וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריה של שירה בנקי בסרטון ליום הולדתה: "לא תאהב או תביא ילדים"

1.11.2015 / 9:30

ביום הולדתה ה-16 פרסמו אורי ומיקה, הוריה של שירה שנרצחה במצעד הגאווה, סרטון לזכרה. על רקע תמונותיה, נשמעים קולותיהם, המבקרים את האווירה הציבורית שקדמה לרצח ומונים את הסיבות שהובילו לדקירתה. "אנו פועלים להביא לכך שמותה של שירה לא יהיה לשווא"

צילום: באדיבות המשפחה

שירה בנקי, שנרצחה בקיץ האחרון על ידי ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים, אמורה הייתה לחגוג היום (ראשון) יומולדת 16. לציון האירוע פרסמו הוריה, אורי ומיקה, סרטון לזכרה, ובו נראות תמונותיה של שירה ונשמעים קולות הוריה. בין היתר, הם הביעו ביקורת על האווירה הציבורית שקדמה לרצח, על הקנאות הדתית שהניעה את שליסל והביעו תקווה כי מותה לא יהיה לשווא.

המילים שלהם נכתבות על המסך תוך כדי דיבורם, כאילו בכתב יד בתוך מחברת. הם פותחים את דבריהם בכך ששירה לא תחגוג היום את יום הולדתה, אך הם מקווים שהצופים שמעו עליה. "היא לא תנגן בפסנתר, לא תשיר, לא תטייל איתנו, לא תתגייס לצה"ל, לא תלמד באוניברסיטה, לא תאהב ולא יהיו לה ילדים משלה", אמרו. בהמשך, מספרים הוריה ששירה נרצחה כשהלכה למצעד הגאווה, "עם כל הלהט של כמעט בת 16, שחושבת - ובצדק - שיש להילחם למען עקרונות של חופש וסובלנות".


לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הסנגוריה ביקשה שלא לייצג את שליסל: "בזבוז משאבים ציבוריים"
אחרי מחדל מצעד הגאווה: מונה מפקד חדש למרחב מוריה בירושלים
ארדן: "מסקנות הוועדה לחקירת המצעד קשות, אך לא נעשה הנחות"

30 יום למותה של שירה בנקי, בית העלמין קיבוץ נחשון, 8 בספטמבר 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
אורי ומיקה בנקי, הוריה של שירה, ביום ה-30 למותה/פול צלמים, גיל יוחנן

הוריה של שירה מציינים כי נרצחה על ידי רוצח יהודי שפעל מתוך אידאולוגיה. לדבריהם, "כמו רבים אחרים, (הוא) בטוח שהפרשנות שלו ל'מהי יהדות' וכיצד יש לקיים אותה היא הפרשנות היחידה האפשרית. חמור מכך – הוא חשב שהדבר קודם להיותנו בני אדם".

הם מבקרים את האווירה שקדמה לרצח. לטענתם, בתם נדקרה למוות בשל "כוחם של קולות שאינם מסוגלים לקבל את האחר, ובמרחב ציבורי אלים שבו כל אחד חושב שהדרך שלו היא הדרך היחידה האפשרית והמותרת. במדינה שבה יותר מדי אנשים בטוחים שיש להם בעלות על האמת ושלאחרים אין זכות קיום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לרגל יום הולדתה ה-16 של שירה בנקי ז"ל: הוריה פרסמו סרטון לזכרה. ספק 500
"חשבה שיש להילחם למען חופש וסובלנות". בנקי/ספק 500
חלקת הקבר של שירה בנקי, קיבוץ נחשון, 3 באוגוסט 2015. לירון מולדובן
חלקת הקבר של שירה בנקי/לירון מולדובן

אורי ומיקה מפרטים את הסיבות שלטענתם הביאו את שליסל לבצע את הרצח. לדעתם שירה נרצחה מפני שאנשים רבים שכחו מה משמעותם של דמוקרטיה ושיח פתוח, ומפני ש"יותר מדי אנשים לא למדו דבר מההיסטוריה, ולא למדו מהו מחיר ההקצנה, מהו מחיר השנאה ומה אלו מעוללים לחברות, ללאומים ולמדינות – גם לשנואים וגם לשונאים".

סיבה נוספת שהובילה לטענתם לרצח היא שחלקים גדולים מהחברה בישראל מונחים על ידי דעות קדומות. "רבים אומרים וחושבים כי 'השמאלנים הם סכין בגב האומה', ש'החרדים הם פרזיטים', ש'האשכנזים כולם דפקו את המרוקאים', ש'המזרחים כולם הם ערסים', ש'הומואים זה מגעיל', ש'רפורמים הם לא יהודים', ש'לחילונים אין ערכים' וש'כל הערבים אותו דבר'", אמרו.

"הרוצח שלל את זהותה של שירה כאדם"

הוריה של שירה אומרים שאסור לאפשר את השתרשותם של ביטויים אלה, וכי יש להאמין שמי שאומר אותם לא חשב בוודאי על משמעותם ולא התכוון להכללות שכאלה, "השוללות את זהות הפרטים בקבוצה". הם סיכמו את הסיבות לרצח ואמרו כי "שירה שלנו נרצחה כי הרוצח שלל ממנה את זהותה כאדם. בכל פעם שאנו שוללים ממישהו את זהותו כאדם, אנו מקרבים עליו את מותו, ולוקחים על עצמנו אחריות לרצח הבא".

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. דף הפייסבוק, צילום מסך
"פועלים כדי שמותה לא יהיה לשווא". בנקי/צילום מסך, דף הפייסבוק

בסוף הסרטון, הוריה של שירה מסרו כי הם פועלים כדי להביא לכך שמותה של שירה לא יהיה לשווא. הם הביעו תקווה כי "פעולות אלו יצליחו להשפיע על המרחב הציבורי בישראל, כך שיאפשר נוכחות בטוחה לכולם, כולם כולל כולם".

הם מאמינים כי "פעולות אלו יצליחו אך ורק אם יהיה שיתוף פעולה רחב של חלקים רבים ככל האפשר בחברה ושל מגוון המגזרים המצויים בה". לבסוף הם אומרים כי "המלאכה רבה ואנחנו רק בתחילת הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully