וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופים במיל' לאיזנקוט: "החייל מחברון הועבר מהר מדי לערוץ המשפטי"

3.6.2016 / 0:19

בדיון שהתקיים בכנס ביוזמת הרמטכ"ל הם טענו כי העברתו של אזריה בתוך יממה מהדרג הפיקודי לערוץ המשפטי, צרמה להם ו"פגעה בצה"ל ובמפקדיו". הקצינים המכהנים השיבו: "התמונה הייתה ברורה מההתחלה"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

75 אלופים במיל' הגיעו אתמול (חמישי) לכנס האלופים במילואים השני מאז שנכנס הרמטכ"ל גדי איזנקוט לתפקידו, ברקע הרגיעה בשטח לאחר גל הטרור בחודשים האחרונים. במסגרת הכנס, מתחו אלופים במיל' ביקורת על המהירות שבה הועברה פרשת הירי שבה היה מעורב החייל אלאור אזריה מבחינת הדרג הפיקודי אל הדרג המשפטי. בדבריהם, רמזו כי ניתן היה להשאיר את חקירת הנושא בערוץ הפיקודי ולא להעביר יממה לאחר האירוע את אזריה לידיו של בית הדין הצבאי.

בתגובה, הקצינים הבכירים המשרתים אמרו כי תמונת האירוע הייתה ברורה כבר מתחילתו, ולכן לא היה צריך להאריך את משך התחקיר המבצעי וההליך הפיקודי. כמו כן, לדבריהם, המידע הועבר לידי הפרקליט הצבאי הראשי לאחר שעלה החשד לעבירה פלילית. "אם המערכת המשפטית הייתה חושבת שמדובר באירוע משמעתי, לא היה מוגש כתב אישום ולא היה נפתח המשפט", הבהיר קצין בכיר.

עוד בנושא:
נציג מצ"ח: "המשטרה הייתה צריכה לחקור הנהג בגין שיבוש הליכים"
החוקר חשף: נהג אמבולנס קירב את הסכין למחבל שנורה בחברון
משפחתו של אלאור אזריה: "המחבל נקבר כגיבור בזמן שבננו במעצר"

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 9 במאי 2016. ניב אהרונסון
אזריה בבית המשפט, השבוע/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל בתגובה הבהיר כי צה"ל הפעיל כוח חזק בחודשים האחרונים באיו"ש כדי לבלום את גל הטרור, ומספר האירועים החריגים היה נמוך מאוד. לדבריו, בעשרות מקרים לא נפתחה חקירה מאחר שלא היה צורך בכך. ואולם, האלופים במיל' סיפרו כי התמונות של חייל אזוק מובל בתוך 24 שעות להארכת מעצר, צרמו להם ו"פגעו בצה"ל ובמפקדיו".

לדברי אחד המשתתפים בכנס, "האירוע הזה ממשיך לטלטל את המדינה, שמרבית מאזרחיה תומכים בחייל מחברון. אבל שלא יהיה ספק - החייל שגה בהתנהלות שלו וראוי היה לשלוח אותו למחבוש עוד באותו יום". יחד עם זאת, הדגיש אחד מהם כי לא היה נכון להעביר את הנושא לחקירת מצ"ח לפני שהסתיים תחקיר יותר מעמיק שהיה כולל מעורבים רבים באירוע על מנת להבין את מה שבאמת התרחש במקום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס סיום מחזור של המכללה לפיקוד ומטה, גלילות. מאי 2016. יותם רונן
האלופים במיל' בירכו על יוזמת הכנס של הרמטכ"ל/יותם רונן

בין היתר, בכנס, שהתקיים במכללה לפיקוד ומטה בסימן "צבא וחברה". קיבלו הנוכחים קיבלו סקירות נרחבות מאלופי המטה הכללי על הפעילות הצבאית, על תמונת המצב המודיעינית ועל התכנית הרב שנתית של צה"ל המכונה "גדעון" מפי קצינים בכירים בנושאים שונים. הדיון על פרשת הירי בחברון הגיע לאחר שמפקד חטיבת כפיר, אל"מ גיא חזות, הציג את מסקנות תחקיר האירוע על הלוחם אלאור אזריה ותקרית הירי בחברון. לדברי אלופים במיל' הוצג בפניהם תחקיר מעמיק מאוד עם אוסף נרחב של נתונים על השתלשלות האירוע והלך הרוח בחטיבה.

גורמים שנכחו בקהל הגדירו את מח"ט כפיר, שהיה בעבר גם מח"ט חברון, כ"ערכי מאוד ומקצועי, שהציג תחקיר יסודי". אותם גורמים ציינו כי העובדה שצה"ל מקיים כנס ברוח זו עם אלופים במילואים מעידה על כך כי טרם הסתיים תהליך הפקת הלקחים מהאירוע ובצבא מבינים כי נדרש שינוי מערכתי לטיפול של אירועים דומים בעתיד.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully