וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר חשף: נהג אמבולנס קירב את הסכין למחבל שנורה בחברון

בתיעוד ניתן לראות את הסכין נבעטת למרחק של כמה מטרים, כך שלבסוף היא מונחת בקרבת המחבל. דבר הסרטון עלה בעדות חוקר מצ"ח בדיון בעניינו של אלאור אזריה, ובה התייחס גם לסרטונים שטרם פורסמו ובהם החייל לוחץ את יד הנהג. עורכי דינו: "הסרטון לא רלוונטי"

עריכה: יאיר דניאל

חוקר מצ"ח שהעיד היום (רביעי) בשלב טיעוני התביעה במשפטו של החייל אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו, אמר כי לאחר שאזריה ירה במחבל המנוטרל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון, עופר אוחנה, נהג אמבולנס מקריית ארבע, תועד בועט בסכין שהייתה בזירה על מנת לקרבה למחבל. בתיעוד, נראה האמבולנס מזיז מעט את הסכין בנסיעה, ולאחר מכן היא נבעטת כך שלבסוף היא בקרבת המחבל. לדברי החוקר, המשטרה הצבאית ניסתה להתחקות אחר מיקום הסכין, ובסרטונים ניתן לראות כי הסכין הייתה רחוקה ממנו מלכתחילה, לפני שהקצין בזירה בעט בה למרחק גדול.

לדברי קצין החקירות רן קינן, הפעם בראשונה שבה אזריה סיפר כי פחד שהמחבל יגיע לסכין הייתה "שעה וחצי-שעתיים בערך לאחר האירוע", למפקד הגדוד בציר. גם בשיחה טלפונית שערך עם פרמדיקית בקריית ארבע אמר כי הוא פחד שהמחבל יגיע לסכין. חייל נוסף, שנתפס בתחילה כחשוד במעורבות בירי ושוחח עם אזריה בזירה, נחקר תחת אזהרה, ובחקירתו מסר כי כי לאחר הירי, "אלאור אמר, 'הוא דקר חבר שלי ומגיע לו למות'". החוקרים הציעו לאזריה להתעמת עם העד, אולם זה סירב.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחתו של אלאור אזריה: "המחבל נקבר כגיבור בזמן שבננו במעצר"
אזריה כפר באישומים נגדו מול הרכב חדש: "יעלון פגע בהליך המשפטי"
הרמטכ"ל לתלמידים לפני גיוס: "חיי אזרחים לא קודמים לחיי חיילים"

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 9 במאי 2016. ניב אהרונסון
"אלאור אמר, 'הוא דקר חבר שלי ומגיע לו למות'". אזריה בבית הדין הצבאי ביפו/ניב אהרונסון

כמו כן, בהתייחסות לטענה כי אזריה חשש ממטען חבלה על גופו של המחבל, החוקר מסר כי בסרטון נראה כי מעילו של המחבל פתוח למחצה. קינן הוסיף כי אזריה סיפר על המקרה לאביו בהודעת טקסט, כדקה וחצי לאחר המקרה. "בדקנו עם מי הוא דיבר טרם הירי, ומה הוא אמר ועם מי הוא דיבר אחריו", העיד. "אלאור שלח לאבא הודעה, 'היה לנו פיגוע. חבר נפצע, הרג את המחבל ופצע את השני. אני הרגתי את המחבל השני".

במסגרת חקירת המקרה, הטלפון הסלולרי של אזריה נשלח לבדיקה. קינן הוסיף כי במסגרת החקירה הראשונית ביום האירוע, נגבו עדויות מ-17 חיילים נוספים. כמו כן, החוקרים קיבלו הוראה לקחת את הסרטון המתעד את האירוע מארגון "בצלם", ולאסוף צילומים מעמדת התצפיתנית במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

עוד נמסר כי גביית העדות הראשונית מאזריה החלה באותו יום, לאחר ששוחח עם סנגורו. מוקדם יותר באותו היום, הוא שוחח עם פרמדיקית שמוצבת בקריית ארבע, שממנה נגבתה עדות, ועם שני עורכי דין. בהמשך, שוחח אזריה עם סגן מפקד הפלוגה שלו. השיחה האחרונה שערך בטלפון לפני שנכנס לתחקיר אצל מפקד החטיבה, הייתה עם מפקד פלוגה לשעבר בגדודו של אזריה.

כמו כן, נגבתה עדות מאוחנה, ששוחח עם אזריה, להערכת צוות החקירה, לא בטלפון. בסרטון נוסף שנמצא במהלך החקירה, נראה אזריה לוחץ את ידו של אוחנה, כמו גם של פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל. אוחנה, שמוכר היטב באזור ונוהג להגיע לזירות אירועים, העביר לצוות החקירה את הסרטונים שצילם רק לאחר שקיבל צו בית משפט לעשות זאת.

עורכי דינו של אזריה: "הסרטון צולם אחרי האירוע, עדויות זוהמו"

בתגובה לדבריו, טענו עורכי דינו של אזריה כי הסרטון לא רלוונטי עוד. "הסרטון של הבעיטה בסכין לא רלוונטי, כי הוא היה אחרי האירוע", אמר עו"ד אילן כץ. "החייל עומת עם סרטונים, וככל שהמשפט יתקדם נוכיח את העובדה שלא מדובר בעבירת הריגה". הוא הוסיף: "קצין החקירות הודה, בהגינותו, שהיו עדים נוספים שהרגישו סכנת חיים".

עו"ד איל בסרגליק, הוסיף על דברי עמיתו ואמר כי "חלק מהעדויות זוהמו בניגוד לחוק. יש עשרות עדים שאמרו שהיה חשש למטען, המעיל שלבש המחבל באותו היום העלו חשש למטען". לדבריו, "כבר בשלב הראשוני לפני שהנאשם שוחח עם עורך דין הוא דיבר על סכנת חיים, סכין ומטען. אנחנו פועלים לזיכוי החייל מכל אשמה ולא היתה כל הצדקה להגיש כתב אישום".

(עדכון ראשון: 13:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully