וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבל צ'ופר": אחד האשמים במחדל מצעד הגאווה קיבל תפקיד יוקרתי

7.12.2015 / 10:45

רב-פקד דורון שלום, שהוועדה לבחינת כשלי האירוע קבעה כי היה אחראי על פערי המודיעין שהסתיימו בדקירתה למוות של הנערה שירה בנקי, מונה לראש חוליית סמים בחטיבת המודיעין במטה הארצי. המשטרה: ההחלטה אינה מונעת את מינויו. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(הקראת כתב האישום נגד שליסל, בחודש ספטמבר האחרון)

אחד הגורמים הבולטים במחדל הרצח במצעד הגאווה בירושלים השנה, רב-פקד דורון שלום, קיבל תפקיד מבוקש - כך נודע השבוע לוואלה! NEWS. שלום, מרכז דיווח ותיאום בחטיבת המודיעין של המשטרה, שנמצא על ידי הוועדה לבחינת כשלי הרצח שביצע ישי שליסל, שדקר למוות ביולי השנה את הנערה שירה בנקי בת ה-16, כמי שכשל בתפקידו, מונה לראש חוליית סמים בחטיבת המודיעין במטה הארצי.

במסגרת תפקידו החדש של שלום, תחת פיקודו של תת-ניצב גיא ניר, אחראי שלום על מידע מודיעיני מסווג הנוגע לדמויות המרכזיות הקשורות בעבירות סמים בארץ. כמו כן, הוא צפוי לעבוד עם גורמי מודיעין בחו"ל. "משהו מאוד תמוה עובר על החטיבה", אמר גורם המעורה בפרטים. "זה נראה כי שלום, במקום להיות בהשעיה, קיבל צ'ופר ואפילו בחר תפקיד שאותו הוא ממש רצה".

הוועדה לבחינת כשלי המצעד קבעה בספטמבר האחרון כי שלום הוא אחד הגורמים המרכזיים האחראים לפערי המודיעין באירוע. בין היתר החליטה כי הוא יודח מתפקידו ותבוטל יציאתו המתוכננת לקורס פיקוד ומטה הקרוב.

לקריאה נוספת:
הוריה של שירה בנקי בסרטון ליום הולדתה: "לא תאהב או תביא ילדים"
הסנגוריה ביקשה שלא לייצג את שליסל: "בזבוז משאבים ציבוריים"
אחרי מחדל מצעד הגאווה: מונה מפקד חדש למרחב מוריה בירושלים

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
אחד המעורבים במחדל "קיבל תפקיד שממש רצה". שליסל דוקר במצעד הגאווה/AP

התנהלות המשטרה עם שלום הייתה בעייתית מלכתחילה. בעת שהוגשו מסקנות ראשוניות על מחדלי המודיעין במצעד הגאווה, שמו של שלום לא הוזכר במסמכים. כדי לנמק את היעדר אזכורו בדוחות, הוסבר לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי שלום שהה בחו"ל בעת בדיקת האירועים ולכן לא ניתן היה לקבל את עדותו. רק לאחר שהתעקש ארדן נגבתה עדות משלום.

ממסקנות הבדיקה עולה כי כשבועיים לפני קיום מצעד הגאווה, הגישו אנשי המודיעין של מחוז ירושלים, שבראשו עומד ניצב משה אדרי, שישה שמות המהווים סיכון פוטנציאלי לידי שלום, ובהם שמו של שליסל. מטרת הגשת השמות הייתה לבדוק אם אותם אנשים עלולים לסכן את קיומו התקין של המצעד. לאחר בדיקה, החזיר שלום חמישה שמות בלבד לאנשי המודיעין שאותם הגדיר כמסוכנים – והשמיט את שמו של שליסל. לוועדת הבדיקה הסביר כי מאחר ששליסל ריצה עונש של עשר שנות מאסר, הוא לא היווה לדעתו סיכון לציבור משתתפי המצעד.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען בפניה, החלטת הוועדה בשום אופן אינה מונעת את מינויו של נשוא הפניה לתפקידו הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully