וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל העזיבות במשטרה נמשך: מפקד ימ"ר תל אביב הודיע על פרישה

2.2.2016 / 14:15

יממה לאחר שראש מחלקת ההדרכה במשטרה הודיע על פרישתו, הודיע נצ"מ גדי אשד על סיום תפקידו, לצד בכירים נוספים במחוז תל אביב. לוואלה! NEWS נודע כי כמה קצינים לא ראו בעין יפה מבחני יושרה שהנהיג המפכ"ל אלשיך

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

גל פרישות חסר תקדים בצמרת הפיקוד של מחוז תל אביב: מפקד ימ"ר (היחידה המרכזית) תל אביב, ניצב-משנה גדי אשד, הודיע היום (שלישי) כי הוא מתכנן לפרוש מהמשטרה. במקביל הודיעו על פרישה מפקד מרחב יפתח, ניצב-משנה דוד גז, וסגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון. אוחיון, שדבר פרישתו הצפויה פורסם בעבר, יעבור לשירותי כבאות והצלה. אתמול עזב מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, את תפקידו, ואת מקומו ימלא ניצב משה אדרי.

אשד, נחשב לאחד החוקרים המקצועיים במשטרת ישראל. הודעתו של אשד מגיעה יממה לאחר שראש מחלקת ההדרכה במשטרה, תת-ניצב אבי נוימן בישר על פרישתו מהמשטרה בעקבות אי-קידומו לדרגת ניצב. השניים היוו כוח משמעותי בלחימה בפשיעה המאורגנת בישראל. אשד, היה אחראי יחד עם נוימן על הטיפול בעבריין זאב רוזנשטיין בשנים האחרונות. נצ"מ אשד ריכז את הלחימה נגד ארגונו של מוסלי וכן הביא להפללתו והרשעתו של איתן חייא.

גל העזיבות במשטרה בא בעקבות החלטת אלשיך לדלג על דור קצינים ותיקים בקידומים, ובהם תנ"צ אוחיון וסגן מפקד מחוז חוף, תת-ניצב ג'מאל חכרוש, שלא קודם גם הוא לתפקיד ניצב.

עוד בוואלה! NEWS:
שמרן קיצוני וידיד ישראל: הסנאטור שהביס את הסקרים והלחיץ את טראמפ
אולמרט הורשע בשיבוש; השופט: "בעברית מכובסת, הוא לא הולך למאסר"

המפכ"ל על הטענות למחדל בריחת המחבל: "נעדכן את הציבור, נפיק את הלקחים". תאגיד כאן
הנהיג מבחני פוליגרף עם כניסתו לתפקיד. המפכ"ל אלשיך/תאגיד כאן

לוואלה! NEWS נודע כי שמונה קצינים בכירים בדרגות ניצב-משנה ותת-ניצב הודיעו כי בכוונתם לפרוש בימים הקרובים מהמשטרה. חלק מהקצינים סיפרו למקורביהם כי החליטו לפרוש בגלל החלטת המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, שלא לקדמם, אחרים סיפרו כי שאלונים שביקשו השוטרים למלא במסגרתם הם נדרשים לענות על שאלונים באשר למערכות יחסים רומנטיות שניהלו בעבר עם שוטרות, לא היו לרוחם. אחד הקצינים סיפר: "אני לא מתכוון לסכן את עתיד משפחתי והזוגיות שלי בגלל שאלון מטופש שמנסה להיכנס לקרביים שלי, מה עשיתי לפני 20-30 שנים".

בתחילת ינואר קיבלו קצינים במשטרה מייל ובו שאלון שעליו התבקשו לענות. השאלון, ארוך, מסווג ובן מאות שאלות, כללל שאלות מטרידות ואישיות במיוחד הקשורות לביצוע של עבירות מין ויחסי מרות, שאלות הקשורות להשתתפות בקטטה, הימורים והנושא החשוב ביותר - שאלות הנוגעות להדלפות מתוך המשטרה.

השאלונים התקבלו בתרעומת מצד הקצינים. מעולם לא דרש מפכ"ל משטרה מקציניו לענות על שאלות כל כך אישיות. המפכ"ל החדש, כך מתברר, ייבא תוכנה חדישה מתוך שירות הביטחון הכללי, על מנת להעריך מיהם הקצינים שיש לטפל בהם ברמה המשמעתית, ואם לא יעמדו בסטנדרטים, יישלחו מיד לפוליגרף, ויהיו מועמדים לפיטורים. כמה קצינים יצאו לחופשה יזומה בעקבות הכישלון בשאלון הייחודי, פרי יוזמתו של המפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully