וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההסתה נגד המ"פ של אזריה: "אין מקום להתלהמות פסולה כזו"

20.6.2016 / 15:55

ראש הממשלה גיבה בישיבת סיעת הליכוד את רב-סרן תום נעמן, שהעיד בשבוע שעבר במשפטו של החייל שמואשם כי ירה למוות במחבל מנוטרל, וטען כי הדבר נעשה בניגוד לנהלים ומאז מאוים. "יש להשאיר את הצבא מחוץ לפוליטיקה", אמר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (שני) גיבוי לרב-סרן תום נעמן, מפקדו של אלאור אזריה המואשם בהרג מחבל מנוטרל בחברון, שהעיד במשפטו בשבוע שעבר וטען כי האחרון ירה בניגוד לנהלים. "אין מקום להתלהמות פסולה כזו", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, בעקבות ההסתה ברשתות החברתיות והקריאות נגד דבריו של נעמן. "יש להשאיר את הצבא מחוץ לפוליטיקה".

נעמן טען בעדותו כי אזריה אמר לו "המחבל היה צריך למות" ואף ירה ללא אישור. בין היתר נכתב כי על נעמן ברשת: "בוגד ארור", "הלוואי ורק שחור יראו עיניך", "זבל בוגד, צריך להחרים אותך". כמו כן, קיבל המ"פ עשרות הודעות טקסט מאיימות. ביום שישי האחרון הוא הגיש תלונה במשטרה בגין הודעות אלה.

עוד בנושא:
החשוד בהסתה נגד המ"פ: "עדותו נגד אזריה היא בגידה לכל דבר"
אחרי שספג איומים: הרמטכ"ל מגבה את המ"פ שהעיד נגד החייל היורה
מפקד הפלוגה של אזריה: "הוא אמר 'המחבל צריך למות' וירה ללא אישור"

תום נעמן המ"פ של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
רס"ן נעמן/ניב אהרונסון

אתמול שוחח הרמטכ"ל גדי איזנקוט רס"ן נעמן וטען כי הניסיון להלך אימים על הקצין פוגע בצה"ל ובדיון המשפטי. "נעמן זוכה לגיבוי מלא וכי הנורמה מהמצופה מקציני צה"ל וחייליו היא אמירת אמת ומתן עדות אמת", אמר. "יש לאפשר למשפט בבית הדין הצבאי בעניינו של סמל אלאור אזריה להתנהל לפי הכללים המקובלים וללא התערבות חיצונית ולאפשר לעדים מטעם התביעה וההגנה לומר את האמת ללא חשש וללא מורא. כל ניסיון להפעיל לחצים על המעורבים בהליך המשפטי ראוי לגנאי".

מלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר בתגובה למתקפה על רס"ן נעמן כי "השר לא מתערב בהליך השיפוטי, אבל ברור שהוא נגד כל תקיפה או הטחת עלבונות בקציני צה"ל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
"כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בזירה ללא אישורי". אזריה/מגד גוזני
עדותו של נעמן: "כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בתוך זירה ללא אישורי. לקחתי אותו הצידה ליד העמדה ואמרתי לו שלא יזוז ועדכנתי את הגדוד"

בעדותו אמר נעמן כי לאחר הירי הוא שאל את אזריה מי אישר לו לירות. לטענתו, אזריה השיב: "המחבל הזה היה חי והוא היה צריך למות". לדבריו, "כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בתוך זירה ללא אישורי. לקחתי אותו הצידה ליד העמדה ואמרתי לו שלא יזוז ועדכנתי את הגדוד".

המ"פ תיאר את השתלשלות האירועים שקדמה למפגש עם אזריה ליד גופת המחבל. "המוצב ממוקם בסמיכות לתל רומידה שבחברון. נקודת האירוע היתה במרחק של כמאה מטר מהמוצב. ישבתי במשרד ושמעתי קולות נפץ, לא דבר חריג. לצד זאת שמעתי צעקות, דבר חריג, ויצאתי לכיוון הצומת. הבנתי שהיה אירוע דקירה. המ"מ שלי החזיק תחבושות על החייל שנפצע, ולידו מזהה מחבל עם פציעה קשה בצוואר. אלאור הגיע מלמעלה ונאמר לו לטפל בחייל הפצוע".

לדבריו, "בשלב זה הלכתי לעמדה לקבל תמונת מצב על האירוע. חצי דקה אחרי זה ראיתי את המחבל השני רחוק יותר. המחבל הראשון בוודאות מת, השני לא ידעתי. לאחר מכן נאמר לי שירו בו כשישה כדורים והוא בלי תזוזה. חשבתי שגם הוא נהרג. אני מסתכל על המחבל (שנורה על ידי אזריה), הראש זז בצורה מאוד חדה והבנתי שהוא נורה בראש. לא שמעתי את הירייה. התחושה הראשונית בוצע מאקדח. הסתובבתי, ראיתי את אלאור ושאלתי אותו מי נתן לו אישור לירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully