וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של אלאור אזריה: "המחבל נקבר כגיבור בזמן שבננו במעצר"

28.5.2016 / 16:42

מאות השתתפו בהלוויית המחבל עבד אל-פתאח א-שריף, שגופתו הועברה אתמול לפלסטינים. "מטריד ועצוב לראות שמחבל שבא לרצוח לוחמים זוכה להלוויה המונית", מסרה משפחת החייל המואשם בהריגת המחבל המנוטרל

צילום: רויטרס, עריכה: עמרי וייס

"מקומם, מטריד ועצוב לראות שהמחבל שבא לרצוח לוחמים שלנו זוכה להלוויה המונית עם קריאות נקם בישראל ואיומים לרדוף את הבן שלנו אלאור, כשהוא עטוף בדגל חמאס ומובל כגיבור", כך מסרה היום (שבת) משפחתו של אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון, בהתייחסות ראשונה להעברת גופתו אמש לידי הפלסטינים.

לדברי המשפחה, ההלוויה מתרחשת "בעוד אלאור שלנו עדיין נמצא בתנאי מעצר, מואשם בהריגה וזאת לאחר שהותקף והושמץ ללא הרף בידי גורמים במערכת, רק כי פעל על מנת להגן על עצמו ועל הכוח שסביבו לאחר שחש סכנה כשהבחין שהמחבל זז על הקרקע כשהוא לבוש מעיל בחום כבד בחברון וכולם מסביבו הזהירו שהוא ממולכד ונושא מטען".

המשפחה יצאה גם נגד התביעה במשפטו של בנם, שלטענתה עושה מאמצים כדי להכפיש את שם בנם. "התביעה, עם סוללה תובעים, מגייסת גם תובע חיצוני וחמישה חיילים מדובר צה"ל, שמתייצבים לכל דיון, וזאת כדי להכפיש ולהרשיע את אלאור שלנו בכל מחיר. עד מתי נכיל את חוסר הצדק הזה ומסע הייסורים הזה? אנו קוראים להנהגה, תחזירו לנו את הילד הביתה".

עוד כתבות בנושא:
ישראל השיבה לפלסטינים את גופת המחבל שנורה בידי אלאור אזריה
אזריה כפר באישומים נגדו מול הרכב חדש: "יעלון פגע בהליך המשפטי"
נפסל שופט מההרכב שאמור לדון בתיק החייל היורה מחברון

הלוויתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה למוות בידי החייל אלאור אזריה, בחברון. מאי 2016. טוויטר, צילום מסך
הלווייתו של המחבל עבד אל-פתאח א-שריף, היום/צילום מסך, טוויטר

אחר הצהריים נערכה הלווייתו של המחבל בחברון בהשתתפות מאות בני אדם. הגופה הועברה דרך מעבר תרקומיא בסביבות השעה 20:00, והיום יצא מסע ההלוויה מבית החולים שאליו הועברה הגופה.

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", המשתתפים בהלוויה קראו קריאות נגד ישראל, וקראו לאו"ם להתערב בנעשה בגדה המערבית ולשפוט את הנהגת ישראל בבית המשפט הבינלאומי בגין פשעי מלחמה. אביו של המחבל, יסרי א-שריף, אמר כי "הצלחנו להפר את תנאי ישראל לקיום ההלוויה, וטמנו את בננו השהיד בטקסים הראויים לו". הוא התייחס למשפטו של אזריה, ואמר: "המשפט של החייל שהרג את בני נועד רק כדי להוליך שולל את הקהילה הבינאלומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלוויתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה למוות בידי החייל אלאור אזריה, בחברון. מאי 2016. טוויטר, צילום מסך
נשים מתבוננות במסע ההלוויה של המחבל, היום/צילום מסך, טוויטר

השבוע נערך דיון המענה לכתב האישום נגד אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. החייל כפר בכל האישומים, וסנגוריו טענו בשמו להגנה עצמית ולאכיפה בררנית מצד התביעה הצבאית. לדברי בא כוחו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, בתום הדיון הסנגורים מטעמו טענו כי להרגשתו הייתה סכנה ממשית לחייו בעת האירוע.

"אכן כפרנו בכתב האישום", אמר עו"ד בסרגליק. "הכפירה היא כפירה מפורשת. העלנו את מה שעלה מבדיקתנו שהחייל פעל כראוי בנסיבות הלא-פשוטות שבהן הוא היה, שהוא חש בסכנת חיים לו ולחבריו, ושיש הרבה מקרים שבהם החליטו לא להגיש כתב אישום ואפילו להסתפק בנזיפה".[

עו"ד אילן כץ מצוות ההגנה של אזריה, טען כי התנהלות שר הביטחון היוצא משה יעלון פגעה בהליך המשפטי. "אנחנו טענו מתחילת התהליך שהיו התבטאויות בלתי ראויות מצד שר הביטחון היוצא, ואותן התבטאויות גרמו לסחף ולעירוב המערכת הפוליטית בהליך המשפטי". לדבריו, "עד היום הוכיחו השופטים עצמאות, אומץ לב ומקצועיות. אין ספק שאילולא שר הביטחון היוצא היה פותח את פיו ואומר ש'החייל סרח', דברים שהסתמכו על תחקיר ביטחוני שהחייל לא היה מעורב בו, לא היינו מתייחסים למעורבותו בעניין הזה".

הלוויתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה למוות בידי החייל אלאור אזריה, בחברון. מאי 2016. טוויטר, צילום מסך
מסע ההלוויה בחברון, היום/צילום מסך, טוויטר

כשבוע וחצי לאחר התקרית בחברון קבע הפתולוג הפלסטיני שהשתתף בנתיחת גופת המחבל במכון הפתולוגי באבו כביר כי הגורם למותו היה הירי בראשו שנעשה על ידי אזריה. בהודעה שפרסם אז מועדון האסיר הפלסטיני נכתב כי "תוצאת הנתיחה סופית בהחלט, והיא מחזקת את מה שראה העולם בסרטון".

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד אזריה בבית הדין הצבאי ביפו בגין הריגת המחבל. "החייל ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית שעה שהמחבל היה שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיים שהיו במקום". אזריה מואשם גם בהתנהגות שאינה הולמת ושוהה במהלך משפטו במעצר פתוח בבסיס צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully