולם – בהשתתפות ח"כ יאיר לפיד. יש עתיד, מערכת וואלה! NEWS
"לא קל להיות תחת התקפה, במיוחד כאשר היא לא צודקת". ההפגנה בשטוקהולם, היום/מערכת וואלה! NEWS, יש עתיד

מאז הבחירות האחרונות, לאחר שמפלגת "יש עתיד" נותרה מחוץ לקואליציה, לפיד מקדיש את מרבית זמנו לפעילות מדינית והסברתית, ורבים במערכת הפוליטית מכנים אותו "שר החוץ בפועל". בשנה וחצי האחרונות לפיד מקיים בקביעות ביקורים מחוץ לישראל, פגישות עם שרי חוץ ובכירים אחרים בעולם, ומשתתף בפורומים בינלאומיים. פעילותו הבינלאומית של יו"ר "יש עתיד" לא נעדרת מעיני הכנסת, שאף קנסה אותו על היעדרותו מישיבות הכנסת. בהחלטה של ועדת האתיקה מיוני האחרון, נשלל תשלום על ארבעה ימי עבודה ממשכורתו, בשל היעדרותו מכמעט ממחצית מהישיבות במושב החורף.

בציבור, נראה שהאסטרטגיה של לפיד דווקא עובדת, שכן לפי סקרים שנערכו בחודשים האחרונים נמצאת מפלגת "יש עתיד" במגמת עלייה מתמדת ומזנקת למעל 20 מנדטים, על חשבון קולות "המחנה הציוני". לפעילות יו"ר "יש עתיד" לסיוע במאמצי ההסברה של ישראל מהאופוזיציה, הצטרף בשבוע שעבר גם יו"ר הסיעה, ח"כ עפר שלח, שקיים סיור בצפון הארץ עם שגרירים המוצבים בישראל, לרגל עשור למלחמת לבנון השנייה.

הפגנת תמיכה בישראל בשקהולם – בהשתתפות ח"כ יאיר לפיד. יש עתיד, מערכת וואלה! NEWS
מפלגת "יש עתיד" במגמת עלייה מתמדת בסקרים. ההפגנה בשטוקהולם, היום/מערכת וואלה! NEWS, יש עתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully