וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלול היה להסתבך": המפכ"ל נעדר מדיון בכנסת על הלחצים כלפי המשטרה

אלשיך ביטל השתתפות בדיון בוועדה לביקורת המדינה, כמה ימים בלבד אחרי שטען כי בעלי כוח מנסים לפגוע במשטרה ולאחר פרסום דוח ולפיו בידי המשטרה חשדות על פעילות פלילית של עשרות ח"כים ושרים

ספק 500

בווידאו: אלשיך בטקס לברכה - יאח"ה יכולה להקים ולהפיל ממשלות"

המפכ"ל רוני אלשיך ביטל אמש (ראשון) את השתתפותו בדיון הבוקר בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. זאת, על רקע אמירותיו בשיחות סגורות ולפיהן גורמים בעלי כוח מנסים לפגוע במשטרה, ויממה אחרי חשיפת הדוח שהוכן בהנחיית ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ובו פירוט על עבירות פליליות שביצעו לכאורה עשרות ח"כים ושרים בהווה ובעבר. "המפכ"ל הבין שהוא היה צריך לחשוף את השמות (של הגורמים שמפעילים לחץ לטענת אלשיך, י"א) בכנסת, והדבר הזה עלול היה להפוך את הדיון לתסבוכת גדולה עוד יותר", אמר גורם במשטרה. הדברים פורסמו לראשונה בחדשות ערוץ 10.

בהודעה רשמית של המשטרה נמסר כי הסיבה להיעדרות היא שדיון בכנסת הוא לא הפורום הנכון לעניינים אלו. "יו"ר הוועדה לביקורת המדינה זימנה להיום בבוקר דיון בהתייחס לדיון הציבורי על אודות הלחצים המופעלים על להב ואגף החקירות והמודיעין. המשטרה הודיעה ליו"ר הוועדה לאחר קיום דיון משפטי בנושא, כי המפכ"ל מנוע מלהשתתף בדיון".

"המשטרה, כגוף אוכף חוק, לא תפר לא את החוק ולא את רוחו. המשטרה תקפיד לנהל את ההליכים המשמעתיים והמנהליים נגד שוטרים וקצינים החשודים בעבירות משמעת חמורות בערכאות המתאימות, ולא בתקשורת, והציבור ישפוט את הדברים בסופם של ההליכים".

לקריאה נוספת:
פרישת הקצינים הבכירים במשטרה: רובם כשלו במבחן האמינות של אלשיך
המושך בחוטים: האיש החזק במשטרת ישראל שלא היכרתם
אלשיך תוקף: "חלק מהביקורת על המשטרה לא מבוססת על עובדות"

שר הביטחון גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ש"י משה ברקת, טקס החלפת פיקוד מחוז ש"י במעלה אדומים. נועם מושקוביץ
"לא דיון לתקשורת". ארדן, אלשיך ומפקד מחוז ש"י משה ברקת/נועם מושקוביץ

אלשיך עמד באחרונה בעין הסערה בעקבות התבטאויות שונות. השיא הגיע ביום שישי האחרון, כאשר אמר כי "יאח"ה יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות". אלשיך אמר את הדברים בטקס לקריאת דרך על שמו של אפרים ברכה, מפקד היחידה לחקירות הונאה שהתאבד ביולי 2015.

עם זאת, גורמים במטה הארצי מספרים כי על אף שהמפכ"ל רמז לגורמים אינטרסנטיים שמנסים לפגוע באגף החקירות של המשטרה, כוונתו היתה בעיקר לקצינה שהתלוננה נגד ניצב רוני ריטמן ולקצין מחטיבת המודיעין של המשטרה, שהושעה מהתפקיד. בנוסף לכך, גורמים במשטרה מצביעים על קצין בכיר במשטרה שפרש באחרונה משורותיה, שגם אליו מכוונת אצבע מאשימה.

ח"כ סויד: "ביטול ההגעה מעורר חשד"

חברת הכנסת רויטל סויד (המחנה הציוני) תקפה את החלטתו של אלשיך להיעדר ברגע האחרון מן הדיון. "הודעת המפכ"ל כי מבטל הגעתו לדיון בכנסת חמורה ותמוהה, ויש תחושה שחושש ממתן תשובות והסברים. העובדה שהמפכ"ל ביטל אתמול ב-22:00 בלילה הגעתו היום לדיון בכנסת היא חמורה. אמירותיו האחרונות עוררו סערה ציבורית והטילו חשד שמופעלים על המשטרה לחצים פסולים המופעלים על ידי גורמים בכירים ובעלי ממון. זכותו של הציבור לקבל תשובות וביטול ההגעה מעורר חשד ופוגע באמון הציבור בעבודת המשטרה".

הודעת הביטול הגיעה מיד לאחר שפורסם כי ניצב יצחקי מחזיק מסמך משטרתי, שהוכן לבקשתו, המרכז חשדות בפלילים על ח"כים ושרים. "כאשר סוגיות רבות על אודות תפקוד והתנהלות המשטרה לוטות בערפל, המפכ"ל נדרש להתייצב ולתת תשובות ברורות. הסמיכות בין הפרסום על המסמך שלכאורה ניצב יצחקי ביקש הכנתו לביטול ההגעה מעורר חשד, שאינו מוכן לספק תשובות", הוסיפה סויד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully