וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש חטיבת המודיעין במשטרה יזומן לשימוע בשל התנהגות בעייתית

8.12.2015 / 14:23

גיא ניר ייצא לחופשה כפויה בהתאם להמלצות שהוצגו למפכ"ל אלשיך. ניר, שניהל רומן עם הקצינה המוטרדת כביכול על ידי ניצב רוני ריטמן, הוא שהוביל את התלונה על הטרדות מיניות נגד מפקד להב 433

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

(ניצב ריטמן נחקר הבוקר במח"ש בפעם השנייה בחשד להטרדה מינית)

גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין במשטרה, ייצא לחופשה כפויה ויזןמן לשימוע לפני פיטורים בשל התנהלותו כמפקד היחידה. זאת כחלק ממסקנות ועדת הבדיקה לתלונות שהתקבלו בחטיבת המודיעין, בראשות ניצב דוד ביתן, שהגישה היום (שלישי) את המלצותיה למפכ"ל רוני אלשיך. בין היתר נבדק אם ניר ביצע דיווחים כוזבים, מינויים לקויים, מסירת מידע שגוי והתעמקות ויחסים עכורים עם פקודיו.

הוועדה מונתה בחודש אוקטובר האחרון. ממצאי הביניים מצביעים על התנהלות חמורה לכאורה של ניר בכמה תחומים, ונבדק אם התנהגותו הייתה לא ראויה וכזו "שפוגעת בנורמות של המשטרה". בתום הבדיקה ועם השלמת המסקנות הסופיות, יועברו כלל החומרים לבחינת מח"ש.

ניר הוא הגורם שהתלונן נגד מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, בפרשת עבירות המין נגד קצינה בדרגת רב פקד. בין היתר נבדקת במשטרה האפשרות שראש חטיבת המודיעין ניהל רומן עם קצינה הכפופה לו.

לקריאה נוספת:
ראש המוסד החדש: "בכוונתי להביא מבצעים טובים לעם ישראל"
לאחר מאבק של שנים: המדינה תפצה אלמנה של מקור מודיעיני שהתאבד
הסחבת נמשכת: מינוי מחליפו של וינשטיין עלול להתעכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האצלת סמכויות לטובת זוגתו. ההודעה ששלח לכאורה ניר לקצינה שהוטרדה בפרשת ריטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהקשר זה, בחנה הוועדה את האצלת הסמכויות שביצע ניר לטובתה של המתלוננת נגד ריטמן. לפי גורמים במשטרה, הקצינה נהגה לעתים לשמש מפקדת בפועל של חטיבת המודיעין, וזאת במקביל ליחסיה עמו ובתמורה לכך, לכאורה.

אחד המינויים הבעייתיים מבחינתו של ניר היה זה של רב פקד דורון שלום לראש חוליית סמים בחטיבה. זאת לאחר שכשל בתפקידו כמרכז דיווח ותיאום בחטיבת המודיעין במחדל הרצח במצעד הגאווה: ניר השמיט את שמו של ישי שליסל מרשימת השמות המהווים איום פוטנציאלי.

בין ניר וריטמן מתנהל קרב איתנים זה כמה חודשים. סביב "מלחמת גנרלים" זו הוגשה כאמור תלונה למח"ש בגין הטרדה מינית לכאורה מצדו של ריטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully