וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך תוקף: "חלק מהביקורת על המשטרה לא מבוססת על עובדות"

6.6.2016 / 0:17

בתום צעדת "ריקודגלים" בירושלים התייחס המפכ"ל לביקורת נגד המשטרה בימים האחרונים. לדבריו, חלק מהביקורת הייתה לגיטימית וחלקה התעורר "ללא בסיס מינימלי עובדתי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, התייחס אמש (ראשון) בתום צעדת "ריקודגלים" בירושלים לביקורת שעלתה נגד המשטרה באחרונה. "לא עבר על המשטרה כלום בשבוע האחרון. עבר בתקשורת מה שעבר, המשטרה עובדת ומרוצה מההתקדמות שלה", אמר אלשיך והסביר כי חלק מהביקורת היה לגיטימי וחלקה התעורר "ללא בסיס מינימלי עובדתי".

הוא הוסיף: "כולנו באחדות מטרה ולתקשורת מותר לבקר, אנחנו נמשיך לעשות את שלנו. חלק מהביקורת לא מבוססת על שום עובדות, אפילו לא בסיס מינימלי עובדתי, וחלקה לגיטימי. כשיש חיכוך ויש דברים שלא נראים, זה לגיטימי ואנחנו מקשיבים ומפיקים לקחים. מה שלא לגיטימי - תפקידנו להתעלם".

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים צעדו ברובע המוסלמי תחת אבטחה כבדה: "כל ירושלים שייכת לנו"
נתניהו בטקס יום ירושלים: "לא נחזור למציאות של עיר מחולקת ופצועה"
בג"ץ קבע: צעדת "ריקודגלים" תעבור ברובע המוסלמי בכפוף להגבלות

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
מרוצה מהתקדמות המשטרה. אלשיך/יואב דודקביץ'

על הצעדה היום אמר המפכ"ל: "אני רואה את השמחה ומה שיפה זה שאנחנו מסוגלים לתת לכל אחת מקבוצות האוכלוסייה לצעוד בססגוניות שלה, לתת מעטפת ביטחונית ובטיחותית כדי שהכול יעבור בשלום. ההחלטות של בג"ץ היו מה שביקשנו שיקרה מתוך רגישות שאנחנו גילינו".

המשטרה ספגה ביקורת לאחרונה בעקבות התנהלותה בכמה אירועים. אחד מהם היה סביב מותו של יאן גבריאלוב החשוד ברצח הכפול בראשון לציון לפני שבוע וחצי. המשטרה ניהלה מצוד אחריו שבסופו נהרג. לאחר מקרה הודיעה המשטרה כי הוא חוסל בידי מפקד מחוז המרכז. אלא שכמה ימים לאחר מכן התברר כי גבריאלוב התאבד – ולא נורה למוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הארכת מעצר בפרשת האונס הלאומני, בית משפט השלום בת"א, מאי 2016. מגד גוזני
החשוד באונס הצעירה בבית המשפט/מגד גוזני

מקרה נוסף היה בפרשת אונס הצעירה הנכה בערב יום העצמאות. המשטרה הודיעה כי היא חוקרת חשד שהאונס בוצע ממניע לאומני, בעוד דוברת הארגון אמרה כי לא קיים חשד כזה. בדיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב בשבוע שעבר ביקשה המשטרה להסיר את החשד הלאומני מהאירוע בעת בקשת הארכת המעצר של החשוד במעשה. אלא שזמן קצר לאחר מכן אמר חוקר המשנה בדיון כי למרות ההצהרה הקודמת, המשטרה מבקשת להמשיך ולחקור את החשד למניע לאומני.

במקרה אחר, לפני שבועיים, היו מעורבים לכאורה שוטרים בתקיפת אזרח ערבי מחוץ לסניף "סופר יודה" בתל אביב. הבעלים טען כי צעיר ערבי שעובד במקום התעקש ששוטרי מג"ב בלבוש אזרחי שפנו אליו יזדהו, אך אלה סירבו והיכו אותו. המקרה תועד ובמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) מסרו כי מצפייה בסרטון עולה כי לכאורה דווקא השוטרים הם אלה שהותקפו ראשונים - ואף פעלו בהתאם לנהלים.

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully