וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שספג איומים: הרמטכ"ל מגבה את המ"פ שהעיד נגד החייל היורה

גדי איזנקוט שוחח עם מפקד הפלוגה של אלאור אזריה וגינה את הניסיון להלך עליו אימים. "הנורמה המצופה מקציני צה"ל היא אמירת אמת", אמר. שר החינוך בנט התנגד אף הוא למתקפה על המ"פ: "עליו לתת עדות-אמת ללא קשר להשלכות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

הרמטכ"ל גדי איזנקוט שוחח היום (ראשון) עם רב-סרן תום נעמן, מפקד הפלוגה של אלאור אזריה, הנאשם בהרג מחבל בחברון, שטען כי האחרון ירה בניגוד להוראות. "נעמן זוכה לגיבוי מלא וכי הנורמה מהמצופה מקציני צה"ל וחייליו היא אמירת אמת ומתן עדות אמת", אמר.

לדברי איזנקוט, הניסיון להלך אימים על הקצין פוגע בצה"ל ובדיון המשפטי. "יש לאפשר למשפט בבית הדין הצבאי בעניינו של סמל אלאור אזריה להתנהל לפי הכללים המקובלים וללא התערבות חיצונית ולאפשר לעדים מטעם התביעה וההגנה לומר את האמת ללא חשש וללא מורא. כל ניסיון להפעיל לחצים על המעורבים בהליך המשפטי ראוי לגנאי".

מלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר בתגובה למתקפה על רס"ן נעמן כי "השר לא מתערב בהליך השיפוטי, אבל ברור שהוא נגד כל תקיפה או הטחת עלבונות בקציני צה"ל".

לקריאה נוספת:
חוקר מז"פ מגבה את הצלם: "לא נעשו שינויים בתיעוד הירי בחברון"
לקראת עדותו: איומים על הצלם שתיעד את הירי במחבל בחברון
אלופים במיל' לאיזנקוט: "החייל מחברון הועבר מהר מדי לערוץ המשפטי"

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
מגבה את הקצין. איזנקוט, פברואר 2016/ראובן קסטרו

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) גינה אף הוא את ההתקפות נגד רס"ן נעמן. "כפי שהייתי ראשון לצאת נגד חריצת הדין הפומבית והמוקדמת של הנהגת המדינה כנגד אלאור אזריה, כך אני קורא מיד לחדול ההתקפות נגד המ"פ אשר ממלא תפקידו ומעיד ע"פ חוק", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "כל אזרח, חייל וקצין מחויב להעיד עדות-אמת בבית משפט, ללא קשר להשלכות עדותו. אסור בשום אופן לתקוף אותו על כך".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) קרא לראש הממשלה "צלצל לתום נעמן". "רס"ן נעמן מילא בשבוע שעבר את חובתו, כקצין ומפקד בצה"ל: הוא העיד בבית המשפט הצבאי במשפטו של אלאור אזריה, ואמר את האמת וכל האמת כפי שראה אותה וכפי שנשאל", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "לזה אנחנו מצפים מכל אזרח, ובוודאי מכל קצין. בלי זה אין חוק ואין צבא. התגובה של המשסים לא איחרה לבוא: מתקפה של ממש ברשתות החברתיות, מלווה באיומים והסתה. בעולם של המסיתים האלה שחור הוא לבן ולבן הוא שחור: קצין שאומר אמת מפר את חובתו כמפקד, ממש כשם שרמטכ"ל שמורה על תחקיר וחקירה פוגע בצה"ל".

ח"כ שלח הוסיף כי "משפחתו של תום יצאה להגנתו. ככה זה במקום שבו אין מנהיגים: המשפחה נאלצת לעשות את מה שצריכה לעשות הנהגה שיש לה מצפן מוסרי ואחריות. אם נתניהו רוצה לעשות את הדבר הנכון, שיתקשר למשפחתו של תום ואל הקצין עצמו, ויודה לו על שקיים את חובתו לא רק בשדה הקרב אלא גם בבית המשפט. נתניהו, כבר למדנו, יודע להתקשר למשפחה כשהוא חושב שזה נחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"קצין מחויב להעיד עדות-אמת בבית משפט, אסור בשום אופן לתקוף אותו על כך". בנט/נועם מושקוביץ

נעמן העיד בשבוע שעבר במשפטו של אזריה וטען כי האחרון אמר לו "המחבל היה צריך למות" ואף ירה ללא אישור. מאז נפוצו ברשתות החברתיות איומים רבים נגד המפקד. בין היתר נכתב כי על נעמן: "בוגד ארור", "הלוואי ורק שחור יראו עיניך", "זבל בוגד, צריך להחרים אותך". כמו כן, קיבל המ"פ עשרות הודעות טקסט מאיימות. ביום שישי האחרון הוא הגיש תלונה במשטרה בגין הודעות אלה.

שוטרי מחוז יהודה ושומרון צפויים לשחרר הערב את תושב השומרון בן 34, שעוכב מוקדם יותר היום לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י, בחשד שהסית לאלימות נגד נעמן. התושב נחקר גם בחשד להטרדת עד ולהעלבת עובד ציבור. מדוברות המשטרה נמסר כי בחיפוש בביתו נתפסו כמה אמצעי תקשורת. ייתכן שייחקרו מעורבים נוספים בחשד להסתה.

בחקירתו מסר הצעיר כי ברור שאין בכוונתו להטריד עד וכי אין באמירותיו כל קריאה מפורשת לפגוע באיש. עורך דינו, איתמר בן גביר, אמר כי "עצם המעצר של מרשי הוא בבחינת סתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי". לטענתו, איש לא עצר אנשי שמאל בגין אמירות חמורות פי כמה. "אם אכן אמר דברי שקר, אז ברור שהביקורת הציבורית נגד המ"פ מוצדקת ולא ייתכן שהמשטרה תסתום פיות", הוסיף.

בהתייחס לדברי הרמטכ"ל אייזנקוט ושר הביטחון לשעבר יעלון שגיבו את המ"פ, אמר בן גביר: "לצערי גם הרמטכ"ל דהיום וגם שר הביטחון לשעבר פועלים כדי לרצות את אנשי השמאל הקיצוני ובמקום לגבות חיילים הם מפקירים אותם. הם בכלל לא אמורים להתערב במשפט, וכל אמירה שלהם רק משבשת ופוגעת בעבודת בית הדין".

(עדכון ראשון: 18:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully