וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החוץ ביקר במדינה מוסלמית שאין לישראל יחסים עמה

23.8.2016 / 13:38

במסגרת ביקורו באפריקה, הגיע המנכ"ל דורי גולד למדינה. פרטי הביקור נאסרו לפרסום אך ידוע כי הביקור ארך שעות ספורות. הצעד מגיע ברקע חידוש היחסים עם גינאה והכוונה לכוננם מחדש עם צ'אד

צילום: רוני כנפו, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: נתניהו מעריך שיחודשו יחסים נוספים עם מדינות באפריקה)

מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ביקר אתמול (שני) במדינה מוסלמית באפריקה שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל – כך אישר דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון. לדבריו, פרטים נוספים על הביקור, שעליו פורסם לראשונה ב"הארץ", אסורים לפרסום בידי הצנזורה הצבאית. הגעתו של גולד למדינה התקיימה במסגרת ביקורו ביבשת, שהחל בגינאה, שעמה חידשה ישראל את היחסים הדיפלומטיים לאחרונה.

במשרד החוץ לא פרסמו הודעה רשמית לגבי הביקור באפריקה בשל הרגישות הביטחונית של ההגעה למדינה המוסלמית, אך אמש גולד צייץ תמונה של המפגש עם שרת החוץ של גינאה בחשבון הטוויטר שלו. בעקבות כך, מסר המשרד הודעה על הביקור בגינאה ללא פירוט נוסף על הביקור שהתקיים היום וארך שעות בודדות. בהודעת המשרד נמסר כי גולד הגיע בראשות משלחת ישראלית לקונקרי, בירת גינאה, שם נפגש עם הנשיא אלפה קונדה ושורה ארוכה של שרים, בהם שרי החוץ, הביטחון, האוצר, האנרגיה ועוד.

עוד בנושא:
"ביקור היסטורי": נתניהו המריא לאפריקה לציון 40 שנה למבצע אנטבה
נתניהו בטקס באנטבה לציון 40 שנה למבצע: "הפך לסמל מאבק בטרור"
"העולם מסתכל עלינו אחרת": תחנת רואנדה במסע נתניהו לאפריקה

דורי גולד ומשלחתו, עם נשיא גיניאה , פרופ? אלפא קונדה.. משרד החוץ, מערכת וואלה! NEWS
סיכמו על השלמת מינוי שגרירים בין המדינות. גולד עם נשיא גינאה/מערכת וואלה! NEWS, משרד החוץ

"הגעת המנכ"ל לגינאה, בראשות משלחת ממשרד החוץ, מהווה ביטוי ראשון ליציקת תכנים עם המדינה", אמר נחשון, שהוסיף כי גולד סיכם על השלמת תהליך מינוי שגרירים בין המדינות. כמו כן, בשיחות נידונו נושאי המאבק בטרור ושיתופי הפעולה בנושאי חקלאות, בריאות, אנרגיה, מים והמלחמה במגפת האבולה.

מאז ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באפריקה בחודש שעבר נרשמו התפתחויות ביחסים בין ישראל ומדינות שונות ביבשת, כמו חידוש היחסים עם גינאה, שנחתם בידי גולד שבועיים לאחר ביקור נתניהו. נוסף על כך, יש כוונה לחדש את היחסים גם עם צ'אד, שאליה הגיע מנכ"ל המשרד כמה ימים לפני חידוש היחסים עם גינאה. בצ'אד, מדינה מוסלמית שעמה נותקו היחסים ב-1972, דן גולד עם הנשיא בחידוש היחסים הדיפלומטיים.

נתניהו כבר הודיע כי הוא מתכוון לקיים ביקור נוסף במערב אפריקה עד סוף השנה ולהשתתף בפסגה עם מנהיגי החברות בארגון מדינות מערב אפריקה ECOWAS. כמו כן, ראש הממשלה צפוי לקיים פגישות עם ראשי מדינות מהיבשת בשולי עצרת האו"ם, שתיערך בחודש הבא.

ביקור רא"המ באנטבה, אוגנדה ראש הממשלה בנימין נתניהו בצילום משותף עם שבעה מנהיגי מדינות מזרח אפריקה. גדעון קובי, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור נתניהו ופגישתו עם שבעה ראשי מדינות באנטבה, אוגנדה/לשכת העיתונות הממשלתית, גדעון קובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully