וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסל שופט מההרכב שאמור לדון בתיק החייל היורה מחברון

22.5.2016 / 17:12

נשיאת בית הדין הצבאי קיבלה את בקשת סנגוריו של החייל שהואשם בהריגת מחבל מנוטרל והחליטה למנות שופט אחר להרכב השופטים. באי כוחו של החייל טענו כי השופט הוא חברו של מפקד חטיבת חברון

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

נשיאת בית הדין הצבאי, אלוף-משנה מאיה הלר, קיבלה היום (ראשון) את בקשת סנגוריו של החייל שהואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, והחליטה לפסול את אחד השופטים המכהנים בהרכב שנקבע לדון בתיק ולמנות שופט אחר.

באי כוחו של החייל, סמל אלאור אזריה, הגישו לפני שבועות אחדים בקשה לפסול את סא"ל יוגב יפרח, השופט מההרכב שידון בפרשה, בשל חברותו עם מפקד חטיבת חברון אלוף-משנה יריב בן עזרא. נשיאת בית הדין הצבאי שמעה את דברי הסנגוריה והתביעה הצבאית בעניין והחליטה להיעתר לבקשה. שני השופטים האחרים נותרו בהרכב כפי שנקבע מראש.

אחד מסנגורי החייל, עו"ד איל בסרגליק, מסר בתגובה: "לפני מספר ימים הודענו לתביעה כי קיימת חברות בין השופט יפרח לבין מח"ט חברון, עד שנחשב למרכזי ביותר. אין כל ספק כי כמו כל עד גם עד זה רלוונטי ביותר ושאלת מהימנותו שעה שהתבטא כפי שהתבטא לאחרונה תיבחן בבית הדין. לכן, ממראית פני הצדק ביקשנו להחליף את השופט בלבד ובניגוד לעמדת התביעה הבקשה התקבלה". מחר יוגש מענה לכתב האישום ובמקביל יתקיים דיון בבקשה לעיון בחומר חקירה.

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל לתלמידים לפני גיוס: "חיי אזרחים לא קודמים לחיי חיילים"
ח"כ ביטן יוזם חנינה לאזריה: "להגן על חיילים חשוב יותר ממשפט הוגן"
"צה"ל: אידיאולוגיה מעוותת הובילה את החייל אלאור אזריה לירות במחבל"

החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
אלאור אזריה בבית המשפט/מגד גוזני

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד אזריה בבית הדין הצבאי ביפו בגין הריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון בחג פורים. "החייל ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית שעה שהמחבל היה שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיים שהיו במקום". אזריה מואשם גם בהתנהגות שאינה הולמת ושוהה במהלך משפטו במעצר פתוח בבסיס צה"ל.

פרשת החייל היורה עוררה מחלוקת בין חלקים בממשלה, שביקשו שלא לחרוץ את דין החייל בטרם הוכרע המשפט, לבין מערכת הביטחון, ובראשה שר הביטחון היוצא משה יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט, שגינו את מעשיו מתחילת הפרשה.

על רקע הדברים אמר היום שר הביטחון היוצא לפורום מטכ"ל: "צבא צריך לנצח, אבל צריך להישאר בני אדם. גם אחרי הקרב או הפעולה או המלחמה צריך לשמור על הערכים שלנו ולהישאר בני אדם. אני סומך עליכם שתמשיכו להוביל ולנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully