וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס באנטבה לציון 40 שנה למבצע: "הפך לסמל מאבק בטרור"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לאפריקה

4.7.2016 / 15:40

ראש הממשלה אמר בטקס בשדה התעופה שבו התרחש המבצע כי "לכאן הגיעו לוחמינו במבצע מזהיר שאין כמוהו בהיסטוריה". גם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני נשא דברים וחשף עם נתניהו אנדרטה: "מאבק לאומי מוצדק לא צריך לכלול טרור"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בטקס בשדה התעופה באנטבה שבאוגנדה לציון 40 שנה למבצע לשחרור החטופים כי הוא הפך לסמל למלחמה בטרור. באירוע משתתף גם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני, שחשף יחד עם נתניהו אנדרטה לזכר ההרוגים במבצע, בהם יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה. הטקס מתקיים כחלק מביקורו של נתניהו באפריקה, שהחל היום ויימשך עד ליום שישי.

"אני נרגש לעמוד כאן כראש ממשלת ישראל, במקום שבו שיחררו לוחמי צה"ל את החטופים בלבה של אפריקה, אלפי קילומטרים מישראל", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אני נרגש לעמוד במקום הזה, ממש במקום שבו נפל יוני כמפקד סיירת מטכ"ל לאחר שהסתער בראש חייליו כדי לשחרר את החטופים".

עוד על הביקור של נתניהו באפריקה
התדריך האחרון של יוני נתניהו: "לא האמנו שמבצע מטורף כזה יאושר"
"ביקור היסטורי": נתניהו המריא לאפריקה לציון 40 שנה למבצע אנטבה

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו גב' שרה נתניהו באנטבה, אוגנדה. קבלת פנים בשדה התעופה וחנוכת אבן פינה. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"ביקור היסטורי". נתניהו ורעייתו בשדה התעופה באנטבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

לדברי נתניהו, "לכאן הגיעו לוחמינו במבצע מזהיר שאין כמוהו בהיסטוריה. בחטיפת מטוס אייר פראנס לאנטבה, 31 שנים לאחר השואה, שוב בוצע סלקציה בין יהודים ללא יהודים.
את היהודים דנו לאימת מוות. המודיעין החיוני שהגיע מהמוסד והלוחמים והטייסים הם שהכריעו את הכף".

נתניהו הוסיף כי "כל אחד מכם, אלה שנמצאים כאן ואלא שאינם - כל אחד טס לכאן מבלי לדעת אם יחזור או לא. יצאתם לחלץ, אבל ידעתם שבמקרה של תקלה לא יהיה מי שיחלץ אתכם ולמרות זאת כל אחד מכם נלחם על מקומו במטוס. בתוך פחות משעה היו לוחמינו שוב במטוס, הפעם עם החטופים. המחיר היה נורא, כך גם למשפחתי שלי".

ראש הממשלה הזכיר גם את גל הטרור שפוקד את ישראל בהקשר של המבצע באנטבה. "הטרור מכה באזרחי ישראל גם בימים אלו, באכזריות רבה", אמר. "הצלקות של השכול תמיד נשארות. באנטבה הצדק גבר על הרשע ו'מבצע יונתן' הפך לסמל של מאבק בטרור. המערכה נגד הטרור נמשכת גם היום ועלינו לעמוד מול בחזית אחת, ברוח אנטבה. המבצע נצרב בלבו של כל אדם שוחר חופש ולוחמינו נושאים את אותה רוח במבצעים עלומים, קרובים ורחוקים מהבית".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל אינה דרום אפריקה. נתניהו ונשיא אוגנדה בשדה התעופה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני נאם אף הוא בטקס, ואמר כי מאבק לאומי מוצדק לא צריך לכלול טרור. הוא הוסיף כי בכל שנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אין תחליף לפיתרון שתי המדינות. עם זאת, הדגיש כי ישראל אינה דרום אפריקה.

לאחר הביקור באוגנדה, ימשיך נתניהו לקניה ורואנדה ובסוף הסיור יגיע לאתיופיה. בכל אחת מהמדינות הללו צפוי ראש הממשלה לפגוש מנהיגים, אנשי דת התומכים בישראל, אנשי עסקים ובכירים נוספים. את ביקורו יסיים נתניהו ביום שישי.

"אני יוצא עכשיו לביקור היסטורי באפריקה", אמר הבוקר נתניהו בנתב"ג טרם המראתו. "הביקור ייפתח בפגישת פסגה עם מנהיגים משבע מדינות באפריקה שבאים במיוחד לאנטבה ואוגנדה כדי לקיים את הפגישה הזו, לקבל ראש ממשלה מישראל בפעם הראשונה מזה עשרות שנים על אדמת אפריקה".

(עדכון ראשון: 13:50)

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו גב' שרה נתניהו באנטבה, אוגנדה. קבלת פנים בשדה התעופה וחנוכת אבן פינה. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ורעייתו בקבלת פנים וחנוכת אבן פינה בשדה התעופה באנטבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully