וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שר החוץ לא אמר שהרג ילדים פלסטינים זה לא טרור

אילן זלאיט

22.8.2016 / 22:01

בקהיר טענו כי דבריו של סאמח שוכרי, ולפיהם אי אפשר "לתאר את ההרג הישראלי כטרור ללא הגדרה בינלאומית של המושג", סולפו. דובר המשרד הדגיש את תמיכתה המלאה של מצרים בזכויות הפלסטינים

עריכה: אביב אירגז

משרד החוץ של מצרים הכחיש הערב (שני) את הדברים שיוחסו לשר החוץ סאמח שוכרי, שלפיהם הרג ילדים פלסטינים בידי ישראל הוא לא טרור. בהודעה שפרסם דובר המשרד אחמד אבו זייד נאמר כי דבריו של שוכרי כתשובה לשאלה של תלמיד תיכון "סולפו על ידי אמצעי התקשורת".

לדבריו, תשובתו של השר התייחסה להיעדר ההסכמה הבינלאומית בדבר ההגדרה המשפטית למונח טרור - "כל מי שיש לו אוזניים ושכל מבין זאת". הדובר הדגיש את תמיכתה המלאה של מצרים בזכויותיהם של הפלסטינים.

שוכרי הסביר בשיחה שהתקיימה אתמול כי "אי אפשר לתאר זאת כטרור ללא הגדרה בינלאומית של המושג 'טרור'. קיימת הגדרה בינלאומית למושג 'טרור של מדינה', שאותו מפעילה מדינה מחוץ לגבולותיה או נגד קבוצות אופוזיציה מבפנים, אך בהקשר הישראלי העניין מסובך".

הדברים שיוחסו לשר החוץ, שביקר בחודש שעבר בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, גרמו לזעם בחמאס ובקרב גורמים מסוימים במצרים. דובר חמאס חוסאם בדראן התייחס לדברים ואמר כי "מי שלא רואה את פשעי הכיבוש כטרור הוא עיוור לחלוטין".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה על התקיפות בעזה: "פציעת אזרחים חפים מפשע אינה מקובלת"
ישראל תוקפת את הגינוי הטורקי לתקיפה בעזה: "כדאי שתחשוב פעמיים"
בעקבות זליגת ירי לגולן: חיל האוויר תקף משגר של צבא אסד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של מצרים סאמח שוכרי בפגישה בירושלים, 10 ביולי 2016. רויטרס
נתניהו ושוכרי בפגישתם בישראל בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully