וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחבת נמשכת: מינוי מחליפו של וינשטיין עלול להתעכב

8.12.2015 / 9:00

בסוף ינואר אמור היועץ המשפטי לממשלה לפנות את כסאו, אולם רשימת המועמדים הסופיים לתפקיד טרם נקבעה. לפי ההערכות, אם המועמד המוביל אביחי מנדלבליט ייבחר על ידי הממשלה, עתירות לבג"ץ יעכבו את כניסתו לתפקיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל במהלך ישיבת  הממשלה ממזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט את דו"ח ועדת הביקורת על מבצע צוק איתן. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
וינשטיין יפרוש כנראה במועד מאוחר יותר. מנדלבליט ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הליך בחירת היועץ המשפטי לממשלה יימשך מעבר לזמן שהוקצב? הוועדה לבחירת מחליפו של יהודה וינשטיין דנה בימים אלה באשר לשלושת המועמדים הסופיים לתפקיד. על פי החלטת שרת המשפטים איילת שקד, על הוועדה בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, להביא בפניה שלושה מועמדים סופיים, שאחד מהם יועלה להצבעת הממשלה. וינשטיין אמור לסיים את תפקידו בסוף ינואר הקרוב, ומחליפו או מחליפתו אמורים להיכנס במקומו כבר ב-1 בפברואר.

ועדת האיתור תעביר את שמות שלושת המועמדים הסופיים רק ב-20 בדצמבר. הדבר עשוי להוביל לכך שעד שייבחר המועמד הסופי בממשלה, יעברו לפחות עוד שבועיים – וזה עוד לפני הדיונים בבג"ץ בעתירות הצפויות נגד המועמד. לפיכך, נראה שלא יהיה מנוס מדחיית מועד החלפתו של וינשטיין.

לקריאה נוספת:
בדואים רכשו קרקעות באופקים; התושבים זועמים: "לא רוצים אותם פה"
מהמוסד, למל"ל - ובחזרה: דרכו של "הדוגמן" לראשות הארגון
לאחר מאבק של שנים: המדינה תפצה אלמנה של מקור מודיעיני שהתאבד

הילה גרסטל, מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
המועדפת על וינשטיין. גרסטל/ניב אהרונסון

בשלב זה, מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, עודנו המועמד המוביל לתפקיד. שני מועמדים בכירים נוספים הם השופטת בדימוס הילה גרסטל והיועץ המשפטי לכנסת אייל ינון. עם זאת, מנדלבליט נהנה מתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וסביר שזה יבוא לידי ביטוי גם בממשלה.

בפני מנדלבליט עומדים שני מכשולים עיקריים: הראשון, מעורבותו בפרשת הרפז, שבמהלכה נחקר כמה פעמים במשטרה. בעניין זה הוגשו השגות לוועדת האיתור. מנדלבליט הציג את גרסתו לפרשה וכן את מניעיו. גורמים המעורים בעבודת ועדת האיתור אמרו כי החברים התרשמו ממנדלבליט ומגרסתו.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

המכשול השני, היעדר הצינון. בעניין זה קיימים חילוקי דעות בקרב משפטנים. חלקם מביעים הסתייגות מכך שמזכיר ממשלה, הפועל בקרבת ראש הממשלה כתפקיד אמון, עובר ללא כל תקופת צינון למעמד של היועץ המשפטי לממשלה, המחזיק בין היתר בכובעו כתובע הכללי.

ברור שאם מנדלבליט ייבחר, יוגשו עתירות לבג"ץ נגד המינוי, הן לאור חקירותיו והן לעניין המעבר בין התפקידים. במצב כזה צפויה המדינה להגן על הבחירה במנדלבליט – מהלך שכאמור עלול לקחת זמן מה. מעבר לכך, מנדלבליט אמור לקיים חפיפה כלשהי עם היועץ המשפטי הנוכחי, דבר שייעשה כך נראה, אם בכלל, בפרק זמן מצומצם מאוד. כל אלה מובילים למסקנה כי לא מן הנמנע שיהיה עיכוב בהחלפת וינשטיין.

הלו"ז הבעייתי של הוועדה

ועדת האיתור, הפועלת מאוגוסט, יכולה הייתה למנוע את הסוגיה לו הייתה מביאה מוקדם את רשימת מועמדיה לשרה שקד. בנוסף לכך, היעדרויות של חמשת חברי הוועדה עיכבו לא אחת את הדיונים. באחד המקרים שהה השופט גרוניס במשך חודש בחו"ל.

מעבר לבעיית לוח הזמנים, ברקע מרחפת מערכת היחסים הטעונה בין וינשטיין למחליפו המסתמן מנדלבליט, על רקע חקירותיו של האחרון במשטרה ומסמך שהעביר וינשטיין לראש הממשלה ובו התנגד למינוי הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר כיורשו. וינשטיין מצדו היה מעדיף לראות את גרסטל כמחליפתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully