וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש: החשוד ברצח הכפול בראשל"צ התאבד - ולא נהרג מירי מפקד המחוז

אמרי סדן ואבי אשכנזי

30.5.2016 / 17:00

ממצאים ראשונים של חקירת האירוע עולה כי יאן גבריאלוב החליט לשים קץ לחייו אחרי שהבין שלא יוכל להימלט מהמשטרה שעלתה על עקבותיו. זאת בניגוד להערכה שמפקד מחוז המרכז ירה בו למוות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמרי וייס

יאן גבריאלוב, החשוד ברצח הכפול בראשון לציון, התאבד ולא נורה למוות בידי מפקד מחוז המרכז במשטרה - כך עולה מממצאים ראשונים של חקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שפורסמו היום (שני). לפי הודעת מח"ש, אחרי שגבריאלוב הבין ביום שבת בערב שכוחות המשטרה עלו על עקבותיו וכי הוא לא יוכל להימלט, הוא החליט לשים קץ לחייו. ככל הנראה, גם השוטרים בזירה בלוב, בהם ניצב מוטי כהן, פתחו באש אל עבר גבריאלוב - אולם בפועל הירי שלהם לא פגע בו.

חומרי החקירה הועברו למח"ש כחלק מהליך שגרתי שבו נפתחת בדיקה סביב מקרים שבהם שוטרים יורים למוות באזרחים. מדובר בדוחות פעולה ובממצאים בליסטיים ופתולוגיים שונים, שמהם הסיקו אנשי המחלקה כי למעשה מותו של גבריאלוב - שלפי החשד רצח את חברתו לשעבר אנסטסיה רוסנוב ובן זוגה אלי קנדינוב - נגרם כתוצאה מירי שלו בראשו, ולא מירי השוטרים.

לקריאה נוספת בנושא
"איך המנוול עשה לה את זה?": הנרצחת מראשון לציון הובאה למנוחות
פרסום ראשון: כך תכנן יאן גבריאלוב את הרצח הכפול בראשון לציון
נשק, אלימות ואיומים: דרכו של גבריאלוב מהכלא ועד לרצח כפול

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בלוד, באזור שבו נורה למוות חשוד ברצח הכפול בראשון לציון, 28 במאי 2016. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
המפכ"ל אלשיך ומפקד מחוז המרכז ניצב מוטי כהן/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי גבריאלוב תכנן את הרצח כבר ביום ראשון האחרון, בעת שרוסנוב הייתה בתחנת משטרה. על פי חקירת היחידה המרכזית של מחוז מרכז, בפיקוד ניצב-משנה מוטי אדרעי, גבריאלוב הצטייד באקדח, שכר את המכונית ששימשה אותו לכאורה להימלטות מזירת הרצח ומסר את כלבו לאחותו. כמו כן, הוא נפרד מבני משפחתו והודיע להם כי הוא "עשוי להיעדר ולהיעלם לתקופה ארוכה".

גבריאלוב העביר כבר לפני ארבעה חודשים מסר אלים לרוסנוב, והגיע לביתה שברחוב פיק"א בראשון לציון בשעת לילה וחתך את ארבעת צמיגי כלי הרכב שלה. "האיש היה עבריין אלים שבילה תקופות ארוכות בכלא לאחר שהורשע במגוון עבירות שביצע", אמר קצין במחוז מרכז של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully