וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון לנתניהו: "לאמץ את הסכם הסיוע האמריקני בקדנציה של אובמה"

20.6.2016 / 16:30

שר האוצר התייחס בישיבת סיעת כולנו להסכם הסיוע הביטחוני, שמתעכב כבר כמה חודשים בשל המתיחות בין הבית הלבן לירושלים. "ניתן להסתדר עם הסכם הסיוע הנוכחי", אמר. בשבוע שעבר נחשפו בווואלה! NEWS דברים דומים שאמר לרה"מ בשיחה סגורה

צילום: רוני כנפו, עריכת תוכן: לירן מוסלי בן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: ח"כ מייקל אורן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על הסיוע הביטחוני

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שני) בישיבת סיעת מפלגת כולנו לסיוע הביטחוני האמריקני שמתעכב בחודשים האחרונים בשל המתיחות בין הבית הלבן לירושלים, ואמר כי "ניתן להסתדר עם הסכם הסיוע הנוכחי". לדבריו, "צריך לאמץ את ההצעה של הסיוע הביטחוני עוד בקדנציה של הממשל הנוכחי".

לוואלה! NEWS נודע כי עוד בשבוע שעבר אמר כחלון את הדברים בדיון מצומצם שבו נכח ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושם לחץ לסגור את ההסכם בטווח הקרוב לפי ההצעה שהניחו האמריקנים על השולחן. גורמים במערכת הביטחון שנכחו בדיון הסכימו עם דבריו של כחלון בשבוע שעבר. לדבריהם, כחלון אמר עוד כי יש להימנע ממהלכים שיתפרשו כהתערבות בענייניה הפנימיים של ארצות הברית וכי יש "לחשוב על מחר, בהקשר של הבחירות בארצות הברית והממשל הדמוקרטי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו על ההסתה נגד המ"פ של אזריה: "אין מקום להתלהמות פסולה כזו"
השרה גמליאל ליעלון: "חזור לליכוד והתמודד נגד נתניהו מבפנים"
"עלול היה להסתבך": המפכ"ל נעדר מדיון בכנסת על הלחצים כלפי המשטרה

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
מאמין בהצעה שעל השולחן. כחלון/נועם מושקוביץ

ישראל העבירה מסר לארצות הברית מסר ברור שלפיו על רקע התחמשות המזרח התיכון ושינוי המאזן האסטרטגי האזורי, בפרט בעקבות החתימה על הסכם הגרעין עם איראן, מצופה כי ארצות הברית תגדיל את היקף הסיוע במיליארד דולר לשנה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה דחה את הבקשה, ובוושינגטון התפשטו שמועות כי בירושלים מעדיפים להמתין לנשיא הבא שייכנס לתפקיד בינואר כדי לקדם תקציב מוגדל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה, הבית הלבן, 9 בנובמבר 2015. רויטרס
מתיחות בין ירושלים לוושינגטון. נתניהו ואובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully