וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ריבוי היעדרויות: הכנסת תשלול לח"כ לפיד ארבעה ימי שכר

20.6.2016 / 20:11

ועדת האתיקה קיבלה את ההחלטה לאחר שיו"ר יש עתיד לא השתתף ביותר משליש מישיבות המליאה במושב החורף האחרון. בדברי ההסבר שסיפק טען כי הוא נעדר בשל עיסוקו הנרחב בפעילות בינלאומית וייצוג ישראל בעולם

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

בווידאו: לפיד ונתניהו נאבקו על הקרדיט על הסרת כרזות ה-BDS ברכבת התחתית בלונדון

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני) לשלול ארבעה ימי שכר ממשכורתו של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. זאת, משום שחרג מחובת הנוכחות המוטלת על חברי הכנסת במושב החורף האחרון. בתום הבדיקה שערכה הוועדה, נמסר כי נוכח העובדה שלפיד נעדר יותר משליש מישיבות המליאה בתקופה שבין אוקטובר 2015 לאפריל 2016, תוטל עליו שלילת שכר.

לפי חוק חסינות חברי הכנסת, הם נדרשים להגיע לישיבות המליאה ברציפות ונאסר עליהם להיעדר משליש או יותר מכלל ימי הישיבות במהלך הכנס. בכנס החורף האחרון התקיימו 75 ישיבות מליאה. לפיכך, ערכה ועדת האתיקה בדיקה עבור כל חברי הכנסת שנעדרו יותר מ-25 ישיבות, ואם יש בהיעדרותם "הצדק סביר". מתוך 120 ח"כים, נמצאו שלושה שחרגו ממכסת הנוכחות: ח"כ לפיד, ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) וח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי הסערה: נתניהו ממנה את רן ברץ לתפקיד שהממשלה לא תוכל להתנגד לו
המאמץ הישראלי נכשל: האיחוד האירופי אימץ את היוזמה הצרפתית
כחלון לנתניהו: "לאמץ את הסכם הסיוע האמריקני בקדנציה של אובמה"

ח"כ יאיר לפיד - סיבת עיתונאים של יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד וניצב בדימוס יואב סגלוביץ. ראובן קסטרו
"רואה חשיבות עליונה בייצוג ישראל בזירה הבינלאומית". לפיד/ראובן קסטרו

לפיד, שנעדר מ-32 ישיבות, אמר בדברי ההסבר שמסר לוועדה כי הוא מצר על כך, והוסיף כי הסיבה להיעדרותו הייתה עיסוקו הנרחב בפעילות בינלאומית, הגנה על ישראל וייצוגה בזירה הבינלאומית. "אני רואה חשיבות עליונה בהגנה על מדינת ישראל וייצוגה בזירה הבינלאומית", כתב לפיד, "בהתאם לזאת נתבקשתי להופיע בפורומים בינלאומיים רבים ולייצג את מדינת ישראל מול תופעות הדה-לגיטימציה בעולם. שליחות זו דורשת הופעות בזירה הבינלאומית ולכן באותם זמנים נדרשתי להיעדר מישיבות הכנסת. אני מצר על כך, אני רואה חשיבות עליונה בהגנה על מדינת ישראל ואזרחיה".

ועדת האתיקה לא קיבלה את ההסבר של לפיד וקבעה כי "בראש ובראשונה מחויב חבר הכנסת לפעילות פרלמנטרית בכנסת, לכל הפחות בימי פעילות המליאה ובמכסה שנקבעה". על אף החריגה של לפיד, הוועדה קבעה שזו הפעם הראשונה להיעדרות כה דרמטית ולכן החליטה להטיל עליו שלילת שכר של ארבעה ימים בלבד.

ח"כ אבו עראר, שנעדר מ-26 ישיבות הסביר לוועדה כי נעדר בשל טיפולי שיניים ומחלות, וכן הוסיף כי היו כמה הזדמנויות שבהן לא נרשם עם כניסתו למשכן. הוועדה קבעה כי אבו עראר לא הציג הצדק סביר להיעדרות אבל בגלל שמדובר בחריגה קטנה יחסית, החליטה להטיל עליו אזהרה בלבד. ח"כ מיקי רוזנטל נעדר גם הוא מ-26 ישיבות אבל הוועדה קיבלה את טענתו כי נעדר מסיבות בריאותיות לא שגרתיות ואף הציג מסמכים מתאימים כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully