וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון לפורום מטכ"ל: "צבא צריך לנצח, אבל צריך להישאר בני אדם"

22.5.2016 / 16:40

בטקס רשמי שנערך בבסיס הקריה נפרד שר הביטחון היוצא מפורום המטה הכללי ומעובדי משרדו. קודם לכן אמר לחברי הפורום: "גם אחרי הקרב או הפעולה או המלחמה צריך לשמור על הערכים שלנו". יעלון לאיזנקוט: "זכות לעבוד במחיצתך"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון היוצא משה יעלון כינס היום (ראשון) את פורום המטה הכללי בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט לפגישת פרידה שבה סיכם כהונה של שלוש שנים. שר הביטחון היוצא אמר לפורום מטכ"ל כי "כאן יושבת חומת המגן הביטחונית, ואני רוצה להביע תודה והערכה רבה לכולכם. אישית, ובשם כל עם ישראל. אתם מביאים למציאות ביטחונית שמאפשרת לישראל לשגשג".

"הפורום הזה יכול להשתבח בהישגים שמביאים את ישראל ליציבות ביטחונית יחסית. זה נובע מכך שיושבת כאן חבורה שקולה ואחראית בהובלת הרמטכ"ל שמשתמשת בכוח באופן מושכל. האיומים לא תמו ולכן הפורום הזה לא יהיה מובטל בשנים הקרובות. אבל תזכרו: צבא צריך לנצח, אבל צריך להישאר בני אדם. גם אחרי הקרב או הפעולה או המלחמה צריך לשמור על הערכים שלנו ולהישאר בני אדם. אני סומך עליכם שתמשיכו להוביל ולנצח".

עוד קודם לכן פרסם יעלון בעמוד הטוויטר שלו תמונות משיחת הפרידה שערך עם הרמטכ"ל. "תודה על שיתוף הפעולה", כתב לצדן. "הייתה לי זכות לעבוד במחיצתך, עם אלופי המטכ"ל ושאר המפקדים". יעלון נפרד היום גם מלשכתו ומהנהלת משרד הביטחון באירועים קטנים יותר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "התיקים הפנויים לא יחולקו; ייתכן שהמחנה הציוני יצטרף"
לוין נגד יעלון: "העדיף את הכיסא והתפקיד על פני טובת המדינה"
"ממשלת אסון": מאות הפגינו בתל אביב נגד מינוי ליברמן לשר הביטחון

שר הביטחון היוצא משה יעלון נפרד מהרמטכ"ל גדי איזנקוט. לשכת שר הביטחון, 22 במאי 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"זכות לעבוד במחיצתך". איזנקוט ויעלון, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
שר הביטחון היוצא משה יעלון נפרד מהרמטכ"ל גדי איזנקוט. לשכת שר הביטחון, 22 במאי 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון היוצא משה יעלון נפרד מהרמטכ"ל גדי איזנקוט. לשכת שר הביטחון, 22 במאי 2016/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

יעלון נפרד מבכירי הצבא על רקע הפרשות האחרונות שקדמו להתפטרותו הדרמטית, ובהן הירי בחברון על ידי סמל אלאור אזריה ונאומו של סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן בערב יום הזיכרון לשואה, שהפכו לסלע המחלוקת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ופוליטיקאים נוספים מהימין. בשבוע שעבר בטקס קבלת הפנים לרגל יום העצמאות בבסיס הקריה בתל אביב גיבה יעלון את סגן הרמטכ"ל ועודד את קציני צה"ל להמשיך להביע את דעתם.

שר הביטחון היוצא משה יעלון לוחץ את ידו של האלוף יאיר גולם בטקס הפרידה ממנו בקריה. ראובן קסטרו
"תמשיכו להוביל ולנצח". יעלון לוחץ יד לאלוף יאיר גולן/ראובן קסטרו
שר הביטחון היוצא משה יעלון בטקס הפרידה ממנו – בסיס הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
"יושבת כאן חבורה שקולה ואחראית בהובלת הרמטכ"ל"/ראובן קסטרו

שתי הסוגיות האלה יהפכו למבחן ראשון עבור ליברמן, שבפגישות הראשונות עם הרמטכ"ל ופורום המטה הכללי יידרש להשמיע את דעותיו על אופן התנהלות הקצונה הבכירה בצבא. מקורביו של ליברמן אומרים בימים האחרונים כי למרות הניסיונות להדביק לו דמות של מתלהם וכוחני, הוא ייכנס בצורה שקטה לתפקיד, יהיה קשוב מאוד להמלצות הצבא ולא ימהר לקבל החלטות דרמטיות על עתיד משרד הביטחון והצבא ויעסוק בעיקר בשלבים הראשונים בלמידה וייצוב המערכת הביטחונית.

מתח במערכת הביטחון בשל חילופי הבכירים

המתח מורגש היטב בצמרת משרד הביטחון, שנפרדת השבוע גם מהמנכ"ל אלוף (מיל') דן הראל ותקבל את מחליפו אלוף (מיל') אודי אדם. לפי שעה אין כל שינוי במינוי הבכיר ואין כוונה להפוך את ההחלטה. ואולם, ברור לראשי המשרד שעם כניסתו של שר הביטחון שלא גדל במערכת הביטחונית ומגיע עם ראייה יותר אזרחית, הוא עשוי לקבל החלטות מרחיקות לכת.

שר הביטחון היוצא משה יעלון בטקס הפרידה ממנו – בסיס הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
יעלון נפרד מפורום מטכ"ל/ראובן קסטרו

כמו כן, בצמרת צה"ל נערכים להחלפת סגן הרמטכ"ל ולמינויו של סגן שני תחת רא"ל איזנקוט. המועמדים לתפקיד הם אלוף פיקוד צפון אביב כוכבי, אלוף פיקוד דרום לשעבר סמי תורג'מן, שנמצא כיום בחופשת לימודים, ומפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל. תשומת הלב תינתן להחלטה על המשך תפקידו של אלוף יאיר גולן, שמוגדר כאחד המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל. תחת כהונתו של יעלון, היה זה ברור כי לאחר בחירת סגן הרמטכ"ל יצא אלוף גולן לחופשה או שיקבל על עליו ניהול פרויקט עתיר משאבים וממנו יתמודד על תפקיד החייל מספר אחת. כעת, מעריכים גורמים בכירים בצה"ל כי השר הנכנס יציע לגולן בתום חופשת הפרישה להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל מהאזרחות.

שר הביטחון היוצא משה יעלון בטקס הפרידה ממנו – בסיס הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
יעלון לוחץ יד לרמטכ"ל איזנקוט/ראובן קסטרו
הכנות בקרייה לקראת מסדר פרידה של אלופי צה"ל משר הביטחון משה יעלון. ראובן קסטרו
ההכנות לפרידה מיעלון, היום בקרייה/ראובן קסטרו
פרידה משר הביטחון משה יעלון במשרדו בקריה. טוויטר, צילום מסך
אירוע פרידה מיעלון מחיילי משרד הביטחון/צילום מסך, טוויטר
פרידה משר הביטחון משה יעלון במשרדו בקריה. טוויטר, צילום מסך
יעלון נפרד מהנהלת משרד הביטחון/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully