וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן מהימנות ופוליגרף: המלחמה של אלשיך בעבירות המין יוצאת לדרך

15.2.2016 / 18:35

אחרי שהפיץ שאלונים ואסר על הכנסת ניידים לישיבות, מסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS מתאר את האופן שבו בכוונת המפכ"ל למנוע פרשות מביכות בארגון ולמגר את תופעת המכתבים האנונימיים הנשלחים למח"ש "כדרך פלא לפני שיבוצים וקידומים"

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

מאז שנכנס לתפקידו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, הוא יישם בארגון שורת צעדים שהביא עמו מימי שירותו בשב"כ. מבדק מהימנות ממוחשב, מענה על שאלון תעסוקתי משטרתי, שיחה תעסוקתית ובדיקות פוליגרף - כל אלה הם חלק מהשיטות שבהן דוגל המפכ"ל, במטרה למנוע פרשות מביכות במשטרה בעת מעבר שוטרים מתפקיד לתפקיד, או גיוסם של שוטרים חדשים.

מסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS, ועליו חתום סגנו של אלשיך, ניצב זוהר דביר, מסביר כי התהליך הנוגע לטוהר המידות נועד כדי "למנוע דליפת מידע לגורמים שאינם מוסמכים, כאשר התהליך אמור לייתר את נושא המכתבים האנונימיים הצצים, כדרך פלא, לפני שיבוצים וקידומים". כוונתם של דביר ואלשיך היא כי כאשר ישנם סבבים של קידומים במשטרה, בעיקר כאלה של קצינים בכירים, במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נערמים מכתבים נגד אותם קצינים שאמורים לקבל תפקידים חדשים.

לקריאה נוספת:
בית המשפט ביטל פיטורי הקצין שלא דיווח על החשד לעבירות מין של ניצב שחם
נתוני מח"ש: 85% מהחקירות נגד שוטרים מסתיימות ללא העמדה לדין
גל העזיבות במשטרה נמשך: מפקד ימ"ר תל אביב הודיע על פרישה

אגרת הליך התאמה תעסוקתית משטרת ישראל. ללא קרדיט, צילום מסך
אגרת הליך התאמה תעסוקתית משטרת ישראל/צילום מסך, ללא קרדיט

למרות הבעייתיות בתופעה, במח"ש אמרו כמה פעמים בעבר כי אותם מכתבים אנונימיים סייעו להם לא פעם להגיע לחקר האמת באשר לחשדות נגד ניצבים מכהנים, ואף סייעו להם להעמיד לדין את הניצבים. עוד נכתב במסמך כי: "התהליך מחדד את חובת הדיווח של כל שוטר, בכל הרמות ובסמוך לאירוע שהתרחש, שכל החומר שייאסף יישמר בצורה דיסקרטית ולא יועבר לעיון גורמים נוספים, ובמקרים חריגים יתאפשר עיון לגורמים בכירים רלוונטיים בלבד".

עוד באותו נושא

השב"כיזציה במשטרה נמשכת: אלשיך אסר הכנסת ניידים לישיבות

לכתבה המלאה
אגרת הליך התאמה תעסוקתית משטרת ישראל. ללא קרדיט, צילום מסך
אגרת הליך התאמה תעסוקתית משטרת ישראל/צילום מסך, ללא קרדיט

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, השאלון שנועד לבדוק את נושא טוהר המידות מיועד לקצינים מדרגת רב פקד ועד ניצב. עם זאת, המסמך מחדד כי "כל שוטר בארגון, משוטר ועד ניצב נדרש לעבור הליך מהימנות תעסוקתי בעת גיוסו לארגון, במעבר בין תפקידים, טרם קידום או מינוי לתפקיד רגיש, בדיקה עיתית חוזרת ובכל מועד אחר בו יימצא לנכון. במסגרת בדיקת ההתאמה מצופה מכל שוטר ומפקד לגלות יושר ולדבוק באמת".

לשיטתם של אלשיך וסגנו, "תהליך שמתחיל בימים אלו ייצור ארגון בריא יותר, בעיניי השוטרים ובעיניי הציבור. חשוב לציין כי כבר היום, לאחר תקופה קצרה של 'הרצה', המבדק מוכיח את עצמו כיעיל ואמין, וככזה שחוסך מבוכות רבות לארגון". עוד נכתב כי "אמון ואמונה משותפת של כלל שוטרי וקציני משטרת ישראל בתהליך, תטיב את שורותינו באופן מקצועי והראוי, תמנע פרשיות מביכות בעתיד, זרמים עכורים ומתיחויות מיותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully