וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישת הקצינים הבכירים במשטרה: רובם כשלו במבחן האמינות של אלשיך

15.6.2016 / 11:50

לוואלה! NEWS נודע כי קצינים אלה, שהיו אמורים להתמנות לתפקידים בכירים, נכשלו במבדק טוהר המידות. גורמים בסביבת אלשיך ציינו כי עקב כך הם פתחו בקמפיין נגדו ונגד בכירים במשטרה. חיזוק לכך נשמע באמירות שיוחסו למפכ"ל ופורסמו בחדשות 10: "מנסים להחליש את להב 433"

עריכת וידאו: ניר חן. עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס. הפקה: תום רוכלין. תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט

בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS

מרבית קציני המשטרה שפרשו לאחרונה או כאלה "שהראו להם את הדלת החוצה" במטה הארצי נכשלו בשאלון האמינות החדש שהנהיג המפכ"ל רוני אלשיך עם כניסתו לתפקיד – כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. גורמים בסביבת אלשיך מציינים כי חלק מהקצינים שנכשלו החלו בקמפיין נגד המפכ"ל שכולל הטלת ספקות ביכולת הניהולית שלו ואי-יכולתו לתפקד בתוך המשטרה.

אתמול נחשפו בחדשות 10 ציטוטים שיוחסו לאלשיך לפיהם, "כבר כמה חודשים שגורמים בכירים, רובד של אנשים בעלי כוח וממון פועלים כדי להטיל אימה על רוני ריטמן ובכירים נוספים, המנהלים חקירות רגישות". בסביבת אלשיך רמזו כי אמירות אלה מתייחסות בין היתר לשני קצינים. אחת מהם היא הקצינה שהתלוננה נגד ראש להב 433, ניצב ריטמן, שגם הגישה עתירה לבג"ץ לנוכח ההחלטה להשאירו בתפקידו. הקצינה יצאה לחופשת מחלה. לדברי גורמים במשטרה, לקראת הדיון נגד ריטמן, היא וקצין שהושעה מקבלים לכאורה סיוע כספי למימון עורכי דין וייעוץ משפטי.

השאלון, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, כולל שאלות הבודקות בעיות הקשורות בטוהר המידות, מעורבות של שוטרים באלימות ויחסים בין מפקדים לפקודותיהם ולהיפך. שאלות אחרות התמקדו ביחסים שבין המשטרה לתקשורת על רקע סוגיית ההדלפות מהמשטרה, שאותה מנסה אלשיך למגר.

לקריאה נוספת:
אלשיך תוקף: "חלק מהביקורת על המשטרה לא מבוססת על עובדות"
"יהיר ואגוצנטרי": ירח הדבש בין הקצינים לאלשיך הולך ונגמר
המפכ"ל: לא היה ראוי לפרסם המלצה להעמיד לדין את שרה נתניהו

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
הנהיג את מבחן האמינות עם כניסתו לתפקיד. אלשיך/נועם מושקוביץ

הגורמים ציינו כי חלק מהקצינים שנכשלו בשאלונים של אלשיך, היו מועמדים להרכיב את שולחן סגל הפיקוד הבכיר במשטרה או כאלו שהיו מועמדים לשמש מפקדי מרחב. הקצינים, שחלקם בדרגת ניצב-משנה ויועדו לקבל דרגת תת-ניצב וחלקם בדרגת תת-ניצב, שיועדו להתקדם לדרגת ניצב, נכשלו בשאלונים ובשל כך לא קודמו לתפקידים בכירים יותר. בעקבות פרישת קצינים אלו הביעו גורמים במשטרה ביקורת חריפה נגד אלשיך וטענו כי הוא מוותר על קצינים איכותיים במטרה להצעיר את המשטרה.

במטה הארצי סברו כי המהלך נועד למנוע פרסום עתידי של פרשיות שהיו עלולות להביך את המשטרה. בשל כך השיטה של אלשיך כונתה "מניעה מצבית". כלומר, השאלון גילה הן למשטרה והן לקצינים כי מקומם לא בדרגים הגבוהים של המשטרה ומנע מהם ומהמשטרה את המבוכה.

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
הוגשה נגדו עתירה. ריטמן/יואב דודקביץ'

מהמשטרה נמסר בתגובה כי במשטרת ישראל מתקיים הליך התאמה תעסוקתית סדור ומובנה על פי קריטריונים שנקבעו, בין היתר בצמתים של מינויים וקידומים. ההליך הורחב וכולל מגוון תחומים, לרבות כלל ההיבטים הנוגעים לטוהר המידות. נסיבות פרישתם של קצינים ושוטרים הם מגוונות, חלקם מסיבות של הארגון וחלקם כהחלטה של הקצינים ומשיקוליהם. משטרת ישראל לא נוהגת לפגוע בצנעת הפרט בשום צורה והיא שומרת על כבודם של הקצינים, ככל שלא מדובר בהליך פלילי או משמעתי. למותר לציין שאין בכוונתה לפגוע בקצינים שפרישתם לא קשורה בשום צורה לנורמות הארגון.

עורך הדין חי בר-אל, המייצג את קצינת משטרה שטענה כי הוטרדה מינית על ידי ריטמן, מסר בתגובה: "ריטמן משתמש בשיטה הידועה: מאשים את הקורבן ומעליל עליה עלילות. לא זו בלבד שריטמן, לפי חקירת מח"ש, הטריד מינית את הקצינה, כעת הוא טופל עליה האשמות שווא ומערבב בין ההטרדה המינית שביצע לבין הסתבכויותיו החדשות. מח"ש קבעה על סמך עדויות רבות שלא נסתרו, בדיקות פוליגרף וראיות רבות נוספות שריטמן הטריד מינית את הקצינה, היועץ המשפטי לממשלה המליץ על טיפול משמעתי בריטמן, ומאחר והמפכ"ל אלשיך התעלם מהמלצת היועץ המשפטי והשאיר את ריטמן בתפקידו עתרנו לבג"ץ בבקשה להדיח אותו. כדי להימלט מאחריות למעשיו, הוא ממשיך להאשים את קורבנו ולטפול עליה האשמות שווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully