וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ המצרי: "הרג פלסטינים בידי ישראל אינו טרור"; חמאס: "אתה עיוור"

שמעון סימן-טוב

22.8.2016 / 15:10

סאמח שוכרי נפגש עם תלמידי תיכון והסביר כי "אי אפשר לתאר הרג ילדים פלסטינים בידי ישראל טרור, ללא הגדרה בינלאומית למושג 'טרור'". חמאס הגיב בזעם: "מי שלא רואה את פשעי הכיבוש כטרור עיוור לחלוטין"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(פגישה בין נתניהו לשר החוץ של מצרים, בחודש שעבר)

שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי הצהיר אתמול (ראשון) בפגישה עם תלמידי תיכון במדינתו כי "הרג ילדים פלסטינים בידי ישראל אינו יכול להיקרא 'טרור'". התבטאותו של שוכרי הייתה תשובה לשאלה שנשאל בביקור. דובר חמאס חוסאם בדראן התייחס לדברים ואמר כי "מי שלא רואה את פשעי הכיבוש כטרור הוא עיוור לחלוטין".

שוכרי הסביר כי "אי אפשר לתאר זאת כטרור ללא הגדרה בינלאומית של המושג 'טרור'. קיימת הגדרה בינלאומית למושג 'טרור של מדינה', שאותו מפעילה מדינה מחוץ לגבולותיה או נגד קבוצות אופוזיציה מבפנים, אך בהקשר הישראלי העניין מסובך".

לקריאה נוספת:
שר החוץ המצרי נפגש עם נתניהו: "משבר הומניטרי מאיים על המזרח התיכון"
הרומן יוצא לאור: הביקור שמלמד על הברית האסטרטגית בין ישראל ומצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של מצרים סאמח שוכרי בפגישה בירושלים, 10 ביולי 2016. רויטרס
"לביטחון מעמד חשוב בחברה הישראלית". נתניהו ושוכרי בפגישתם בחודש שעבר/רויטרס

הוא ציין כי מצרים עובדת יחד עם הישראלים והפלסטינים כדי לקרב בין העמדות שלהם, והדגיש כי המצרים "מעוניינים שתתווסף מדינה פלסטינית לשאר מדינות ערב". שוכרי אף ניסה להסביר את עמדתה של ישראל ואמר כי "במבט על ההיסטוריה שלה מבינים כי לביטחון יש מעמד חשוד בחברה הישראלית, והיא שואפת לשלוט על שטחים כדי להגן על עצמה מאז שנת 1948".

העיתונאי המצרי מועתז מטר תקף את התבטאותו של שוכרי במילים חריפות. "שר החוץ שלנו אמר שהפצצת זקנים וילדים קטנים בזרחן אינה טרור. הוא מצדיק את מעשיה של הישות התוקפנית הזו ומכנה אותם הגנה עצמית, כשם שמצדיקים אכילת בשר חזיר בזמן פיקוח נפש. הוא עבר בכך כל גבול", כתב בזעם.

לעומתו, הפרשן הפוליטי המצרי אחמד אלג'באס טען כי הצהרתו של שוכרי "אינה מעוררת פליאה", על רקע "ההתקרבות בין ממשלות ישראל ומצרים וביקורו האחרון של שר החוץ שוכרי בירושלים הכבושה, שבמהלכה נפגש עם נתניהו". לדבריו, "כל הנוגעים בדבר מסכימים שהיחסים בין שתי המדינות נמצאים בעידן הטוב ביותר שלהם מאז ומעולם, באופן העולה על רמתם בזמן כהונתו של הנשיא המודח חוסני מובארק שתואר בישראל כאוצר אסטרטגי".

בחשבון הפייסבוק של משרד החוץ של מצרים התעלמו מהתבטאותו של השר שוכרי על אף שהיא גררה ביקורת חריפה, ורק ציינו כי המפגש עם תלמידי תיכון הוא מסורת שנתית.

שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי בביקור ברמאללה, 29 ביוני 2016. AP
לא הייתה התייחסות להתבטאות בפייסבוק של המשרד. שוכרי בביקור ברמאללה, בחודש יוני/AP

שוכרי ביקר בישראל בחודש שעבר ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הייתה זו הפגישה הראשונה בין ראש ממשלה ישראלי לשר חוץ מצרי לאחר תשע שנים. גורמים מדיניים מסרו עם סיומה כי במהלכה שררה "אווירה טובה מאוד".

לדברי הגורמים, "הדיון הקיף הרבה נושאים, ובאופן נרחב נדונו סוגיות אזוריות, וכן קידום השלום והביטחון מול הרשות הפלסטינית ומדינות האזור. ישנו גם שינוי לטובה מצד מצרים שבא לידי ביטוי בנכונות שלה להחצין את היחסים הטובים עם ישראל". הגורמים הוסיפו כי נתניהו ביקש משר החוץ סיוע בהשבתם של אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין לישראל.

שוכרי אמר כי מועד ביקורו משמעותי לעתיד היחסים האזוריים. "הביקור שלי לישראל מגיע בצומת קריטי למזרח התיכון. הסכסוך הישראלי-פלסטיני גבה אלפי קורבנות ומחץ את תקוותיהם של מיליוני פלסטינים ומשאלתם למדינה על בסיס גבולות 67, כמו גם שאיפותיהם של מיליוני ישראלים לחיות בשלום ובביטחון, כאשר הטרור ממשיך ומהווה איום קיומי על אנשי האזור והעולם. איש לא חסין ממנו. הקונפליקטים באזור יצרו משבר הומניטרי חריף ומאיימים על המזרח התיכון".

(עדכון ראשון: 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully