וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם מסתכל עלינו אחרת": תחנת רואנדה במסע נתניהו לאפריקה

6.7.2016 / 12:47

רה"מ נחת ברואנדה ונפגש עם נשיאה. לטענתו, המהלכים המדיניים יסללו את הדרך גם להסכם שלום עם הפלסטינים, כאשר "יפסיקו לברוח לזירה הבינלאומית". על עלות הביקור: "מוכתבת על ידי שב"כ"

צילום: לע"מ, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך היום (רביעי) את ביקורו באפריקה והגיע בשעות הבוקר לקיגאלי, בירת רואנדה, המדינה השלישית במסע שלו ביבשת. נתניהו נפגש עם נשיא המדינה, פול קגאמה, והשניים סיירו יחדיו באתר הזיכרון לרצח העם הרואנדי שהתרחש בשנת 1994. לאחר מכן, המשיכו לפגישה מדינית בלשכתו של הנשיא המארח. קגאמה נחשב לידיד ישראל, ובריאיון שהעניק בשנת 2013 לוואלה! NEWS סיפר על ההיסטוריה הקושרת בין מדינתו לבין ישראל.

אתמול היה נתניהו בניירובי בירת קניה, שם שהה יממה שלמה וגם שם נפגש עם הנשיא המקומי, אוהורו קניאטה. בשעות אחר הצהריים הוא ערך שיחה עם העיתונאים המלווים אותו בנסיעה, והסביר מהי המטרה העיקרית של ביקור באפריקה, הכולל ארבע מדינות – אוגנדה, קניה, רואנדה ואתיופיה. לדברי נתניהו, לישראל יש כעת הזדמנות לקרב אליה את מדינות אפריקה, שבעבר נהגו לתמוך באופן אוטומטי בצד הפלסטיני-ערבי בהקשר של הסכסוך, אך כיום מעוניינות הרבה יותר בקשרים קרובים עם ישראל.

עוד בנושא:
נתניהו ונשיא קניה נפגשו: "נפעל לצירוף ישראל כמשקיפה באיחוד האפריקני"
טקס 40 שנה לאנטבה: נתניהו "חזר לאפריקה", נשיא אוגנדה דווקא שב לתנ"ך
נתניהו בטקס באנטבה לציון 40 שנה למבצע: "הפך לסמל מאבק בטרור"

נתניהו המריא מקניה לפגישה עם נשיא רואנדה. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ממריא מקניה לרואנדה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית
"נשיא קניה אמר במסיבת העיתונאים המשותפת שלנו - הרי מדינות ערב מתקרבות לישראל, אז שאנחנו לא נתקרב אליה?"

"נשיא קניה אמר במסיבת העיתונאים המשותפת שלנו – מדוע שאנחנו באפריקה נהיה, כמו שאומרים, 'יותר קתולים מהאפיפיור?'. הרי מדינות ערב מתקרבות לישראל, אז שאנחנו לא נתקרב אליה?", אמר נתניהו. לדבריו, בטווח הארוך המהלכים המדיניים הללו יסללו את הדרך גם להסכם שלום עם הפלסטינים, שכן במצב הקיים כרגע, לפלסטינים אין אינטרס לקיים משא ומתן ישיר עם ישראל. הסיבה לכך היא, לטענתו, שנוח להם יותר לפנות לזירה הבינלאומית שבה מובטחת להם תמיכה אוטומטית.

"המטרה שלי היא לדון עם הפלסטינים בצורה ישירה ורצינית, וזה בלתי אפשרי, כי הם ישר בורחים לזירה הבינלאומית. המהלך שאני מדבר עליו יביא אותם למצב שלא יהיה להם את המפלט הזה והם יצטרכו לדון איתנו על בסיס הדדי. השינוי הזה יכול להוביל לפיוס ריאלי עם הפלסטינים, שכיום הפלסטינים מסרבים לו", הסביר. נתניהו הוסיף כי הוא ממשיך לתמוך בהצעתו של נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, לפיה ארצו תסייע להחיות את התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בשדה התעופה בניירובי קניה לקראת טיסתם לרואנדה. 6 ביולי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ממריא מקניה לרואנדה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה אמר כי הוא מתכוון לבקר בשנה הקרובה בשתי מדינות מוסלמיות באסיה – אזרבייג'ן וקזחסטן – וכי הוא הוזמן גם לביקורים במדינות באמריקה הלטינית, שמעוניינות אף הן בהידוק היחסים עם ישראל. הוא התייחס להסכם הפיוס עם טורקיה שנחתם ביום שלישי שעבר ואמר כי הוא חשוב מבחינה אסטרטגית למדינת ישראל. נתניהו הדגיש כי ההסכם לא יבוא על חשבון היחסים הקרובים בין ישראל ליוון וקפריסין, שכנותיה ויריבותיה של טורקיה, שאיתן לדבריו יש לישראל "ברית ים-תיכונית".

נתניהו נשאל במהלך השיחה עם העיתונאים לגבי כתבה שהתפרסמה אתמול באתר Times of Israel, לפיה נשיא סומליה ביקר לאחרונה בתל אביב ונפגש שם עם ראש הממשלה. ביקור כזה, אם אכן התקיים, הוא חריג, שכן סומליה היא מדינה מוסלמית שאינה מקיימת כל קשרים עם ישראל. נתניהו סירב להגיב לשאלה הזו. במקום זאת, אמר כי "העולם מסתכל עלינו אחרת. אמרתי את זה הרבה פעמים ולא הבינו עד כמה אני רציני, וזה בלי להמעיט בכלל מהבעיות שיש לנו".

בתגובה לפרסומים על העלות החריגה של ביקורו באפריקה, אחד מהביקורים היקרים ביותר של ראש ממשלה ישראלי בחו"ל אי פעם, אמר נתניהו כי "העלות מוכתבת בעיקרה מדברים שנקבעו על ידי שב"כ. המלונות לא יקרים במיוחד, מה שעולה הרבה זו הגנה. בעיית הביטחון בנסיעה הזו הטרידה את שב"כ בצורה רצינית".

ביקור ראש הממשלה בניירובי, קניה ראש הממשלה בנימין נתניהו במשכן הנשיא פגישה עם נשיא קניה אוהורו קנייטה, הצהרות משותפות.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ונשיא קניה, אוהורו קניאטה, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

היום ישהה נתניהו ברואנדה עד שעות הערב, אז תמריא פמלייתו לאדיס אבבה, בירת אתיופיה, התחנה האחרונה במסע ביבשת השחורה. השהות באתיופיה תארך כ-36 שעות, שבמהלכן ייפגש נתניהו עם נשיא המדינה, ויתקיים גם מפגש בין אנשי עסקים ישראלים לגורמים בכירים בשלטון ובמגזר הפרטי שלה. כמו כן ינאם נתניהו בפני הפרלמנט האתיופי על יחסי ישראל ואפריקה. פמליית ראש הממשלה תמריא חזרה ארצה ביום שישי בבוקר.

(עדכון ראשון: 07:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully